oyvindhauge Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Problemet med å introdusere nye våpen er at man må huske på det evinnelige griefingpotensiale. Left 4 Dead blir stusselig hvis du tar vekk friendlyfire, og å ha en som flyr rubndt beina på deg å legger ut claymores blir fort kjedelig. Dessuten så passer det jo ikke med settingen å ha 17 våpen liggende rundt. Slagvåpen vil være verdiløst fordi fiendene dine jo helst bør tas på avstand. Smoker og Boomer er jo en dødsdom hvis du fly rundt med et våpen for nærkontakt, og jeg tror ikke Tanken bryr seg i større grad heller. Videre er det slik at de våpnene man har til rådighet er veldig enkle, point and shoot, og å måtte bruke f.eks. claymore krever at hele laget følger med på andre ting i tillegg til seg selv, hverandre og de 69 udøde som til en hver tid vil gjøre livet surt. Når du ser på våpenene du kommer med eksempler på så finnes de allerede i spillet. Vel, ikke claymores da, men du har pipebombs som jo er enda bedre eksplosiver. Du har melee (slagvåpen), sniperrifla (som jo er bedre enn armbrøst fordi i tillegg til å drepe "alt" på ett skudd også penetrerer vegger og hva det måtte være). Molotovs funker som flammekaster (dessuten vil flammekasteren drepe de overlevende fortrere enn noen zombie), og minigun finner man fastmontert rundt omkring på spillebrettet, der hvor du kanskje kan trenge den. Og hvor sannsynlig er det engentlig at man finner en minigun ligge og slenge på bakken? Og syns du egentlig at du ser Bill eller Zoey bære rundt på en slik? eeeh det er bare et spill og jeg har ikke påstått det skal være virkelig. Jeg vil bare ha det moro med å drepe infected. Skal vi først diskutere sansynlighet bør vi jo også ta med: hvor sansynlig er det at en bensintank eksploderer om du skyter på den, hvor sansynlig er det at du kun kan bære med deg en pipe bomb hvis du finner tre, hvor sansynlig er det at det kun er seks forskjellige, men dog helt like våpen som ligger rundt om kring, at all amunisjonen man finner har riktig kaliber, hvor sansynlig er det at det kun er fire førstehjelpsskrin på et sykehus osv ... Jeg er enig med deg at de våpnene som finnes er ok for spillet sin del, men man får da aldri mange nok våpen når man skal ha det gøy og nedkjempe zombies (infected). Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Skjønner poenget ditt, men det er snakk om balanse. Om den blir gjort feil blir straks hele spillet "ødelagt". Om du får sjansen til å gjøre det du selv ønsker skal jeg garantere at spillet ikke blir like bra. Nye våpen er greit så lenge de er av samme klasse. Flere typer våpen krever en helt ny runde med grundig spilltesting fra Valves side. Formelen som den er nå er nærmest perfekt som den er. edit: Vrengtpolvott: Jeg blir med igjen kanskje i morgen. Om ikke tirsdag. Endret 3. mai 2009 av TCi Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) eeeh det er bare et spill og jeg har ikke påstått det skal være virkelig. Jeg vil bare ha det moro med å drepe infected. Skal vi først diskutere sansynlighet bør vi jo også ta med: hvor sansynlig er det at en bensintank eksploderer om du skyter på den, hvor sansynlig er det at du kun kan bære med deg en pipe bomb hvis du finner tre, hvor sansynlig er det at det kun er seks forskjellige, men dog helt like våpen som ligger rundt om kring, at all amunisjonen man finner har riktig kaliber, hvor sansynlig er det at det kun er fire førstehjelpsskrin på et sykehus osv ... Jeg er enig med deg at de våpnene som finnes er ok for spillet sin del, men man får da aldri mange nok våpen når man skal ha det gøy og nedkjempe zombies (infected). Ja da, det er bare et spill, men det betyr ikke at man må putte inn mye rart bare fordi man kan. Da hadde det vært mye rare spill på markedet. Sannsynlighet og spillbalanse er to forskjellige ting, dessuten er ikke dette spillet Team Fortress 2, hvor du faktisk har både minigun og flammekaster. Vrengtpolvott:Prøvde det litt i dag med Marco og en annen, men vi ble bare griseeid, så var ikke noe morsomt. Men jeg er mer enn gjerne med å spille med deg og TCi igjen, ettersom vi klarte oss ganske bra sammen Er med på den! Var moro å få det til skikkelig. Endret 3. mai 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Her er den ene gullrunden på The Terminal: Anbefaler HD-versjonen. Ellers blir det vanskelig å se hva som skjer. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Nice. Kommer du til å legge ut den vi tok på The Streets også? Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Ja, skal prøve å få den klar i dag. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Her er filmen av den andre gullrunden jeg, Vrengtpolvott, AltF4 og en utenfor forumet gjorde i helgen. HD-versjonen er ikke klar ennå. Kan egentlig anbefale å vente til den er klar. Ble langt bedre kvalitet på denne. Fått litt teken på programmet nå. Endret 4. mai 2009 av TCi Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Bare for å spørre, hvem program bruker dere for å filme? Fraps? Og hvordan gjør dere det om til HD? Og dere tar vel demoer og filmer fra de? Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg bruker Fraps og Pinnacle. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg har Fraps selv, og kan godt filme litt fra tid til annen ( har ikke den sterkeste dataen så kan få litt fps-drops, og det er jo ikke akkurat optimalt!), så får du se litt hvordan kampen ser ut for oss andre TCi! Kan jo bli stilig å klippe inn forskjellige "synsvinkler". Er overraskende artig å se seg selv spille faktisk. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg har Fraps selv, og kan godt filme litt fra tid til annen ( har ikke den sterkeste dataen så kan få litt fps-drops, og det er jo ikke akkurat optimalt!), så får du se litt hvordan kampen ser ut for oss andre TCi! Kan jo bli stilig å klippe inn forskjellige "synsvinkler". Er overraskende artig å se seg selv spille faktisk. Det du kan gjøre er jo å spille inn demo via console, sende fila til TCi, og så spiller han den av mens han filmer om han orker det. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Det går akkurat an å spillet når jeg filmer. De filmene ble filmet i 1920x1200. Men vanligvis bruker jeg å velge å kutte oppløsningen til halve. Tok en stund før jeg fikk til Pinnacle godt, men nå ser HD-opptaket meget bra ut. Har lyst å eksperimentere med litt andre ting, men da kreves det litt mer planlegging. Å sette sammen filmer av hverandre kunne vært moro det. Blir litt problemer med å få delt de store filene mellom hverandre da. Om ikke man blir enig om en fast oppløsning og kvalitet. edit: Ingen dum ide Vrengtpolvott Endret 4. mai 2009 av TCi Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Finne tid og ta en testrun med demo fra hver spiller en dag da kanskje? Alle spiller inn demo og sender til TCi som gjør opptakene Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 DAtaen min kræsjer fullstendig hvis jeg kjører demoopptak med console. Har gjort det et par ganger i TF 2, og får 5 sekunders lyder som går i loop og en fps på ~5. Synd, for med den demoen kan du gjøre utrolig mye kule ting. Like greit å bare lage en fil i fraps, sende den og legge den inn sammen med den TCi selv har spilt inn. Går an i Windows Movie Maker så bør funke i Pinnacle også hehe. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Bra run gutta. Får tilbake min stasjonære på onsdagen forhåpentligvis, så da har dere en ekstra hvis dere blir for få. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Fin video TCi, men jeg ser at du løper frem til ammostasjet hver gang du skal refille ammo. Det trenger du jo ikke, er bare å velge våpenet du har på nytt fra bordet vi står atmed, og da får du full ammo igjen. Lenke til kommentar
swikstor Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Har dette på Xbox, noen som spiller det? Ser det er mye aktivitet på pc her. Kansje jeg burde kjøpe det på steam oxo Angående våpen burde det virkelig ha vert inkludert flere enn de som er nå. Men etter min mening hadde det ikke trengt å ha store forskjeller fra de som finnes allerede for å ikke gjøre spillet ubalansert men likevel mer innholdsrikt. Man kunne for eksempel hatt mp5 isteden for uzi på et map, bare for å få litt ekstra innhold. (skin/sounds kunne vert de eneste forskjellene fra uzi) eller ak47 isteden for assault rifle? Dere skjønner sikkert poenget mitt For jeg er enig med de her som mener for mange andre våpen hadde ødelagt spillbalansen i l4d. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Kommer sikkert en haug av mods etterhvert når Valve får tommelen ut av ræva og får gitt ut SDK. Kan tenke meg det kommer våpen og hvertfall en del nye campaigns. Sikkert mye skit, men er alltid noen mods som blir bra. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Fin video TCi, men jeg ser at du løper frem til ammostasjet hver gang du skal refille ammo. Det trenger du jo ikke, er bare å velge våpenet du har på nytt fra bordet vi står atmed, og da får du full ammo igjen. Hehe. Som du ser etter andre gangen kommer jeg på det. Har dette på Xbox, noen som spiller det? Ser det er mye aktivitet på pc her. Kansje jeg burde kjøpe det på steam oxo Angående våpen burde det virkelig ha vert inkludert flere enn de som er nå. Men etter min mening hadde det ikke trengt å ha store forskjeller fra de som finnes allerede for å ikke gjøre spillet ubalansert men likevel mer innholdsrikt. Man kunne for eksempel hatt mp5 isteden for uzi på et map, bare for å få litt ekstra innhold. (skin/sounds kunne vert de eneste forskjellene fra uzi) eller ak47 isteden for assault rifle? Dere skjønner sikkert poenget mitt For jeg er enig med de her som mener for mange andre våpen hadde ødelagt spillbalansen i l4d. Skrev akkurat det samme på forrige side: http://forum.gamer.no/index.php?s=&sho...st&p=100738 Endret 5. mai 2009 av TCi Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Kommer sikkert en haug av mods etterhvert når Valve får tommelen ut av ræva og får gitt ut SDK. Kan tenke meg det kommer våpen og hvertfall en del nye campaigns. Sikkert mye skit, men er alltid noen mods som blir bra. Campaigns fins det jo en del av alt, og har noen på vennelsita mi som kjører Dustbowl-mappet til Team Fortress 2 i Left 4 Dead på serveren sin hehe. Men ingen som jo selvfølgeig er optimaliserte så lenge det ikke fins noen SDK. Er også en mapper som jobber med et kjøpesenter-map (som jo er en veldig tradisjonell arena for zombieslossing!), men finner ikke igjen den siden. Haha, Chicago Ted. Kion; jeg spiller på Xbox 360! Endret 5. mai 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå