Barliman Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Et av mine beste minner fra barndommens tider er når jeg spilte Ocarina of time. Var romjulen 1998, nå 11 år siden faktisk, rart å tenke på. Dette var et av mine beste minner også. Spilte Zelda OOT i romjulen 1998 og da var jeg vel 12 år gammel. Fantastisk øyeblikk. Husker jeg var så glad, når jeg fant Zelda OOT i skuffen til hu mor noen dager før jul Ellers husker jeg at jeg var meget happy når jeg klarte 101% på Donkey Kong 64. Og man har jo mange fantastiske minner fra når man spilte Goldeneye og mario kart sammen med venner. Også må jeg vel nevne Wonderboy på sega mega, som sitter godt plantet i hodet. Utrolig masse gode spill i gode gamle dager som har blitt gode gamle minner Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Husker jeg klarte og kjøre en lang vei til en fyr med jetmotor på mulle mek. Da var jeg stolt da B) Går det ann og laste ned mulle mekk lovlig ett stev + att de funker på vista? Lenke til kommentar
mESA Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hver gang jeg gamet Red Alert 2, husker jeg hadde en elendig bærbar PC. Og av en eller annen merkelig grunn hakket spillet når strømkabelen var plugget inn. Så det var småkos med spilling/lading/spilling. Og Goldeneye 4player splitscreen med kompiser Lenke til kommentar
paddehatt Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Nå kom jeg på første gangen jeg spilte Monkey Island - Jeg var kanskje en 10-11 år og fikk Monkey Island 1 og 2 i gave av brødrene mine som hadde vært i en eller annen spillbutikk og spurt etter et passende spill til meg. Jeg kunne ha bygget et tempel til den ekspeditøren altså, som gjorde at jeg endte opp med akkurat det spillet (og ikke barbies gård eller noe i den duren). Bless! Utrolig morsomt å spille adventure/puzzle-type spill sammen med andre, forresten. Diskutere hvordan vi skal komme oss videre, flire av morsomme sekvenser etc. Har så mange gode minner Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) De mest minneverdige øyeblikkene var nok stort sett i forbindelse med NES og SNES. Husker at flere av mine venner og jeg satt foran skjermen og spilte i timesvis. Spill vi spilte var: Bubble Bobble - Co-op var utrolig moro. Alltid kriging etter bokstaver og sukkertøy. Gunsmoke - Den dagen en av oss klarte dette var noe jeg aldri glemmer. Sistebossen var et mareritt! Super Mario Bros - Et av de første spillene jeg så og opplevde. Giana Sisters - På Commodore 64 riktignok. Husker jeg klarte den siste banen og fikk Game Over! Trodde jeg gjorde noe galt og spilte det på nytt igjen og fikk samme resultatet. Litt antiklimaks. Turtles in Time - Det aller beste Turtles-spillet gjennom tidene. Faktisk det første SNES-spillet jeg så, og grafikken var fantastisk. Street Fighter II - Mange timer gikk med her med å lære seg opp i sin favorittkarakter. Barbarian - På C64. Utrolig voldelig for sin tid med avkapping av hoder og annet. Transport Tycoon Deluxe - Spillet som introduserte meg til strategispill. Fantastisk Command & Conqurer - Mitt første RTS og har elsket serien siden. Monkey Island 3 - Spilte dette først av de i serien. Mitt første pek og klikk-spill tror jeg. Helsprøtt og morsomt. Fikk meg til å spore opp de to første. Mange spill å velge ut, men dette får holde til nå. Endret 7. februar 2009 av TCi Lenke til kommentar
gamer82 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Super Mario Bros. - Det første spillet jeg hadde og i motsetning til mange andre spill fra barndommen er det fortsatt like bra den dag i dag. C&C Red Alert - Fikk det i julegave. Mitt første strategispill. Brukte enormt med tid i mapmakeren. Doom - Skrekken, musikken, juksekodene. En klassiker. Lenke til kommentar
qweac_InnleggNO Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Battle Arena Toshinden: Koste meg enda med min Genesis da en bekjent plutselig begynte å snakke om at han hadde fått seg noe nytt og hvor kult det var. Ble med bortover og han viste meg sin nye Playstation. Hadde aldri hørt om det før, men ble raskt frelst da jeg så Battle Arena Toshinden-demoen for første gang. Var helt sykt! Ble helt bergtatt! Husker enda at jeg løp hjem den kvelden og prøvde et par angrep fra spillet i luften på veien. Ble Playstation på meg ikke lenge etter. Endret 7. februar 2009 av qweac Lenke til kommentar
rover_InnleggNO Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Virker som om de fleste her er mye yngre enn meg... Mhm. Mine første var river raid og space invaders på atarien, men de mest spillte var Arkanoid og Commando på Commodore 64. Mest spillt var Commando som kun hadde 3 brett.. første gang ganske enkelt, så de samme 3 brettene litt vanskeligere.... så begynnte det om igjen. Husker SÅ godt da scoren gikk fra 999999 til 000001 etter og ha runda det x antall ganger. Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Har jo også Need for Speed 2, 4 og 5, klassikere alle sammen. Var noe anna enn det søppelet som blir lagd nå for dagen. Midtown Madness 1&2 er også eldre bilspill jeg hadde mye morro med. Speaking of gamle spill, min leting etter Theme Hospital førte meg til en del gamle cd'er med gode gamle spill. Nevner noen av de: - Bubble Bobble - Carmageddon - Destruction Derby 2 - Moto Racer - Nedd for speed 1&2 - Resident - Stunts - Transport Tycoon Deluxe - Elasto Mania - GTA - Micro Machines V3 - Motorcros - Motorcross Madness 2 - Red Alert 2 - Ignition - Midtown Madness - Worms 2 Og litt flere. Da ble det ikke mye mer skolearbeid i dag. Endret 8. februar 2009 av Kaffeleif Lenke til kommentar
RetroTorch Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Vet ikke hvor langt opp jeg skal regne "barndommen", men mine store spilløyeblikk inkluderer første gang jeg prøvde Space Quest 1 og Police Quest 1 fra Sierra, Zak McKracken and the alien Mindbenders ( tror jeg har rundet det 7 ganger ) fra Lucasfilm og stort sett samtlige andre adventure-spill fra de to utgiverne. Av opplevelser i ungdommen må jeg trekke fram det første Tomb Raider-spillet, og Final Fantasy VII Lenke til kommentar
Informanten Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Oioioi, her blir det veldig mye å velge mellom. Har hatt pc med masse spill siden windows 3.1, så det har bygd seg opp endel minner ja. Jeg må nok liste opp noen, å velge et blir for vanskelig, men skal begrense meg.-Endelig klare det første oppdraget på Blue Force. -Spille igjennom store deler av Alone in the Dark med en kamerat, begge liveredde. -Spille Alone in the Dark 2 uten å skjønne noe som helst, sammen med nevnte kamerat. -Prøve demoen av Warcraft 2. -Se på at mannen over alle menn(Duke Nukem) river ut øyet til et gigantisk romvesen, for deretter å bæsje ned i såret og sparke øyet igjennom et mål. Kan det stemme at det var noe som het windows 3.11? tror det var det jeg hadde en gang. Så skulle jeg installere ett bilspill hvor man kunne bygge egne baner, tror det het speed ellerno. Noen tastetrykk senere røk det som den gang het hdd Stor som faen og rommet hele 8MB!!! Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Angående bilspillet: Du mener nok Stunts. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg husker første gangen pappa lot meg spille "skytepangen"som min søster kalte det( Doom),det er minner det... ellers elsket jeg Jazz 2 Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Spillet Pang var en annen barndomsfavoritt, der poenget var å skyte i stykker store ballong-lignende baller. Et annet Atari-spill jeg hadde, men som jeg ikke skjønte et dugg av, var Carrier Command. Kanskje ikke så rart, ettersom spillet var noe avansert for en 8-åring som ennå ikke hadde lært seg engelsk. Kommer visstnok en remake i 2010, kanskje jeg får prøve på nytt da. Bubble Bobble regner jeg med det er flere enn meg som har spilt. Endret 10. februar 2009 av Penneknekt Lenke til kommentar
colakork Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det må være spillet LBA, og senere, LBA 2, som jeg og broren min fullførte opptil flere ganger. Husker hvor fett det var at når LBA 2 kom i 3d! Og regnscenen, som vi første spilte i demoen (LBA 2), for så å få i fullversjonen senere Beste følelsen ever. Det var og fett hvordan en fikk kjøre bil i ørkenen, i 3d og hele pakka husker ikke hvor fullversjonen kom fra men, luuuurer på om det kanskje var piratkopiert, da jeg ikke kan huske å ha sett så mange (og lange) cutscenes videoer som en får opp dersom man søker på youtube. Synd egentlig, det spillet hadde så genial stemning, morsom historie osv. Absolutt verdt pengene (ikke at noen småunger har så mye penger men.. Noen som vet hvor en kan kjøpe disse spillene nå?) Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det må være da eg hadde kommet i år 2060 elns med Transport Tycoon, der satt eg klokka 11 om kvelden, så landet det plutselig en UFO ved togstasjonen til Ferington! Mer fikk eg ikkje oppleve fordi PCen plutselig gikk fløyten. Lenke til kommentar
ziggy_InnleggNO Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Jeg har opplevd mange minneverdige øyeblikk i min spillhistorie. Mange er glemt i tidens tann, men da jeg første gang hadde loada inn "Blue Max" den kvelden jeg hadde fått min brukte c64, sitter fastbrent i min hukommelse. Dette må ha vært i 85, og jeg husker den nye hit`en "Forever Young" jallet i bakgrunnen. :rolleyes: Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Bubble Bobble regner jeg med det er flere enn meg som har spilt. Bubble Bobble er en klassiker, som man kan laste ned på Wii Lenke til kommentar
Hindmost Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Første spill opplevelse: Onkelen min hadde vært i Japan i '86 tror jeg det var. Han hadde med seg et håndholdt Pacman spill hjem igjen. DET ble spilt endel ja :rolleyes: Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Husker ikke min første spillopplevelse, men har flere spill som jeg virkelig koste meg med. De spillene som definitivt har satt sitt spor i meg fra barndomen var Mortal Kombat 1 2 og 3. Så mye gøy og så mye frustrasjon. Ikke minst så SINNSYKT BRA GRAFIKK . Det var jo bare helt konge på den tiden. Jeg og fetteren min kunne vel alle fatalitiene og movesene til alle spillerne utenatt etterhvert. Har lastet ned MK3 på 360'en nå og har kost meg skikkelig med det, men husker det var mye lettere å spille det på PC De beste øyeblikkene var å drepe Goro, Motaro og Shao Khan. Det var skjelvende glede første gangen jeg tok de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå