Gå til innhold

Darkfall - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Det er uansett alt for tidlig å anmelde spillet, spør du meg er det fortsatt i beta. Burde ringe noen bjeller for anmelderne når det ikke er fullt ut tilgjengelig enda.

 

I den siste anmeldelsen er jo grinding et minus, noe jeg forsåvidt er enig i... imidlertid forandrer jo den nye patchen mye her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamereactor reviewen var egentlig veldig grei, men du mA lese litt mellom linjene. For >80% av MMORPG spillere vil Darkfall vEre veldig kjedelig og de vil antagelighvis gA lei fOr den fOrste mAneden er over, men det gjOr ikke spillet dArligere for de 10% som liker denne typen spill. Og for oss er det egentlig ingen alternativ til Darkfall. (EVE er sikkert ogsA morsomt, men romskipspill og first person RPG er ikke helt det samme)

Lenke til kommentar
Big aim, når spillet er gitt ut er det gitt ut. Man kan ikke gi ut et spill og si "Ja, her er spillet vårt, men ikke anmeld det enda! Det er nemlig ikke ferdig".

 

Tja, greit nok; men da får de oppdatere anmeldelsen ettersom nye fundamentale patcher kommer ut..

Lenke til kommentar

Stikk på det offisielle forumets nyhetsseksjon i så fall. De poster vanligvis planlagte åpningstider. Jeg tok en sjans i dag, men butikken har visstnok tidligere blitt åpnet uten annonsering... : /

 

Edit: Sant nok det med kø, og ikke minst F5. Føler meg litt som en forsøkskanin i et B.F Skinner eksperiment

Endret av Big aim
Lenke til kommentar

Liker darkfall men føler at det ikke har noen mening :p

 

Darkfall er kult det, det absolutt beste PvP spillet faktisk. Men, det har ingen substans, inge lore, ingen personlig karakter historie... Det blir noe som mangler. Som ett menneske uten en tro (faktisk).

 

Så tenker på å prøve litt AoC igjen. Selvom jeg for all del IKKE slutter med darkfall. Men håper ting går fremover, Mortal online kommer jo også til sommeren, så får se :)

Lenke til kommentar

hei hei. har spilt darkfall i et par månder nå, men plutselig i går fikk jeg et rart problem når jeg skulle starte spillet. etter loading screenen er gått bort, er alt normalt i et lite sekund(bortsett fra at alt er litt gråere en vanlig), etter sånn ca 1 sekund blir skjermen helt svart, har prøvd og starte spillet flere ganger, har også prøvd og repaire det. men får fortsatt svart skjerm et sekund etter loading er ferdig. noen som vet hvordan man fikser det?

Lenke til kommentar
Liker darkfall men føler at det ikke har noen mening :p

 

Darkfall er kult det, det absolutt beste PvP spillet faktisk. Men, det har ingen substans, inge lore, ingen personlig karakter historie... Det blir noe som mangler. Som ett menneske uten en tro (faktisk).

 

Så tenker på å prøve litt AoC igjen. Selvom jeg for all del IKKE slutter med darkfall. Men håper ting går fremover, Mortal online kommer jo også til sommeren, så får se :)

 

Folkens, folkens. DFO er bedre enn conan, helt ærlig. Kom inn på AoC igjen og så denne gule pila lede meg, DFO er fritt og deilig. AoC er små zoner.

Lenke til kommentar

Kaleesha, er enig med deg i at DFO er det beste pvp spillet akkurat nå. Men for de som liker pve bedre er AoC/WoW helt klart bedre. Selv om pve i DFO kan være ganske artig innimellom (pga mobs faktisk har litt AI), er det mye mere pve content etc i AoC/WoW. For de som liker pvp, crafting og openworld MMOs er DFO helt klart det beste MMOet ute idag tho, imo, selv om grindinga kan bli litt jævelig innimellom.

Endret av Hermn
Lenke til kommentar

Har selv lagt DFO på hyllen, mistet rett og slett lysten. For mye dilldall med klaner og hvem som er venn og fiende. Etter å ha hørt "is BLABLA friends with us?" på ventrilo var det nok, jeg hadde jo ikke styring selv. 20-30 klaner er vi venn med, 20 nøytral etc. OG dreper jeg feil person er det dramaskrik.

 

Forøvrig syns jeg ikke PVP'n var noe særlig gøy, joda, små kamper var greit nok det, men de slagene jeg virkelig hadde sett fram til ble fort kjedelig. Sieges er zerg fights hvor alle lagger og det er kun flaks som tilsier om man dreper noen eller ikke. Det er også sjeldent en fair fight, man bestemmer seg for å angripe, samler alle clanene i alliansen og stormer en by, og så er det overstått på 10 minutter. De få gangene det faktisk blir en kamp...lagg.

 

Kan heller ikke se hva som er så hardcore. Er det full loot? Tja, for gatherers er det nok hardcore å vite at "pvp'ers" jakter på dem som narkovrak etter ei sprøyte. Men for en pvp'er er det litt gear, som er lett å skaffe, som går med. WoW er litt mindre hardcore, men lagt ifra mye.

 

Det som tok knekken derimot var grinden som krevdes. I WoW kan man ikke miste gear og styrken din er i stor grad basert på hvilket gear du har, det krever grind. I DF er det basert på skills man ikke kan miste, men det krever også utrolig mye mer grind syns jeg enn WoW :p Eneste var at det var greit å skippe alt som het lvling.

 

PS: Ai på mobs? Heh, kite de ned til en strand, de bugger. Lvle våpen skill. Aner ikke hvor mange jeg har sett gjøre det så langt oppe på yssam ~~

Lenke til kommentar

Ghaundan.

For et par patcher siden fjernet de alliance problemet, alle som er i klanen du er i får lyse grønt navn, mens alle som er i alliancen får mørke grønt. folk som er i en fientlig klan/alliance får rødt navn, mens folk/klaner som man ikke har erklert som verken venn eller fiende får lyse blått navn viss ikke de er røde.

 

Det gjør det ekstremt mye lettere og se hvem som er venn eller fiende, og det er skjeldent man må spørre om noen er venn eller fiende.

 

Fps drops i sieges er lett og ungå, bare skru ned grafikken og skru ned menge sounds man kan høre samtidig til 8, så får man grei nokk fps till at man kan spille spillet, selv i store sieges. Har også hørt at vis man disabler lydkortet, launcher darkfall, så alt tabbe ut og enable det igjen (vis man skal være i vent/ts), hjelper det veldig mye på fps/lagg problemet.

 

IMO er Darkfall ekstremt mye mer hardcore enn WoW. Tar ikke utrolig lang tid og få tak i gear, men i min mening tar det lang nokk tid til at det og miste et set med scale, plate eller bedre i en kamp, fortsatt er jævelig kipt.

 

Er enig men det du sa om AI btw, men personelig synes jeg det er mye morsommere og slakte goblins som ikke er bugga i DFO, en det er og slakte hvilken som helst raid boss i WoW. Og ja, spillet krever jævelig mye mer grinding enn i WoW.

Endret av Hermn
Lenke til kommentar
Ghaundan.

For et par patcher siden fjernet de alliance problemet, alle som er i klanen du er i får lyse grønt navn, mens alle som er i alliancen får mørke grønt. folk som er i en fientlig klan/alliance får rødt navn, mens folk/klaner som man ikke har erklert som verken venn eller fiende får lyse blått navn viss ikke de er røde.

 

Det gjør det ekstremt mye lettere og se hvem som er venn eller fiende, og det er skjeldent man må spørre om noen er venn eller fiende.

 

Fps drops i sieges er lett og ungå, bare skru ned grafikken og skru ned menge sounds man kan høre samtidig til 8, så får man grei nokk fps till at man kan spille spillet, selv i store sieges. Har også hørt at vis man disabler lydkortet, launcher darkfall, så alt tabbe ut og enable det igjen (vis man skal være i vent/ts), hjelper det veldig mye på fps/lagg problemet.

 

IMO er Darkfall ekstremt mye mer hardcore enn WoW. Tar ikke utrolig lang tid og få tak i gear, men i min mening tar det lang nokk tid til at det og miste et set med scale, plate eller bedre i en kamp, fortsatt er jævelig kipt.

 

Er enig men det du sa om AI btw, men personelig synes jeg det er mye morsommere og slakte goblins som ikke er bugga i DFO, en det er og slakte hvilken som helst raid boss i WoW. Og ja, spillet krever jævelig mye mer grinding enn i WoW.

Fargesystemet ditt er på trynet.

De som er mørk-rød er en fiendtlig rase som din klan ikke er i krig med, da vil de være oransje. Knæsj-røde folk tror jeg er de i samme rase-allianse som klanen ikke er i krig med med negativt aligment (norskt ord?), mens blå er de i samme raseallianse som klanen ikke er i krig med som vil gi deg negativ aligment.

 

Men ja, sieges er på trynet pga behandling av alle lydene som kreves, prøv en gang uten lydkort. Det skal jeg snart. Grafikken bidrar ikke positivt akkurat.

 

Og PvE er det teiteste jeg har sett, eneste måten å ta en mob er å finne et sted hvor de er utenfor meleerange, og helst et sted du kan gjemme deg. Enda bedre, meleemobs som du kan bruke mount på som ikke kan nå deg..

 

Alt i alt så koser jeg meg med spillet enda. Blir bedre når jeg får skaffa litt GM så jeg kan få kjøpt fire. Estimat på hvor mye som kreves for å komme til 15 GM (Heal Others)?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
enda rart Conan fikk bra reviews , spillet var mer eller mindre en ræva beta build ved release :p men grafikken trollbandt vel dem som reviewa, siden alle efektene ble brukt i starter byen og utover i spillet var det bare "ræva"

Det hadde noen bugs ja men spillet var og fortsatt er en av de beste MMO'ene ute der nå. Akkurat nå er miljøet helt utrolig og vokser og vokser bare. En ting er det visuelle som er storslaget når du står og ser utover flere kilometer med landskap, men slåssesystemet er mer enn å trykke 1,2,3,4,5,6. Du må treffe med våpnene også. Hybrid mellom et sanntidsystem og tradisjonelt system.

Skal man gi det kritikk for noe så er det innhold akkurat nå, men sånn er det med alle MMO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...