Gå til innhold

Tråden om Left 4 Dead


Gjest Slettet+981287349

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg utrolig snytt. Hvorfor kunne de ikke bare ha oppdatert L4D med det nye? Director er jo helt likedan som før, bare at den kan manipulere fysikkobjekter + været.

 

 

Er nok noe med balansen. Valve er jo innmari nøye, og det er ikke sikkert de vil prøve å balansere L4D med de nye bossene og våpnene. Kan jo hende Left 4 Dead 2 får et litt annet snitt jevnt over, med et gameplay litt "over the top".

 

Føler meg på en måte litt snytt selv, men samtidig tror jeg ikke Left 4 Dead vil lide.

 

Fra Steampowered:

 

"A large part of how Left 4 Dead became 2008's top-selling new IP on Xbox 360 and the PC was the custom-tailored gameplay made possible by the AI Director," said Gabe Newell, president and co-founder of Valve. "With the knowledge gained from creating the original, new technology, and a passionate team, L4D2 will set a new benchmark for cooperative action games."

 

Set for release on November 17, the title adds melee combat to enable deeper co-operative gameplay, with items such as a chainsaw, frying pan, axe, baseball bat, and more.

 

Introducing the AI Director 2.0, L4D's dynamic gameplay is taken to the next level by giving the Director the ability to procedurally change weather effects, world objects, and pathways in addition to tailoring the enemy population, effects, and sounds to match the players' performance. The result is a unique game session custom fitted to provide a satisfying and uniquely challenging experience each time the game is played.

 

Featuring new Survivors, boss zombies, weapons, and items, Left 4 Dead 2 offers a much larger game than the original with more co-operative campaigns, more Versus campaigns, and maps for Survival mode available at launch."

 

Hvis alt dette er sant må jeg si Left 4 Dead 2 nok blir utrolig bra, og jeg skjønner også godt hvorfor de ikke bare oppdaterer Left 4 Dead.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg betalte fullpris for et uferdig spill i god tro at de kom til å oppdatere jevnlig slik de gjør med TF2. Dette har ikke skjedd. Føler meg snytt når de nå kommer med et nytt spill bare et år etterpå.

 

L4D2 ser bra ut og jeg klarer nok ikke å holde meg unna, men jeg synes dette var dårlig gjort. Valve gir meg stadig vekk flere grunner til å ikke like de.

Lenke til kommentar
Jeg betalte fullpris for et uferdig spill i god tro at de kom til å oppdatere jevnlig slik de gjør med TF2. Dette har ikke skjedd. Føler meg snytt når de nå kommer med et nytt spill bare et år etterpå.

 

L4D2 ser bra ut og jeg klarer nok ikke å holde meg unna, men jeg synes dette var dårlig gjort. Valve gir meg stadig vekk flere grunner til å ikke like de.

 

 

 

For meg var ikke Left 4 Dead et uferdig spill i det hele tatt. Spillet har i tillegg blitt oppdatert med The last stand og survivor modus. Dessuten ville alt dette nye med 4 nye folk og alt blitt i overkant av hva en gratis oppgradering kan gi.

 

Håper bare de ikke fjerner smoker, hunter, boomer komboen som var så flott! (fuck charger)

Lenke til kommentar

Der er jeg enig med deg Villanden, og det er også noe Valve har understreket selv. De har en boss for hver situasjon, og er usikker på hvordan de har tenkt å forandre på dette.

 

Kan det være Screamer som de siden forandret til Boomer? Fungerte angivelig slik at den begynte å skrike, tiltrakk seg zombier og forsvant så de 4 måtte jakte den ned og drepe den for å stoppe hordeangrepet. Når vi nå også vil få litt andre våpen kan det jo også hende at det åpner for andre muligheter hva fiender angår.

 

Jeg syns ikke Left 4 Dead var uferdig, men jeg tror Valve nok har lært veldig mye av nummer 1 og heller ønsker å lage noe helt nytt med kunnskapen fra L4D i bunnen.

Det som plaget meg litt er grafikken og de 4 overlevende i nummer 2. Så rett og slett litt "animert" ut, dessuten ønsker jeg på ingen måte å kvitte meg med Francis, Zoey, Bill eller Louis.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg håper de går videre til nye, og kanskje flere, skytevåpen, jeg er litt lei av 2x pistoler og assault rifle. Blir jo horisontalt gøy med motorsag og stekepanner, spesielt stekepanner, flashback til LOTR kan bli morrosamt. Flammekaster hadde vært vannrett rått.

 

Edit: Har litt lyst på screamer, kanskje en smule forandret, men det hadde vært diagonalt gøy. :p

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Så lenge Friendly Fire er på, og det bør det være for at Left 4 Dead skal fungere som optimal coop, vil vi aldri få en flammekaster.

 

Tenk på hva slags effekt den vil ha på de andre overlevende i kampens hete. No pun intended. 4 stykker som virrer rundt hvorav èn har en flammekaster. Og vips, virra de litt feil og 3 stykker flyr rundt som vandrende hurtigdøende stearinlys.

Lenke til kommentar
Jeg håper de går videre til nye, og kanskje flere, skytevåpen, jeg er litt lei av 2x pistoler og assault rifle. Blir jo horisontalt gøy med motorsag og stekepanner, spesielt stekepanner, flashback til LOTR kan bli morrosamt. Flammekaster hadde vært vannrett rått.

 

Edit: Har litt lyst på screamer, kanskje en smule forandret, men det hadde vært diagonalt gøy. :p

 

Er noen nye våpen som blir vist i gameplay videoene som er ute av L4D2. F.eks lyddemped Uzi eller Mac10 eller hva det nå enn er.

Lenke til kommentar

Maskinpistol med lyddemper bekreftet ja. Lyddemperen har ingen effekt.

 

Av special infected er blandt annert dag-heksa blitt bekreftet. Går rundt (frem og tilbake i et lite spor tipper jeg) men er ellers relativt lik heksa i Left 4 Dead. Men den gamle heksa er nok ikke borte, for Director kan jo i nummer 2 bestemme tiden på døgnet så vidt jeg har forstått.

 

Er også bekreftet at det kommer en enda kjappere Tank som jeg ikke husker hva heter i farta, og som da tåler mindre får man tro. Evnentuellt håpe :p Så de har nok i stor grad bare variert utvalget fra Left 4 Dead.

Lenke til kommentar

Syns det er en god grunn til å lage en toer jeg, når de først skal lage nye campaigns, så er det jo så mye mer de kunne lagt til, og det blir fort for mye for en vanlig oppdatering. Pluss penger da selvfølgelig :p L4D2 blir et garantert kjøp uansett.

 

Hørtes bra ut med 4v4 matchmaking til L4D1 også, men savner generelt sett en vanlig tilgjengelig server browser.

Lenke til kommentar

Charger var det den het ja. Spent på introfilmen til Left 4 Dead 2, Left 4 dead sin er jo rett og slett en guide til hvordan man skal spille spillet hehe.

 

Enig med deg Saddlefall, det er like greit å slippe et nytt spill når alternativet er å totalrenovere det gamle.

 

Det blir faktisk et ganske forskjellig spill - de vil gjøre kampanjene sammenhengende (var den egentlige planen med Left 4 Dead), lage både natt og dag-muligheter som forandrer oppførselen til specialinfected og forandre på brettenes crescendoevents. Litt bekymret for griefingpotensiale, men får vente og se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...