UNSCCapone Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg husker at jeg har spilt Chip's challenge alt for mye i mine yngre dager (6-7 år), var nok derfra jeg ble så hekta på pcspill http://en.wikipedia.org/wiki/Chip's_Challenge Oj, nå fikk jeg minner. Husker jeg satt med dette på SFO og spilte i timevis på rundgang. Det var tider det. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Ultima Online Civilization Colonization Transport Tycoon Deluxe Dune Dune 2 Simcity Wolfenstein 3D Duke Nukem CC serien Redneck Rampage Setler 2 Lenke til kommentar
Apno Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Da jeg fikk alle stjernene på Super Mario 64. Det var mye slit for en liten gutt som meg, husker foreldrene mine var ganske stolte også! Spilte også mye Mario Kart 64 med hele familien: mor, far, og søster. Det var flotte tider! Lenke til kommentar
scorcho Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Her er noen av mine beste spilløyeblikk fra barndommen/ungdomstida Betrayal at Krondor Final Fantasy 7 Chrono Trigger Super Mario Bros Super Mario Bros 3 Super Mario World Day of the Tentacle Sam'n Max Indiana Jones and the fate of atlantis Civilization Police Quest 1 og 3 Space Quest 1,4 og 5 Kings Quest 3,5,6 og 7 Larry 1,6 og 7 Monkey Island 1 ,2 og 3 Maniac Mansion Lands of Lore Quest for Glory 3 og 4 Zelda A link to the past Double Dragon 2 Battle of Olympus Lenke til kommentar
Essem Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Da jeg fikk kapret et Ship of the Line i Sid Meier's Pirates. Ellers var det veldig stas hver gang jeg fikk til noe kult Hwoarang i et av de gamle Tekken-spillene. Lenke til kommentar
worthy Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Husker godt da jeg var mindre, når jeg rundet Megaman 2 for første gang. Good times Lenke til kommentar
Novacrash Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Super Mario NES: Selvfølgelig, det første Super Mario spillet må jo nesten nevnes. Fikk med spillet da jeg kjøpte NES som liten guttunge. Endte med mange timer foran skjermen det.. Super Mario 3 NES: Likte aldri Mario 2 like godt som nr 1 eller 3. Nr 3 kom med mer actionfylt innhold og HEY it's a flying raccoon mario. MegaMan 2 NES: Sikkert en av MM spillene jeg faktisk spilte mest i den tid, det var enklere enn de andre titlene men av en eller annen grunn mer dose av underholdning. Det jeg husker mest av må være hvor overpowered det Metal Blade våpenet fra MetalMan var. Super Metroid SNES: Da man kom til siste boss. Syntes det var et epic-moment. Og deretter måtte løpe som F for å ikke bli sprengt i filler sammen med planeten. Dette spillet er trolig nok helt klart nr. 1 favoritt på SNES. MegaMan X SNES: Dette fikk jeg meg rett etter da det ble utgitt i europa, ca 15 år siden or so. Husker hvor konge dette var med mer fast-paced action enn originalserien, samt det å gå rundt å samle på armor biter for å bli sterkere. Street Fighter 2 SNES: Hadde mange stunder der med venner og familie, husker jeg eide ganske mye med Ken ^^ Duke Nukem 3D PC/N64: It's time to kick ass and chew bubblegum, and I'm all outta gum. Behøver jeg å si mer? Endret 13. august 2009 av TerraZero Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Husker jeg og søstra mi fikk en splitter ny Nintendo, med Super Mario selvfølgelig, som en overraskelsesgave etter at alle pakkene var åpnet på julaften. Var ufattelig glad i foreldrene mine den kvelden Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Man skjønner at man har blitt gammel når folk mimrer om spill som kom ut når jeg var i midten av 20-årene... Lenge leve Roland Rat Race, Frogger, PacMan, Space Invaders og Paperboy!!! Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg er 88-modell selv, men jeg husker fortsatt "the oldies goldies" Space Invaders, Frogger, PacMan og øvrige knall titler! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Tenk deg da hvor stort det var når tanta mi fikk TV med Tennisspill integrert i TVn sin - det var til og med en farge-TV - MED fjernkontroll! Lenke til kommentar
Novacrash Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Er 84 modell jeg men.. Hadde Space Invaders på Atari da jeg bodde på fosterhjemmet, var knall det. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Å det er jo så mange store spilløyeblikk opp gjennom årene. 1. Være 7 år gammel da jeg for første gang puttet et kronestykke på en ekte Pong automat og koste meg gløgg ihjel. 2. Da jeg kjøpte Atari VCS 2600 på Steen & Strøm og lekte meg masse med spillet Combat som hadde hele 27 forskjellige spillvariasjoner. 3. Den store gleden over å kunne spille et av tidenes beste spill på min Atari 800 - Star Raider - et spill som pekte langt inn i fremtiden. 4. Dungeonmaster som viste hvor spillene var på vei. 5. Zelda til NES - konsollspill skulle aldri bli det samme igjen. 6. Min første PC med nyinnkjøpt Wing Commander og Ultima Underworld, og med det var plutselig fremtiden her. Alt som har skjedd etterpå er kun videreutvikling av de fantastisk visjonære spillene Origin stod bak. 7. Og første gangen jeg spilte Mario 64, det første konsollspillet som viste at 3D fungerte på konsoll, og sannsynligvis det flotteste spillet Nintendo noengang har laget. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Helt klart frogger. En grunn til at jeg ikke liker røde(?) gressklippere. Lenke til kommentar
Nielsen75 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det øyeblikket jeg spilte meg gjennom og fullførte The Last Ninja på C64 etter å ha sittet fast på det 3. brettet i en halv evighet (det var faktisk min mor som fant ut av det xD), går ikke an å beskrive, det gode minner på boks. Lenke til kommentar
MartinHaTh Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hmm.. Jeg fikk aldri en N64, men en kamerat hadde det, vi spilte super smash bros., banjoo kazoie, og golden eye (tror jeg, eller så var det et annet.) Lenke til kommentar
Kurizu-san Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Det må ha vert når jeg runna hele Super Mario World 2: Baby Mario! Da var jeg så glad i flere dager etter på! Lenke til kommentar
Novacrash Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Husker jeg hadde et merkelig spill på Amiga 500.. Man styrte en fyr som skulle hoppe fra platform til platform samt unngå små roboter inne på et laboratorium. Når fyren datt ned så hylte han som en stukken gris.. Husker jeg alltid lo når jeg daua. Er det noen som har en anelse hva dette spillet kan hete? Husker det ikke selv Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Husker jeg hadde et merkelig spill på Amiga 500.. Man styrte en fyr som skulle hoppe fra platform til platform samt unngå små roboter inne på et laboratorium. Når fyren datt ned så hylte han som en stukken gris.. Husker jeg alltid lo når jeg daua. Er det noen som har en anelse hva dette spillet kan hete? Husker det ikke selv Spillet heter Impossible Mission I eller II. Endret 25. november 2009 av Oslo72 Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 "Ah.. another visitor. Stay a while. Stay FOREVER! Bwa-ha-ha-ha!" Joda, det var Impossible Mission. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå