Landeplagen Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Spilte aldri C64, men liker å fikle til remixer av .sid'er: Link Lenke til kommentar
Schwing Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Okei dette er kanskje ikke et spill, men det var f**nså viktig for gutta med C64! - - Turboloader - - husker den orginale turboloaderen hadde svart bakgrunn og gul skrift. Fett. Press play on tape "pil" L Syntax error Lenke til kommentar
Informanten Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Noen som husker ett spill som var om Western, med Salooner øverst i bildet og så skulle du trekke våpent ditt og skyte motstanderen før han skøt deg, husker søren ikke hva det spillet het.. Hjelp? Piratkopiereing på den tiden var ikke eh.. akkurat så vanskelig (kopiere kassett ) Kassett sa du?, ja, sånn plastgreie med bånd i som snurrer rundt og rundt. Lenke til kommentar
sfRoyal_InnleggNO Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Hihihihihi, het visst Kikstart, det var så genialt! http://www.mobygames.com/game/c64/kikstart...eShotId,319382/ Endret 4. februar 2009 av sfRoyal Lenke til kommentar
BF-Medic Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Noen som husker ett spill som var om Western, med Salooner øverst i bildet og så skulle du trekke våpent ditt og skyte motstanderen før han skøt deg, husker søren ikke hva det spillet het.. Hjelp?Piratkopiereing på den tiden var ikke eh.. akkurat så vanskelig (kopiere kassett ) Kassett sa du?, ja, sånn plastgreie med bånd i som snurrer rundt og rundt. Det er nok garantert Law of the West du tenker på. Heilt genialt spill! Vanskelig å velge ett favorittspill, Last Ninja 2, Boulder Dash, Cabal, Football Manager 2, River Raid osv. Masse gode minner... Lenke til kommentar
Neste Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Law of the West var også et av mine favorittspill. Noen andre som jeg kommer på er: Wizard of Wor The Goonies Oils Well Gianna sisters Paperboy Bubble Bobble Spy vs Spy Ghostbusters og mange flere Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Wizard Of Wor, hehe, mange minner fra det spillet der, husker meg og en kamerat brukte noe poke commandor til blandt annet å bli usynlige, att dyra frøs seg fast i skudd de skjøt ut. hehe masse gøy med det spillet der. Lenke til kommentar
DarkStar_InnleggNO Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Har mange gode minner fra C64-epoken, ja. Godbitene var ikke akkurat mangelvare. Husker spesielt godt disse: Operation Wolf The Last Ninja Blood and Guts Skate or Die Boulder Dash Paperboy Pitstop Bubble Bobble California Games Det var tider, det Endret 22. februar 2009 av DarkStar Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 The Last Ninja (som forøvrig fulgte med et Retrospill blad så jeg kan spile det nå ^^) IK+ (samma med denne) C64 har også den beste versjonen av Battleships noensinne. Lenke til kommentar
mmw Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Oslo Børs var jo en klassiker, i alle fall som jeg kan huske. Men den største klassikeren av alle må jo utvilsomt være Winter Games, bevegelsene på skiskytinga sitter enda i fingrene. Hadde forresten full pakke på C64, men kassettspiller, diskettstasjon, monitor og ikke minst en fantastisk 8-pins matriseskriver. Leverte faktisk stiler på skolen som var skrevet på en tekstbehandler som jeg ikke husker navnet på og printa på overnevnte matriseskriver Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Spilte aldri C64, men liker å fikle til remixer av .sid'er:Link Så det er deg? Haha, har et par låter som jeg har tanket ned derifra på disken. Mye god jobb der ja! Klassikere på C64? ooh, mange det. Men må vel si Ski or Die, California-, og Wintergames står tilbake som absolutte høydepunkt. Ingenting slår å ødelegge joysticka i langrenn eller skiskyting. Endret 28. februar 2009 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
RWE Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Martin Galway, Rob Hubbard, Jeroen Tel, Chris Huelsbeck, Peter Clarke, Charles Deenen, Ben Daglish, Jason Page, Thomas Danko, Johannes Bjerregaard, Geir Tjelta etc, disse kom jeg på nå i forbifarta. Alle lagde musikk på C64. Jeg lker de alle. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Så det er deg? Haha, har et par låter som jeg har tanket ned derifra på disken. Mye god jobb der ja! Hehe, er nok meg ja. Martin Galway, Rob Hubbard, Jeroen Tel, Chris Huelsbeck, Peter Clarke, Charles Deenen, Ben Daglish, Jason Page, Thomas Danko, Johannes Bjerregaard, Geir Tjelta etc, disse kom jeg på nå i forbifarta. Alle lagde musikk på C64. Jeg lker de alle. Jepp. Nesten samtlige er jo fremdeles aktive enten innen spillbransjen eller lydbransjen. Jogeir Liljedahl er også verdt å nevne, med klassikere som "Galway is God" og "Banana boat". (Amiga). Endret 3. mars 2009 av Mordi Lenke til kommentar
Informanten Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Noe av det beste med å være "olding" er jo høre nye låter med C64 musikk i. Det er kos det Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Noe av det beste med å være "olding" er jo høre nye låter med C64 musikk i. Det er kos det Jeg var ikke født når dere satt og spilte Last Ninja, men jeg digger musikken på C64 likevel. Er noe med simpelheten av musikk, tror jeg. Alt er jo veldig melodiøst, så godt som. Lenke til kommentar
super9co Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 deathwish III og platoon fikk noen timer. impossible mission 1 og 2 var også knall. hadde ett temmelig fett ninja turtles-spill også, husker ikke hva det het. Lenke til kommentar
Nielsen75 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Last Ninja 1&2, utvilsomt! Lenke til kommentar
MrBubbles Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 http://www.youtube.com/watch?v=reP6Ikn89nw...feature=related Aaaahhhh.... Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Summer Games er alltid en favoritt! Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hæ!? Ingen som har nevnt...... FIST II! Det "første" eventyr/kampspillet, før Last ninja. Fantastisk musikk og stemning, uendelig repetativt, gikk meg stadig vill i lignende skjermer, kunne drepe alle med "leg-sweep," og tror jeg fullførte én gang. Ikke mye turbotape der i gården.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå