Gå til innhold

Darkfall - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*The evidence: The reviewer’s supervisor and MMO Editor for Eurogamer spent 2 minutes in the character creator but didn’t create a character. Ed Zitron spent 2 hours 33 minutes logged in the game and the character creator. In this time the reviewer tried 9 different characters. Much of the time was spent creating and deleting these characters. 14 minutes before the reviewer stopped playing Darkfall altogether he said in global chat: “how do I cast spells…..help”. During his entire time in the game he repeatedly asks: “what do I do?” in public chat. After less than an hour logged in the game he speaks in race chat and says “this game is awful” His entire chat log shows someone biased that spent very little time in game, didn’t understand even the very basics right before he stopped playing to write his review. We offered to pay to fly one of Eurogamer’s IT people over here and cover all his expenses so he can also inspect all our logs, verify our claims, and see that they are practically impossible to doctor. Eurogamer refused.

 

http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=185733

 

Se link; Aventurine avslår ny anmeldelse.

 

So if it’s all the same to Eurogamer we’ll just take it on the chin and stick with the original review. We don’t need their concessions. If they can live with this, so can we. 2/10 from the likes of Ed Zitron is going to be a badge of honor for us. They can keep that fraud up as our memorial contribution to journalistic integrity and to independent games everywhere. At the very least they may think twice before they try doing this to someone else.

 

We hope these can be our final thoughts on this topic.

Endret av Big aim
Lenke til kommentar
Herregud, for en jævla tard :p Skulle tro han satt hjemme i kjellern til morra si >.>

 

Tja, skulle nesten tro han ikke satt noe sted annet sted enn foran TVen og akkurat så yndlingsfotballaget ble slakta, samtidig som han døde med, ja la oss si 500 timber og 500 iron ore, etter å ha farmet en starter-by tom for ressurser i fem-seks timer. Skulle ikke forundre meg om han skrev den "QQ" posten i rent raseri.

Lenke til kommentar

Skjønner fyren godt jeg, når et så velkjent sted som Eurogamer klarer å slippe ut et slikt ubrukelig stykke papir som det der når de faktisk har endel millioner lesere hver uke så får man begynne å lure på om man i det hele tatt skal ta resten av snuttene der inne for god fisk.

 

Om han spilte i 2 timer eller 9 timer er likegyldig, man ser jo at han har like mye peil angående spillet som min døde bestemor og da skal man rett og slett ikke ta seg betalt for å anmelde noe man har null innsikt i og null peil på.

 

Det er greit at spillet kunne få 2 av 10, men isåfall som en liten sniktitt. For det er jo det han har gjort, et mikroskopisk et satt i et MMO sammenheng.

Karakter-tool'en kan lett få en 2 av 10.

Deler av UI'et kan også få 2 av 10 om man kun fikk lekt med det i noen minutter.

Men spillet i sin helhet er langt fra en 2'er som man kan komme.

For det er jo sant at spillet er strengt og river deg i trøya med engang du entrer spillet, så for en nybegynner så vil det ikke være et lett spill å komme seg inn i det, men hvis man får prøvd noe av det som faktisk er bra med spillet så vil man skjønne at å gi det 2'er er riv ruskenes galt om man ser på hva karakteren 2 betyr over hos Eurogamer.

Endret av oophus
Lenke til kommentar

Så kan man jo diskutere hva "gode og relevante" grunner er for noe da. ;)

 

Dette er hvertfall en anmeldelse jeg ikke hadde regnet med å se/lese på et sted som Eurogamer, ei heller Gamer.no for å ta enda et eksempel.

For "selv de" (gamer.no) som er 100 ganger mindre enn Eurogamer har skjønt at man ikke kan gi et MMO en terningkast som i sin fulle rett skal representere hele spillet med å la dette gå til en fyr som har null forståelse for spillet og sjangeren i seg selv samt å godta at han gjorde dette på kun 9 timer, påstår han, der mesteparten av de timene kun ble brukt på svada.

 

Det blir som om gamer.no skulle anmelde et racing simulator spill, der de gir dette spillet til en person som han null forståelse for dem og som muligens hater dem og som mest sannsynligvis koser seg med mario kart mer en noe annet, om han først må spille et spill der objektet han styrer har 4 hjul. For så å lese at han faktisk klager på en alt for realistisk fysikkmodell og at det blir for slitsomt å tenke på drivstoff i et bilspill for: "det er jo ikke noe morro for slik er det jo ikke i mario kart".

 

Helt greit at det kan respekteres men isåfall ville mitt syn på Gamer.no blitt annerledes og jeg ville valgt sider som SimRacingWorld.com eller RaceSimulations.com for å lese om et spill i den sjangeren. Og det er her jeg mener Eurogamer bommer, rett og slett pga de skal være et sted som skal forbeholde seg retten til å kunne anmelde alt, noe de i så måte viser seg i mine øyne at de ikke kan.

Lenke til kommentar

Ok!

 

For de av dere som fortsatt ikke har fått tak i DF client (dette angår også meg) så vil DF shop åpne flere av dagene denne uken klokken 3pm GMT.

 

Link: http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=186160

 

Spillet koster 42EUR, og da følger det med 1 "gratis" mnd ^^

 

Jeg skal i alle fall kjøpe det i dag og teste det ut. Gleder meg som en liten unge! =D

 

 

PS!

 

Kan noen linke opp noe ala en liste over norske klaner?

Er sykt hypp på å være med i en klan som er relativt seriøse og som driver med litt PK og andre PvP aktiviteter :D

 

-Cocho

Lenke til kommentar

For et virrvarr :p Hele greia virker så amatørmessig og ikke bare Eurogamer. At utviklerne av Darkfall skal sitte og gå gjennom logger for hva en anmelder har gjort? Og så offentliggjøre det for å bevise at de tok feil? Litt merkelig men.

Enda merkeligere at det er ca umulig å finne ut om dette spillet er til salgs eller ikke og hva som overhodet skjer med spillet. Hjemmesiden er jo en pyramide i seg selv. Ingen info!

Klippene som ligger utpå youtube ser helt abnormalt dårlig ut, så aner ikke hva dealen med spillet her. Men det fascinerer meg hehe.

Lenke til kommentar
Spiller du fortsatt oophus?

 

Hvilken clan?

 

Nei akkurat nå har jeg tatt en pause grunnet jeg skal begynne å studere igjen pga en kneskade som gjør at jeg får omskolering gjennom NAV.

Dermed bruker jeg tiden nå på å lære meg 3ds max for å kjøre på med 3d design og animasjon til høsten.

Darkfall slukte rett og slett for mye av tiden min.

 

Men jeg er fremdeles i guilden Ultima Thule så vidt jeg vet hvis ikke de har gått under de siste dagene. ^^

Lenke til kommentar
Spiller du fortsatt oophus?

 

Hvilken clan?

 

Nei akkurat nå har jeg tatt en pause grunnet jeg skal begynne å studere igjen pga en kneskade som gjør at jeg får omskolering gjennom NAV.

Dermed bruker jeg tiden nå på å lære meg 3ds max for å kjøre på med 3d design og animasjon til høsten.

Darkfall slukte rett og slett for mye av tiden min.

 

Men jeg er fremdeles i guilden Ultima Thule så vidt jeg vet hvis ikke de har gått under de siste dagene. ^^

 

Ok :)

 

Jeg har selv tatt det studiet, skal ta 3D Film design neste år, på noroff i Bergen.

 

Enig at det tar litt mye tid. Personlig synes jeg skill systemet fungere dårlig siden det fortsatt ikke er noen softcap, dette gjør at du må grinde opp mye skills og stats for å henge med. Dette gjør at hvis du vil henge med på lasset så MÅ du macroe. Dårlig planlagt gamedesign spør du meg.

 

Blir vel mindre og mindre DF på meg etterhvert som sommeren og et nytt studieår starter.

Banken min er vel forsåvidt vært full allerede, det er nesten slik at jeg må begynne å delete Banded fra banken. Solgt akkurat unna alle R0-10 staffs, og våpen og alt av Armor under Banded for å få plass i banken min :p

 

Tror jeg har nesten 30 fulle sett med Full Plate også.

Lenke til kommentar
Spiller du fortsatt oophus?

 

Hvilken clan?

 

Nei akkurat nå har jeg tatt en pause grunnet jeg skal begynne å studere igjen pga en kneskade som gjør at jeg får omskolering gjennom NAV.

Dermed bruker jeg tiden nå på å lære meg 3ds max for å kjøre på med 3d design og animasjon til høsten.

Darkfall slukte rett og slett for mye av tiden min.

 

Men jeg er fremdeles i guilden Ultima Thule så vidt jeg vet hvis ikke de har gått under de siste dagene. ^^

Ultima Thule? Jeg henger jo sammen med Ultima Thule en del. Spiller Uno Uknowsi i DDi. Gratulerer med hamlet forresten :) Hva heter karakteren din?

Lenke til kommentar
For et virrvarr :p Hele greia virker så amatørmessig og ikke bare Eurogamer. At utviklerne av Darkfall skal sitte og gå gjennom logger for hva en anmelder har gjort? Og så offentliggjøre det for å bevise at de tok feil? Litt merkelig men.

Enda merkeligere at det er ca umulig å finne ut om dette spillet er til salgs eller ikke og hva som overhodet skjer med spillet. Hjemmesiden er jo en pyramide i seg selv. Ingen info!

Klippene som ligger utpå youtube ser helt abnormalt dårlig ut, så aner ikke hva dealen med spillet her. Men det fascinerer meg hehe.

Jeg håper planen deres er å forbedre spillet nå mens det er få spillere for så å relansere spillet med en (eller flere) nye servere uten character transfer og da fikse opp hjemmesiden og promotere skikkelig. Jeg ville nesten ha anbefalt dem å late som de gir ut en expansion slik at folk for intrykk av at de kjøper noe nytt, for MMORPGs er en ferskvare og mange vil foretrekke å starte på en ny server.

Lenke til kommentar

 

Hadde dessverre regna med at spillet var sånn. Når det virker som de nesten ikke vil ha spillere til å spille, så bør det ringe noen varselbjeller.

 

Virker som et dårlig forsøk på å gjenskape Ultima Online.

 

Noe jeg også lurer på er hvorfor man ikke kan holde seg til 2D når grafikken er så dårlig og karakteren din har stats, slik at FPS-skill i teorien ikke burde ha noe å si.... Ultima Online har jo bedre grafikk enn det der. :mellow:

Lenke til kommentar

Synes det var bare enda en teit anmeldelse. Sier jo ikke en dritt om hva jeg er interessert i utenom skillup shiten. Hvis man faktisk skal vurdere å starte å spille skikkelig (ikke bare logge innom en gang i blandt og drepe en tulling for å så logge av) vil man jo få vite noe om hvordan det er å være "inne" i spillet. Hvordan er sieges og kamper på båter osv osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...