LordjOX Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 10 måneder siden EU-release nå, har spillet forbedret seg mye siden den gang? Og hvordan er terskelen for nye spillere Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 10 måneder siden EU-release nå, har spillet forbedret seg mye siden den gang? Og hvordan er terskelen for nye spillere Det har forandret seg, men er meget likt ennå. Skille opp ting går særdeles mye raskere. Det er flere nye spillere nå, men verden virker fortsatt tom. Transmutes er ikke all verden. Om du spilte for 10 måneder siden, er det på en måte et helt annet spill som møter deg nå.. Det har kommet 2 expansions siden da blandt annet.. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Det har forandret seg, men er meget likt ennå. Skille opp ting går særdeles mye raskere. Det er flere nye spillere nå, men verden virker fortsatt tom. Transmutes er ikke all verden. Om du spilte for 10 måneder siden, er det på en måte et helt annet spill som møter deg nå.. Det har kommet 2 expansions siden da blandt annet.. Nei jeg spilte kun beta en stund for et år siden. Fra januar og ut til februar sånn ca. Så kom aldri ordentlig inn i det. Kunne tenkt meg å få testet det ordentlig da jeg ikke synes det var så altfor ille... Hvor mange er på i gjennomsnitt i primetime sånn ca? Eller er det tall AV ikke vil ut med Endret 21. desember 2009 av Uncron Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Du skiller opp ganske raskt i forhold til før, så det er mye enklere å være ny nå. Derimot tar stats en stund å forbedre fortsatt, og det er her hovedforskjellen mellom nye og gamle ligger. Som regel blir nye spillere ikke drept så mye som før, men du kommer nok til å møre på en del PK's uansett. For å komme skikkelig inn i spillet og bli litt kompetetiv så må du nok regne med å bruke 3-4 uker ihvertfall. Jeg begynnt nylig igjen, og selv om intrykket vra bedre virket verden litt tom, men det er nok mye pga at jeg ikke var på de riktige plassene. Jeg møtte også på noen hardcore spillere og ble slaktet ned 2v1 og 4v2 som var litt flaut. Skal få testet mer etter jul, har ikke med meg pc'en hjem. Hvis du liker ffa pvp, free loot og kan leve med de feilene som finnes i spillet så finnes det ingen spill som kan gi deg så mye morro. Jeg har hatt noen av mine beste stunder i et mmo i dette spillet ihvertfall. Lenke til kommentar
Skvate Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Hvor mange er på i gjennomsnitt i primetime sånn ca? Eller er det tall AV ikke vil ut med Liten bump. Vanskelig å si eksakt hvor mange, men merker aktiviteten er betraktelig høyere nå enn perioden fra august frem til ekspansjonen. Noen ganger kan man ri timesvis uten å møte noen, andre ganger får man ikke vært i fred. Rundt spillerbyene er det ganske mye aktivitet. Jeg holder til på hovedkontinentet nede i alveland sammen med Oromea(klanen min er med i "The Guardians" alliansen). Vil si at det til en hver tid er 20-40 folk i og rundt byen, noen er afk. Men afk-macroing blir nå slått ganske hardt ned på av GMs, så færre tørr å gjøre dette nå. Siden man skiller opp ganske mye fortere ved å kverke mobs, er det heller ikke nødvendig med macros. Andre områder kan virke ganske tomme. Herja litt i dvergeområdet(ved starterbyene) for noen dager siden og der var det ganske lite liv, så man kan få forskjellige inntrykk. En annen ting man må huske på, er at folk kan lett gjemme seg slik at du ikke vil legge merke til om det er folk i ett område. Dette er noe jeg har gjort mange ganger selv. Egentlig bør man som ny i spillet være glad for at de ikke er så forferdelig mange i de områdene, da man får litt fred til å skille opp og skaffe penger/utstyr. Andre forhold enn ved launch for å si det sånn. Spillet har fortsatt mange punkter det kan bli bedre på. Grensesnittet kan bli mye bedre mtp chat og informasjonsfilter. Et annet savn er mer lyder fra omgivelsene(de er jo mer eller mindre ikke-eksisterende). Jeg vil absolutt anbefale folk å komme tilbake og prøve spillet igjen, for det kommer bare til å bli bedre. Klanen jeg er i (Ultima Thule Europa) er ute etter å få med flere som er gode i PvP, og som samtidig er "modne". Ta kontakt med oss i spillet hvis du ønsker å bli med. Avhengig av hvor mye man spiller, vil man kunne få til en figur som er konkurransedyktig i løpet av 2 måneders tid. Finnes guider på hvordan man gjør dette mest effektivt på Darkfall-forumet. Her er en newbie guide på video: Endret 9. januar 2010 av Skvate Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Tror jeg kommer til å vente litt til med å prøvde dette... Virker som det blir bedre og bedre med tiden. Rtter å ha lest litt virker det som grinden er litt for ekstrem for min smak. I tillegg til at man ikke har skillcaps så alle ender opp som homogene archer-mage-warrior-healer-turbocrafters Pluss at økonomien virker som den har gått helt på trynet Skal definitivt holde et øye riktignok... Lenke til kommentar
Skvate Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Grinden er så ekstrem som du gjør den til selv. Hvis man blir for opptatt av å ta igjen de som har grindet mest siden starten av spillet, er det klart man kommer til å føle grinden. Det er uansett mye lettere nå enn tidligere å få en PvP-klar figur. Når det gjelder økonomien i spillet så har det blitt veldig med inflasjon. Handel mellom spillere er fortsatt noe som er slitsomt. Spillere som har hus har mulighet til å få seg vendors, men disse er ikke mye i bruk da det ikke vises stats på det som selges. Regner med at dette fikses ganske fort. Håper også det blir mulig å få vendors i spillerbyene. Det er uansett mest vanlig å kjøpe/selge innad i klanen og alliansen man er i. Ang skillcaps: Siden man kun kan ha en figur pr konto, så hadde det blitt dumt med skillcaps. Alle kan lære alt, og det er forsåvidt greit. De har lagt til spesialiseringmuligheter sånn at folk velger hvilke rolle man vil være avhengig av utstyr man tar på seg, og "special skills" man kjøper. Har selv kjøpt meg jump-shoot til archery, og double-jump til melee. Dette gjør at jeg får 10% mindre mana. Er også haugevis av andre valg som gjør at du f.eks ikke kan bruke elemental-magi ved at du får veldig bra beskyttelse mot dette i stede. Man kan selvfølgelig bytte dette igjen senere. Blir nesten som "perks" i andre spill. Over tid kommer de til å legge til flere sånne spesialiseringer. Endret 14. januar 2010 av Skvate Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hvordan er det med guilds for newbs a? Er det helt håpløst? bare drittguilds som rekrutterer newbs? (som er helt forståelig ) Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 Hvordan er det med guilds for newbs a? Er det helt håpløst? bare drittguilds som rekrutterer newbs? (som er helt forståelig ) Finnes en egen guild som heter "NEW" som har en by og aksepterer alle nybegynnere inn i guilden for å gi de så mye tips som mulig. du kan gå inn på hjemmesiden deres for mer informasjon: http://www.dfonewclan.altervista.org/ Også her: http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=220744 Å være nybegynner i DF kan vært hardt, denne guilden prøver å gjøre det lettere. Du bør også se videoene til Val Roth, dette er egentlig en guide til de første 10 timene i spillet. Det er 4 filmer, og alle sammen er meget meget gode for alle som ikke har spillt før. Anbefales på det sterkeste: Lenke til kommentar
Hermn Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hei, har nå kommet en 7 dagers Darkfall trial http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=236450 som man må betale 1$ for å spille (for å holde hackere/gold farmers borte etc) Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Så lite aktivitet denne tråden hadde Spillet virker ganske kult, selv om jeg mest sannsynligvis ikke blir å spille det med det første har jeg et spørsmål; Hvordan er det med disse hus-byggingsgreiene? Kan enkeltpersoner finne seg et stilig sted og bygge seg et hus der? Lenke til kommentar
Hermn Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Så lite aktivitet denne tråden hadde Spillet virker ganske kult, selv om jeg mest sannsynligvis ikke blir å spille det med det første har jeg et spørsmål; Hvordan er det med disse hus-byggingsgreiene? Kan enkeltpersoner finne seg et stilig sted og bygge seg et hus der? nei, for å bygge et hus må du først finne en house deed som dropper i chaos chests og av noen mobs. når du har en house deed kan du bare bygge deg et hus i en village, hvor det allerede står plassert opp grunnmurer hvor du bygger huset ditt. Lenke til kommentar
Hermn Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 er nå kommet en ny gratis Darkfall trial http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?p=4298412#post4298412 Lenke til kommentar
Shaka82_InnleggNO Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Vist noen ønsker å teste spillet, så er det bare å benytte seg denne linken: http://www.playdarkfall.com/ Linken har også en player made teaser av spillet og link til en 4 delers "accelerated character development guide". Jeg har spillt dette nesten siden starten, og det er fremdeles ganske artig Men det er ikke et spill for hvem som helst. Endret 18. juli 2010 av Shaka82 Lenke til kommentar
audun.g Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Begynte på trial for noen dager siden nå. Det er virkelig utrolig gøy når man kommer litt inn i det http://www.eu.darkfallonline.com/ Og det går utrolig raskt å laste ned klienten med torrentalternativet! Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Var en periode jeg hadde lyst på dette, men etter å ha spilt en del på trialen så er jeg meget glad for at jeg ikke kjøpte det. Makan til tamt spill. Sikkert mer morsomt om man spiller med folk man kjenner, men det gjorde ikke jeg. Lenke til kommentar
audun.g Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Hm. Tamt er ikke hva jeg vil kalle Darkfall. Kom du deg med i en klan feks? Har veldig mye å si hvis du ikke spiller med folk man kjenner. Beste er jo begge deler Klanby, hunts, pvp-raiding, intriger, bli sieget osv osv Overbevist om at du har gått glipp av en HEL DEL Lenke til kommentar
audun.g Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Nå kommer expansion ut! http://www.darkfallonline.com/expansion/0910.html Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Og litt mer utfyllende expansion notes finner man her: http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=263048 Lenke til kommentar
Hermn Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Noen her som fortsatt spiller? lurte på om jeg kanskje skulle starte opp igjen å hadde vært fint å ha noen å spille med Endret 9. oktober 2010 av Hermn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå