Gå til innhold

Tråden om Left 4 Dead


Gjest Slettet+981287349

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nærkampvåpen er i normale situasjoner meget kraftige...

Ikke noe problem å dænge inn skallen på en 4-5 infected på et slag med stekepannen...

 

Men når the director bestemmer seg for litt butt-rape så vil jeg tro man går fort tom for ammo å må ty til stekepanna mot Smoker som står 100meter unna... Ble vanskelig å redde Solat med stekepanna for å si det slik... :whistle:

Kanskje det kommer en ny acevement.? Elvis vs. Tank...

 

Magnum pistolen med 8kuler og evig ammo, er også ganske overkill...

 

Men hey, vi har ikke sett alle brettene, alle kampanjene og alle unncommons enda... Å heller ikke Reality Mode på Demoen... B)

 

Dette blir bra det....

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Hadde jeg hatt en stekepanne og en hel haug med zombier foran meg på ekte hadde jeg søren meg ikke venta lenger tid mellom hver gang jeg slår, tror det er ganske så bra sånn som det er nå.

Lenke til kommentar

Det er balansert opp med at den kommer hyppigere. Tank kommer sjeldent, men tåler langt mer. Heksen tåler litt mindre og kommer litt oftere.

 

En dårlig måte å balansere på når chrgeren er avhengig av liv for å i det hele tatt få gjort noe skade. Slik det er nå er han sjanseløs så lenge han bommer, og det er neppe så lett å treffe en survivor som vet at den kommer. Er ikke akkurat stille som mus heller! Samme gjelder Hunter.

 

Man burde gjort slik at det tar mye lengre tid mellom hvert mele slag, eller at tiden mellom hvert slag økte med 10% for hver gang, og at det ble nullstillt etter 30 sek uten bruk av mele.

 

Du bytter ut meleevåpen med pistoler. For å være mer spesifikk: Du bytter bort sikkerheten ved å kunne plukke zombier på trygg avstand og den høyst brukbare fordelen av å ha tilnærmet lik automatpistol i tillegg til å ha pumpehagle ved dualwield. Å legge en begrensing hvor ofte man kan bruke meleevåpen er en direkte måte å gjøre dem verdiløse på.

Vil du virkelig prøve å løpe rundt i et halvt minutt uten å kunne gjøre skade? På Expert tar èn zombie 10 hp hver gang den slår deg, og som nevnt faller hastigheten din når man du skade. Med andre ord kan du fort tape 40-50 hp på èn zombie i løpet av 4-5 sekunder, og sjansen for at den gærningen er alene er ganske liten. Med andre ord har du ca. 10 sekunder på deg til å kvitte deg med utyske, og da er 30 sekunder med stygge ord og et håp om at noen hjelper deg ganske lenge.

 

Problemet er jo at dine svake muskler ikke hadde klart å slått med stekespaden i samme tempo hele tiden, dermed ville det gått saktere etterhvert smile.gif

 

Spillbalanse vinner glatt over realisme i L4D-spillene. Når en Boomer spyr eller eksploderer faller ikke innholdet nedover, alle de fire overlevende har 2 ubrukte bukselommer og bombene har på mystisk vis en lunte som brenner hele tiden. Bilalarmer bråkete nok til å tilkalle horden men en eksploderende bensinstasjon er ikke det og stekepanner, balltre samt macheter kan slenges rundt så ofte man bare vil.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Hehe morsom video, men i Left 4 Dead 2 sitt tilfelle vil jeg nå si at det ikke er "same old shit", da Valve gang på gang har vist at "same old shit" legges gratis til spill ved en senere anledning. Ting blir jo ikke nødvendigvis annerledes eller bedre bare fordi jeg betaler for det, men jeg vil for alltid mene at det er bedre med to forskjellige spill enn ett spill som ikke ligner på seg selv lenger.

 

Valve trekkes til og med frem som den store synderen i videoen, og de er jo et realt dårlig eksempel på utviklere som benytter seg av "same old shit". De har 2 oppfølgere (og da snakker jeg om spill som ikke er i en serie) og det er Team Fortress 2 og Left 4 Dead 2, hvor begge har store forskjeller i forhold til det første i serien. Så store at det originale spillet vil bli forandret til en slik grad at det er bedre å ha to forskjellige.

 

Dessuten tror jeg det er mye forbanna folk fordi Valve gjør mye slikt gratis, og når de da må betale for noe så syns de det er ille - men de klager aldri når de må betale for "småting" som kartpakker eller fler våpen andre spill som Gears of War 2 eller Halo 3.

Lenke til kommentar

Demoen viser 2 etapper i av ett av fem brett. Fler av våpnene, både melee og skytevåpen vises frem, de nye spillmekanikkene med blandt annet defibrilator og uncommon commons kan prøves. Du forventer vel ikke at demoen skal vise alt nytt?

 

En alternativ ekspansjon? Det er nettopp det vi har fått. Du ikke kjøpe L4D2 (men siden du har demoen regner jeg med at du har gjort det) og L4D fungerer utmerket fremdeles.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Valve trekkes til og med frem som den store synderen i videoen,

Hva skjedde med Need for Speed liksom...?

 

Skjønner godt at valve har valgt å slippe som nytt spill mot ekspansjon pakke til L4D1..

Hadde ikke vært mulig å gjøre L4D1 til det L4D2 er.

 

Eneste man kan snakke negativt om er at 2'ern kommer så tett på 1'ern... (akkurat 1år)

Ellers er det som sakt frivillig å kjøpe 2'ern... Synes man 1'ern er "meh" så bruker man ikke mere penger på denne tittelen.. Synes man 1'ern var "wohoo" så kjøper man 2'ern uten å nøle...

Hadde det bare vært likt med 1'ern, så hadde det vært greit for meg... Men heldigvis så er det en total makover med mange nye våpen og twister...

 

1 Blu-Ray film : 250kr = 1,5time = underholdning for 166kr timen

1 spill : 250kr = si 10timer,

spille gjennom en gang = underholdning for 25kr timen

Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk strekke meg så langt som å si at man kan finne god underholdning i nummer 2 selv om man ikke likte det første, nettopp på grunn av større variasjon.

 

Sammenlingningen med film og spill er forøvrig tynn i mine øyne, da underholdning kan være så mangt. Det er for eksempel langt enklere å sette på en film og kose seg med den med en gjeng venner eller en kjæreste på besøk enn det er å dra i gang de aller fleste spill. Dessuten er det ikke slik at en film varer i bare 1,5 time. Hva med ekstramateriale, de gode scenene du gjerne ser fler ganger eller at filmen er langt bedre enn mange spill du desverre må bruke mye lenger tid på å finne de gode elementene i? Dessuten er de aller fleste filmer billigere enn de fleste spill og har en mye lengre levetid. Å sammenligne spill og film i forhold til underholdningsverdi og pris er ikke en sammenligning spill tåler. Men dette er jo forholdsvis off topic.

 

 

Lenke til kommentar

Mnah.. :p

Er så mye med å slå på hjemmekinoen her at det er bare jeg som kan det.. :D

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

- slå på hovedstrøm, umerket bryter

- slå på ps3

- slå på resiever å stille inn

- slå på projektor

- slå på effektforsterker ved å kortslutte to klemmer på en rekkeklemme med 8

- legge i platen

- se på piratadvarsler og trykk "play movie"

Synes det er filmen som ikke tåler sammenligning med spillet jeg da... :whistle:

Off Topic...

 

On Topic :

Lekte litt med meg selv i sta... :huh: Med Machete og en "gjemmeplass" jeg fant så kan man fint overleve i evig tid på Advanced. (på advanced kom det ingen special infected)

Hadde vært morro med en ingame kill-counter, sikker på jeg tok langt over ti stk på en melee... :D

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...