Gå til innhold

Norske spill er nå kategori i Gullstikka.


Anbefalte innlegg

Leser i siste Faro Journalen at det kommer til å være en kategori for norskutviklede titler.

Synes det er topp at det blir fokus på norske spill, men finnes det noen andre produsenter en FunCom og de som produserer "kaninen Krølle lærer å lese" type spill?

 

Ikke at jeg er negativ til "barnespillene" men er det egentlig noen konkurranse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funcom tar nok den hjem, med mindre komiteen finner ut at de mange utdanningsspillene (som eksempelet ditt) er en større prestasjon.

B-real nevner millionene Giske ga i støtte, og jeg lurer også på hvor disse blir av. Så for meg mange små "studioer" kom til å dukke opp som resultat. Eller er det kanskje et byråkratisk mareritt å få denne nevnte støtten?

Lenke til kommentar

Vil tro at det må finnes muligheter for små selskaper som produserer flash- og browserspill og spill til feks iPhone. Men det er kanskje ikke det Giske er ute etter.

Ser jo at det finnes talenter i Norge, Elias er et godt eksempel på en god norsk animert barneserie.

 

btw så er "Kaninen Krølle lærer å lese" ikke et spill (enda) :p

Lenke til kommentar
Funcom tar nok den hjem, med mindre komiteen finner ut at de mange utdanningsspillene (som eksempelet ditt) er en større prestasjon.

B-real nevner millionene Giske ga i støtte, og jeg lurer også på hvor disse blir av. Så for meg mange små "studioer" kom til å dukke opp som resultat. Eller er det kanskje et byråkratisk mareritt å få denne nevnte støtten?

Kommer sikkert noen flere norske spill de neste par årene, tar jo litt tid å stablet et spill på beina fra pengene er på plass.

Lenke til kommentar

Vi har faktisk et par små spillstudioer som jobber rundt om i landet bortsett fra Funcom. Jeg mener å huske at det er et0 som lager barnespill, og et annet som jobbet med et vikingspill av noe slag. Det er kanskje ett eller to til, men ikke akkurat nok til å skape noe særlig konkurranse for førstnevnte.

 

Så vil jeg også nevne, som jeg alltid gjør når gullstikka blir tatt opp; Norge er et alt for lite land for denne konkurransen, og jeg fatter ikke hvorfor vi må ha noe som gullstikken, når vi har så lite med spill å gjøre. Kanskje det hadde vært bedre om vi fikk med oss resten av skandinavia på dette, men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke hvordan noen virkelig kan utfordre Funcom. Greit nok at det sikkert er kvalitet over de andre spillene også, men er vel ingen som kan nærme seg AoC hva brukermasse og eksponering angår. Ville være veldig rart om de ikke stikker av med prisen...

Lenke til kommentar

Josefine og alle de andre lærespillene har vært noe som alltid har kommet til de unge, mens Age of Conan er en ny satsing når det gjelder Norsk spillindustri.

Jeg vil tro at FunCom tar denne prisen med seg hjem helt klart, jeg ville faktisk blitt ganske overrasket hvis ikke.

En slik pris er også positivt for framtiden, både med AoC og for framtidige prosjekter for Funcom.

 

Vi får vente å se ;)

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...