Zamot Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg vil installere win95 (tror jeg) pga drivere til et ISDN-kort. Men problemet er at nå er hardisken formattert (tror jeg, mulig det var noe feil, husker ikke helt), men jeg får ikke bootet fra CD-romen og installert win95. Har prøvd med flere CD-er (andre OS), men enten så kommer jeg aldri til DOS-modus (for å kjøre CD-en med win95), eller så kommer det feilmelding, eller så funker det ikke å boote... Noen som kan hjelpe meg? Skulle gjerne hatt en boot-CD. Har tilgang til brenner fra en annen PC. (Men denne er ikke koblet til nett, så vil helst ha noe jeg kan legge på diskett, og så brenne det) Ble litt komplisert dette, men håper noen leser igjennom og kanskje kan hjelpe meg.. Jeg hater å surre for å installere OS.... Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Du kan lage en bootcd fra en bootdisk. Copy-paste fra bootdisk.com: " Turn All Of Your Old Bootable Floppies Into Bootable Cd's [the easy way] First Of All You Need A Cd-Burner, Nero Burning Rom v5.5 A Floppie Drive, A Blank CDR Disk When You Have Everything: Load Up Nero With Your Floppy In The Drive And Blank Cd In The Cd-Recorder Close The Wizard Hold Ctrl + N Until A Box Appears Scroll Down The List Until You Reach CDROM (Boot) Click It Bootable Logical Drive Must Be A: Click The Burn TAB Click New Click File Then Write Cd Then Write Done " Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 har ingen bootbar diskett... Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 www.bootdisk.com har mye kjekt..... Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Trykk her for å hente ned et bootdiskett image (Orginal Windows 98SE). Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Regner med at du har satt opp BIOS til å boote fra CD først... Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 hva med å nevne hvilket isdn kort det er? kanskje vi kan hjelpe til med å lete etter drivere? Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Hei takk for hjelp sålangt.. Kortet er et TeleS kort av noe slag. Husker ikke mer, må evt undersøke når jeg kommer hjem. Men Husker at jeg lette etter drivere, og det var helt umulig å finne til nyere OS... Lenke til kommentar
Folo Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 jeg har et teleS kort som funker til win98 (ME) hvertfall, irriterndes at det ikke funka til XP, men nå har vi ikke ISDN lenger uansett.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå