Gå til innhold

Darkfall - Generell diskusjon og informasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avean? Bruk hodet. Det svaret der burde du ha kunnet lest allerede ettersom det blir nevnt overalt hvor man snakker om Darkfall.

Hvordan har EVE og CCP klart å få til deres salgstall?

Jeg trur Darkfall vil starte som EVE gjorde. Det var få som kom seg inn i spillet og fikk sett hvilke potensialer det spillet hadde. Nå idag hører man om hvor fantastisk spill EVE er, men at det er utrolig hardt å komme seg inn i det. Dermed angrer mann på at man ikke fikk være med på turen fra dag én ettersom spillet gikk en vei fra start, og det var/er oppover.

Slik ser jeg for meg Darkfall også. Det starter litt "nakent", men FY å for et potensiale det har og mange vil kose seg allerede fra første startskudd.

Endret av oophus
Lenke til kommentar

Poenget ligger uansett ikke i det at EVE har solgt pga de hadde retail bokser ved lanseringen eller ikke ettersom de faktisk ikke solgte så utrolig mange. Det de har vokst på er jo at spillet faktisk har vist seg å bare bli bedre og bedre, og at det på den måten har fått inn flere og flere folk gjennom "word of mouth" der flesteparten har kjøpt spillet på nett slik som nå Darkfall også gjør det.

Man skal ikke se bort ifra at Darkfall også vil hvis det blir en nogenlunde suksess (merk at suksess for aventurine ikke trenger være flere hundre tusen solgte spill) få til en "boks-utgave" av det på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar
jaja, men du er jo beta fyr da...! >< vi og vil ha :p

nei jeg var ikke i beta :)

til posten over:

nå får vi jo se om darkfall faller i smak for de fleste da , skal tro dette spillet ikke faller i smak what so ever fra de folka som spiller wow eller andre mmo som er ute nå, pga pvp systemet er alt for sært og du kan riskere å tape stygt hvis du failer :p , men som sagt jeg skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt så vi får se ossen spillet utarter seg med tiden, håper bare spillet ikke får en så jævlig crashlanding som AoC fikk da det ble releaset, for jeg tror ikke folka

bak darkfall ville greie og overleve no sånt i disse tider..

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom Age of Conan og Darkfall er jo at de som liker spill som ligger i samme kategori som Darkfall ikke har stort andre spill å spille for tiden hvis de ikke må tilbake endel år til spill som begynner å bli utdaterte.

De som ikke likte Age of Conan har allerede lignende spill å spille der Warhammer, LOTRO eller World of Warcraft er en av dem.

Så for min del trur jeg Age of Conan hadde flere "fiender" å kjempe mot kontra det Darkfall har. De vil få en grei nisje gruppe spillere som fyller kanskje 2-3 servere, og mer trenger ikke Aventurine ha for å tjene fett med gryn og det trur jeg de klarer å få til.

Lenke til kommentar

Herregud som du forsvarer spillet blindt, går jo ikke an å skrive noe imot spillet uten at du angriper hodeløst. Hvis det har lansering 24 Februar og ikke en eneste leverandør har hørt om det i Norge enda så er det seriøst ikke jeg som trenger å bruke hodet. De kan umulig få mange spillere, virker som det blir et utrolig sært nisjespill.

Lenke til kommentar

Problemet jeg ser med spillet er at man kan macroe alt siden alt er basert på et utrolig simpelt klikk-system (?).

Spm tegn siden jeg da ikke har prøvd spillet, men lest beta reviews og opinions rundtomkring.

Hvis man kan svømme/løpe mot en vegg i 4 timer, stå å skyte piler ut i lufta og ganke en kompis ved siden av ress punk / revive han for å maxe skill så er det jo egentlig ikke no poeng med å ha poengbasert system.

Håper vel for de som skal spille det sin skyld at det kommer på plass systemer FØR launch som fikser dette, eller så blir det vel macroverden2k..

Når det er sagt så har jeg fulgt med i årevis på spillet, og tror nok jeg skipper launchen og ser hvordan det utvikler seg iløpet av året. Virker som det er relativt mye jobb igjen før det er klart så jeg går vel ikke glipp av noe :)

Er jo så mange MMOs ute nå, greit at ingen er lik DFO men de har da andre kvaliteter som bør taes med i beregningen. For min del så starta jeg opp WAR subben min igjen forrige uke og har det skøy der. De har klart å fikse en god del av problemene fra launch, det er ikke perfekt men har passe bra PvP selv om jeg ikke er fan av scenarios.. :)

Det var iaf my 2 cents ang skillsystemet i DFO. Håper seff at jeg tar feil men tviler. Folk er så kyniske og vil ha framgang på enklest mulig måte, og når ingenting stopper de så bruker de macros, thats life.

Lenke til kommentar
Herregud som du forsvarer spillet blindt, går jo ikke an å skrive noe imot spillet uten at du angriper hodeløst. Hvis det har lansering 24 Februar og ikke en eneste leverandør har hørt om det i Norge enda så er det seriøst ikke jeg som trenger å bruke hodet. De kan umulig få mange spillere, virker som det blir et utrolig sært nisjespill.

Preiker du om? Jeg sier at svaret til ditt spørsmål som du jo har stilt xx ganger er blitt nevnt xxx ganger.

Alikavell klarer du å komme tilbake og spørre det samme, enten det er her eller over på HW.no tråden flere ganger.

Er jo ikke jeg som forvarer spillet, jeg sier bare at du burde ha fått med deg informasjon som er år gammelt angående dette. De har alltid sakt at de mest sannsynlig vil spre sitt produkt på denne måten.

Det er ikke en leverandør i hele verden som har det inne ettersom det ikke er noen "hard-copies" av det.

Og det trenger de tydeligvis ikke ha heller. Les Tasos's innlegg i det siste, det er for mange som ønsker å kjøpe spillet deres. De har ikke kapasitet nok til å fyre opp en serverpark til å gi alle som ønsker spillet et "hjem" så "hard-copies nor not". Det trengs ikke.

Endret av oophus
Lenke til kommentar
Problemet jeg ser med spillet er at man kan macroe alt siden alt er basert på et utrolig simpelt klikk-system (?).

Spm tegn siden jeg da ikke har prøvd spillet, men lest beta reviews og opinions rundtomkring.

Hvis man kan svømme/løpe mot en vegg i 4 timer, stå å skyte piler ut i lufta og ganke en kompis ved siden av ress punk / revive han for å maxe skill så er det jo egentlig ikke no poeng med å ha poengbasert system.

Håper vel for de som skal spille det sin skyld at det kommer på plass systemer FØR launch som fikser dette, eller så blir det vel macroverden2k..

Det trengs ingen systemer for å fikse dette ettersom det er skummelt å gjøre det slik.

Aner ikke hvor mange "macro" karer jeg har drept i beta der de har hatt "mett ræva si" med ingredienser som jeg jo da fikk gratis.

Tingen er at lyden i spillet blir fraktet ganske mange hundre meter, så hvis du står der og skyter i lufta et sted, eller hakker på en stein så vil folk før eller siden høre deg og sjekke ut hva det er.

Det eneste som en kan "tjene" på å grinde det er "MM" (Mana Missile) og "HS" (Heal Self) formularene ettersom de ikke krever noen ingredienser. Etter dette er man nødt til å bruke ting for å få mer skill i det. Pil-og-bue er det ingen som macroer nettopp pga at man er nødt til å putte seg stapp full med piler for at det skal gå og gjør man det så vil man finne seg død når man kommer tilbake hvor man så har mistet et par hundre piler til noen andre. Slik vil det være med all magi etter "MM" og "HS" også.

Man kan sette seg afk og macro "woodcutting" f.eks mitt i byen, men de "nodene" er fort tomme ettersom de kun er der for å få folk igang, så det vil være lite effektivt det også.

Lenke til kommentar

What.

Kanskje du burde sjekke litt mer før du poster?

Det vil ikke være noen hard copys av spillet, og det kommer ikke til noen leverandører. Hvorfor i all verden skal leverandører vite om et spill de ikke skal levere? Det er jo helt meningsøst argument. Det er nok du som må bruke hodet.

Og ja, det *ER* et nisjespill, velkommen etter. Dette har vært sagt helt fra starten av.

Forresten ligger det an til at de selger 150k + spill i løpet av release perioden. Basert mest på rykter derimot.

Lenke til kommentar

Det er lanseringsdato 25 februar :p Men uansett, han forsvarer ikke spillet blindt. Han sier han har forhåpninger og ser frem til spilllet. Hvorfor er alle så sketpiske til nyskapninger i dag? Som sagt har spillet et gigantisk potensiale med tanke på de tusen forskjellige mulighetene du har for å skap ditt eget spill. Darkfall er alt om hvem og hva du vil være, et helt fritt spill. Ikke noe klasse-system som du kjenner fra 'World of Warcraft' og 'Lord of the Rings online'.

Derfor føler jeg spillet har stort potensiale.

Lenke til kommentar

Det er lanseringsdato 25 februar :p Men uansett, han forsvarer ikke spillet blindt. Han sier han har forhåpninger og ser frem til spilllet. Hvorfor er alle så sketpiske til nyskapninger i dag? Som sagt har spillet et gigantisk potensiale med tanke på de tusen forskjellige mulighetene du har for å skap ditt eget spill. Darkfall er alt om hvem og hva du vil være, et helt fritt spill. Ikke noe klasse-system som du kjenner fra 'World of Warcraft' og 'Lord of the Rings online'.

Derfor føler jeg spillet har stort potensiale.

Må si jeg er enig, med deg Kaleesha. Ikke noen levler, bare skills, og gear. Og det at man kan bygge byer, og skip, har bare et ord for det GENIALT.

Darkfall har stort protensialet

Lenke til kommentar

Bare ett spørsmål:

du har seks forskjellige raser, går derfor an å lage en klan hvor en alfar og dwarf er sammen? Mener jeg har lest dette ett sted i FAQen men husker ikke.

Også en annen ting! :p Er det noen som er foreløpig med i en seriøs nordisk guild her på forumet?

Er litt interessert å være med i en klan fra start, så slepper jeg å bli farmet av de hardcore folka som har tusen i skills dagen etter launch ;)

Lenke til kommentar

Ja, det er ingenting som stopper deg fra å spille i gruppe/guild med raser fra en annen allianse.

Problemet blir heller at det kan være litt køddent å spille sammen om man ikke har en egen by hvor man har tilgang til butikker, "workstations" og den slags ettersom en human ikke helt er velkommen hos bikje-folka f.eks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...