Gå til innhold

Tråden om Left 4 Dead


Gjest Slettet+981287349

Anbefalte innlegg

Brekkjern i Left 4 Dead 2!

 

Altså, eigentleg handlar nyheiten om ein ny modus kalt "Scavenger", der dei overlevande må finne benisinkanner og fylle ein generator så fort som mogleg. Modusen er for åtte spelarar, i stil med "Versus". Synest berre at det var nødvendig å framheve brekkjernet, sidan det ikkje er nemnd i sjølve artikkelen, men i staden vert avslørt i videoen.

 

Einig, AltF4, steikepanna er best. Gitaren er likevel veldig bra, og brekkjernet har òg nokre svært vonde lydar. tongue.gif Er spent på korleis motorsaga fungerer, sidan det ikkje er eit slagvåpen, slik som dei andre. Får ikkje sett så mykje i videoen over her.

 

 

Det er et utall med meleevåpen her! Skal vi prøve å lage en liste?

De jeg vet om:

 

Balltre*

Stekepanne

Gitar

Cricketballtre

Machete

Katana

Brekkjern

Brannøks

 

Brekkjernet har vært kjent en stund. Og lydene r jeg rimelig sikker på er en modifsert versjon av en av brekkjernlydene fra Half-Life 2? Bare gjort noen hakk mer "splætt splætt".

 

Nyheten om den nye gamemoden er større!

 

Scavenge mode challenges players to compete in round-based games of up to 8 players (Survivors vs. Infected). The Survivors must battle both the Infected and the clock as they collect gas cans to refuel a generator located in each map. Every can the Survivors pour into the generator scores their team a point and adds time to the clock.

 

On defense, the Infected team plays as the boss Infected (including the new Spitter, Jockey, and Charger). They must keep the Survivors from fueling the generator by attacking them, destroying the gas cans, or running out the clock. During a round, each team gets an opportunity to play both sides, with the round going to whichever team successfully delivers the most cans.

 

Interessant utgangspunkt for en gamemode syns jeg, selv om det egentlig høres litt rart ut.

Her er Giantbombs kjappe titt på Scavenge mode.

 

Lurer også på hvordan motorsaga funker, men regner med at det er som et vanlig våpen, bare at det bråker litt mer. Ha den fremme og trykk ventre museknapp for å dra i gang kjeden.

 

1165741-scavenge_01_super.jpg

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer også på hvordan den funker. Virker jo ganske kraftig hvis du kan holde knappen inne hele tiden og sage ned en hel horde. Kanskje den har begrenset med drivstoff? tongue.gif

 

Samtlige meleevåpen dreper på ett slag så motorsaga er tilsynelatende ikke noe kraftigere. Men en ting jeg lurer på er om det er variasjon alikevel. For eksempel katanaen er såpass lang at den kanskje setter en stopper for fler zombier på ett slag? Balltre er lett og slår fort? Ser ikke bort i fra at de har lagt inn variasjon i hvert meleevåpen, samtidig som jeg tviler litt.

Om motorsaga går på bensin blir jeg overrasket siden det vil ha motsatt effekt av hva et meleevåpen skal ha - evig ammunisjon.

 

Brekkjernet har vært kjent en stund.

Ah! Hadde ikkje fått med meg det. Eigentleg så synest eg at dei burde ha venta med det til no. Kunne ha vore ei fin avsløring i PR-innspurten. smile.gif

 

De har fortsatt igjen å avsløre spillets første kampanje, og slapp i går nyheten om Scavenge mode. Jeg vil nå si de fortsatt sitter med en del gode kort på hånda smile.gif

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg liker at det skal være en vanskelighetsgrad som er enda vanskeligere enn Expert, da Expert ofte er for enkelt når man har spilt spillet nok, og har et godt team å spille med. Den største forandringen fra Expert, til Realism som den nye heter, er at den fargede silhuetten rundt spillerne forsvinner. På den måten vet man aldri hvor de andre er, med mindre man ser de direkte. Altså så ser man ikke medspillerene sine gjennom vegger osv lenger. Det kommer til å bli sykt hektiskt! Gleder meg! :D

Lenke til kommentar

Samtlige meleevåpen dreper på ett slag så motorsaga er tilsynelatende ikke noe kraftigere. Men en ting jeg lurer på er om det er variasjon alikevel. For eksempel katanaen er såpass lang at den kanskje setter en stopper for fler zombier på ett slag? Balltre er lett og slår fort? Ser ikke bort i fra at de har lagt inn variasjon i hvert meleevåpen, samtidig som jeg tviler litt.

Detaljane er framleis uklare, men Valve har sagt at dei ulike nærkampvåpna har ulike eigenskapar. :)

Lenke til kommentar

Ja, det der er heilt sant. Det er særleg tydeleg i L4D-videoar, sidan det er så viktig å spele det med hovudet på rett stad.

 

Ser forresten ut til at det ikkje berre er dei vanlege infiserte som har fått nye utsjånader. I videoen "PC Human Gameplay" ovanfor kan ein faktisk, etter ca. eitt minutt, sjå ein kvinneleg boomer. :p

Lenke til kommentar

Samtlige meleevåpen dreper på ett slag så motorsaga er tilsynelatende ikke noe kraftigere. Men en ting jeg lurer på er om det er variasjon alikevel. For eksempel katanaen er såpass lang at den kanskje setter en stopper for fler zombier på ett slag? Balltre er lett og slår fort? Ser ikke bort i fra at de har lagt inn variasjon i hvert meleevåpen, samtidig som jeg tviler litt.

Detaljane er framleis uklare, men Valve har sagt at dei ulike nærkampvåpna har ulike eigenskapar. smile.gif

 

Hm. Spennende!

Hvorfor suger alltid de som tester spillet tongue.gif

 

De aner ikke hva de gjør, er redde for nye special infected og er gira på å spille noe svært få har spilt før dem :p

Ja, det der er heilt sant. Det er særleg tydeleg i L4D-videoar, sidan det er så viktig å spele det med hovudet på rett stad.

 

Ser forresten ut til at det ikkje berre er dei vanlege infiserte som har fått nye utsjånader. I videoen "PC Human Gameplay" ovanfor kan ein faktisk, etter ca. eitt minutt, sjå ein kvinneleg boomer. tongue.gif

 

Hm, nice catch! La merke til at Smokeren ser litt mer badass ut nå, men den kvinnelige Boomeren så jeg ikke før du påpekte det.

 

 

Gal_ape, Nøtte og Laland, nå venter Left 4 Dead 2 på dere på Steam!

Lenke til kommentar

Haha herlig!

 

For det første: kjøpesenter og zombier er en klisjè jeg elsker de har brukt. For det andre: Movietagsene i L4D2 er bort i mot like bra som i Left 4 Dead. Ingen slår "Curing the infection one bullett at a time", men "You must be this tall... TO DIE!" er veldig nære.

 

Her er lista over achievements!

 

Og den inneholder et lass med ting jeg ikke visste!

 

Bland annet: Man kan gjennoplive folk med defibrillator, hagenissen fra Half-Life 2 episode 2 er med, de bruker en Sniperachievement fra Team Fortress 2 og de aller fleste achievementsene har knakende morsomme navn.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...