Gå til innhold

Snedige ting du lurer på! (Nyere tråd kan finnes i førstepost)


Habitats

Anbefalte innlegg

Som mange av dere kanskje har fått med dere, så har "Snedige ting du lurer på" vært en av de mest informative trådene på på diskusjon. Men nå som mange av oss har flyttet, så føler jeg at det er på sin plass at vi lager vår egen versjon.

 

For de som ikke aner hva jeg snakker om; I denne tråden spør du om snedige ting du lurer på!

 

Altså alt ifra hvor stort universet er, til hva som vil skje om du putter hode inn i en mikrobølgeovn.

 

NB: Dette er ingen off-topic tråd så holdt innleggene innenfor rimelighetens grenser når det gjelder spam/småprat osv.

 

Ny tråd kan finnes her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=779072&st=68400

Endret av Dysfunctional
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
42

 

Yup, der har du det. Heftig Commander Keen avatar forresten ;)

 

Jeg begynte å tenke på dagens energikrise, og jeg lurer på om det ville vært smart å utlyst jobber som "energiprodusenter". Jeg tenker følgende: Man kobler en, aller helst flere, spinningsykler eller tredemøller opp til en generator som vil ta opp elektrisiteten som vil bli produsert når folk bruker apparatene. Kan ikke se noen spesielle ulemper med dette, kanskje litt monotont og kjedelig etter hvert, men man gjør det jo for alles beste! Dessuten ville det være en god måte å komme i form på ;D

 

Kanskje ikke min mest seriøse kontribusjon til menneskeheten så langt, men hei, jeg prøver :p

Lenke til kommentar
Nei, jeg tror effekten er for liten til at det blir noe særlig utslag. Det blir som å spørre "Hvis alle nordmenn fyrte med ved, ville vi da fått en varmere vinter?"

Sikker? For forskjellen mellom ved og varmepumper er jo det faktumet at varmepumper suger varme ut av den allerede kalde lufta. Veden tilfører mer varm luft.

 

Hvis ... hele verden hadde brukt varmepumper da? Ihvertfall der det er kaldt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...