Gå til innhold

Darkfall - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Kreditt til o(O)phus for det meste som står. Hvis du vil at jeg skal adde/forandre noe så send meg en PM og post her.

 

Darkfall online

Video: http://www.youtube.com/watch?v=e1k3hsv0tfU

 

LOGO: http://www.redcellguild.com/images/Darkfall_logo.jpg

 

Spillet skal lanseres 25. Februar 2009.

 

"For de som ikke vet hva Darkfall Online er for noe, så kan man jo ta seg en tur til www.darkfallonline.com for å lese litt, eventuelt søke på youtube for litt filmer angående dette nye MMO spillet.

 

For et lite sammendrag av hva spillet har å by på så lager jeg en liten liste på "features" man kan forvente å se og oppleve i spillet.

- Full loot.

Alt man har på seg risikerer man altså å miste når man dør.

Men det finnes banker også i dette spillet, så tips nr.1 er å bruke denne flittig slik at man ikke løper rundt med for mye ting og tang i egne lommer som en kan risikere å miste om man treffer på "slemme" folk.

- Et skill basert levlings system fremfor det vanlige XP systemet.

Ta opp et sverd og bruk det for å bli bedre med sverd. Bruk tryllestaven og kast magi for å bli bedre på det. Alt man gjør i spillet gjør at du og din karakter blir bedre i akkurat det du gjør, og det finnes rundt 2000 forskjellige skills man kan trene på. På denne måten så trenger man også aldri å "rerolle". Har man vært en "mage" i lang tid, så trenger man bare å fokusere på sverdbruk og melee skills for å bli en melee spiller etterhvert.

100 er det meste man kan trene seg til i et skill.

 

- PvP fra dag én.

Det finnes ikke "safe zones". Men det finnes heller som sakt ikke levler, slik at man heller ikke vet hvem man angriper ettersom den personen lett kan ha 100 i skill, eller 1. En fyr ved "end-game" kan altså ikke drepe hundrevis av spillere som er tatt rett ut fra "char creation" i dette spillet som en kan i andre level baserte spill.

- Real time combat system.

Det finnes ingen "hard-target" system i spillet som er brukt direkte for kamp.

Man slår sverdet selv og sikter for å kaste magi eller skyte piler. Forsvar er også i sanntid slik at man velger selv når man skal blokke/parry eller ei med sitt skjold/våpen. Spillet har "directional attacks" hvor man velger mellom å slå vertikalt samt horisontalt.

- Mounted combat.

Hver mount har sine spesielle mount-attacks. Et eksempel er en drage som "spytter" flammer samt bruker halen bak for å angripe de som kommer der. I tillegg til dette så kan man bruke våpen for å slå forbipasserende motstandere når man rir forbi dem.

Mounts kan bli drept, så pass på så ikke livet under deg dabber av slik at du deiser i bakken med et smell.

 

- Collition detection, samt friendly fire.

Her har du muligheten til å motstå odsen der "zergs" faktisk kan og vil drepe hverandre om de ikke er forsiktige nok.

Skal man kaste en heal, så risikerer man å heale sine motstandere, det samme gjelder skaden man sender ut.

 

- Stort crafting system.

99% av items i spillet skal kunne komme fra crafting, noe som selvsakt er viktig i et full loot spill. Man vil få muligheten til å bygge alt fra vanlig klær, våpen og rustinger til større skip samt hus og byer.

 

- Endgame spill

Spillere og guilds kan lage hus og byer, ta over hele områder og kanskje hele "land" til slutt der de kan bestemme og herje rundt som man vil. I tillegg har spillet flere dungeons for folk som er glade i litt PvE raiding. Men pass på, for det finnes kun en instance av den, så sørg for at man har beskyttelse der ute mens man bruker tiden sin der inne for å sørge for bedre gear til sin klan/guild.

 

- Bli en lovløs.

Dreper man sin egen rase, så blir man en lovløs der man til slutt ikke vil få tilgang til de store byene, der man vil bli satt til "kill on sight" hos vaktene som er rundt om kring.

Da vil man bli avhengige av byer som er satt utenfor tettstedene, altså byer laget og bygget av lovløse selv. Som en lovløs så har man isåfall retten til å angripe alle ettersom flagging systemet ikke vil være noe en bryr seg om. Noe som jo betyr flere muligheter for fiender samt også da deres loot.

 

- Bli en pirat.

Man kan lage båter og skip, alt fra en vanlig seilbåt til "battleships" med 30-40 kanoner, der hver eneste kanon må styres for hånd. Så se ikke bort ifra at man vil se pirat-guilds rave rundt og angripe hus og byer som ligger i nærheten av vannet. Kanskje finner man en øde øy hvor man har muligheten til å lage en by også?

- En verden uten instancierte kopier.

Hele verden er "seamless", selv dungeons.

 

- Servere skal støtte opp til 10,000 spillere som spiller samtidig.

Dette betyr at hver server vil inneholde rundt 40,000 spillere hvis ikke fler, noe som er 4 ganger fler spillere enn man f.eks ser i World of Warcraft.

Så her må en ikke se bort ifra at slag på 100vs100(+) kan oppstå, og vil oppstå der guilds vil kjempe om land eller vann områder.

 

 

 

Dette er dog litt av hva som står på papiret for spillet, og det kan bli en av de bedre MMO spillene hvis det leverer hva det har lovet, der mer og mer kommer frem fra spillutviklerne der de faktisk har vist mye av dette allerede.

 

Open beta skal være ferdig allerede i starten av desember og lanseringen av spillet skal skje like etter.

 

Så hvor mange her inne skal være med på dette eventyret?

Spørsmål angående spillet kan også stilles her.

 

Enkel FAQ:

Q: Hvordan får man tak i spillet?

A: Man laster det ned fra nettet. Med andre ord, man vil ikke finne spillet i butikken med det første. Informasjon rundt dette vil man få nærmere lansering. Altså senere i februar.

Q: Når starter Open Beta?

A: Det er ikke plass nok til å la alle som har lyst spille spillet slik at spillet vil kunne ha en "normal" open beta. Istedet starter de fra 22. Januar og utover mot lanseringsdatoen å slippe inn så mange folk de har plass til innenfor deres kapasitet når der gjelder servere. Regn med at det vil være mellom 20,000 og 60,000 som vil få plass om de kun har 1 server de vil bruke for en stress test.

 

Q: Må man ha en "monster-maskin" for å spille spillet? Altså hva er "system specs"?

A: Selve spillmotoren er laget for å støtte så mange spillere innenfor en så liten plass som mulig uten at det skal lage problemer for brukerne eventuelt serveren. Har man en PC man har spilt spill med de siste 4 (+/-)årene så vil man kunne dra spillet mer en greit nok.

 

Betaleaks finnes her: http://betaleaks.blogspot.com og http://s1.zetaboards.com/betaleaks/forum/668179/

Endret av Robinvi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Mindtooth sier... Dette spillet har veldig mye potensiale men det er også veldig hypa og det er mye dem har lovet oss. Klarer de ikke å holde dette så går det vel noe det samme som AoC

 

Jeg hører sikkert negativ ut :p Håper iallefall det blir bra.. Skal ha det rett etter release hvis det får noenlunde kritikk fra brukere og anmeldere.

Lenke til kommentar

Redd for at utviklerne har lovet for mye enn de klarer og holde. Darkfall er, om jeg husker riktig, det første spillet de har laget, så jeg stiller meg kritisk til all hypen som har foregått rundt spillet. Om de derimot holder det de lover, noe som jeg nesten håper de gjør, så kan dette bli en seriøs utfordrer til MMORPG-tronen. Og vi vet vel alle hvem som sitter på den...

 

Uansett, jeg kommer sikkert til å prøve det ut.

Lenke til kommentar
Redd for at utviklerne har lovet for mye enn de klarer og holde. Darkfall er, om jeg husker riktig, det første spillet de har laget, så jeg stiller meg kritisk til all hypen som har foregått rundt spillet. Om de derimot holder det de lover, noe som jeg nesten håper de gjør, så kan dette bli en seriøs utfordrer til MMORPG-tronen. Og vi vet vel alle hvem som sitter på den...

 

Uansett, jeg kommer sikkert til å prøve det ut.

Samme her.

Serverne kommer nok til å være ganske ofet nede i såfall.

Lenke til kommentar

Det som tiltrekker meg er at spillet er sandbox. For eksempel at en guild kan lage en by og man kan raide det, AoC skulle jo ha det med var epic fail med tanke på soner. Men det som er fett er når du går rundt så får du plutselig øye på en by høyt oppi fjellene osv. Det jeg synes er kult :)

Lenke til kommentar

Det er nok veldig mange som blir skuffet, spesiellt de som ikke vet hva de går til.

 

Akkurat nå er animasjonene i spillet utrolig dårlige(!), så hvis du er prippen på slike ting er det nok bare å snu. Regner med det kommer en update, men tviler på at det skjer før release.

Lenke til kommentar
Redd for at utviklerne har lovet for mye enn de klarer og holde. Darkfall er, om jeg husker riktig, det første spillet de har laget, så jeg stiller meg kritisk til all hypen som har foregått rundt spillet. Om de derimot holder det de lover, noe som jeg nesten håper de gjør, så kan dette bli en seriøs utfordrer til MMORPG-tronen. Og vi vet vel alle hvem som sitter på den...

 

Uansett, jeg kommer sikkert til å prøve det ut.

Skeptisk til det uthevede utsagnet. Svært mange liker ikke bli drept av andre i tide og utide, særlig ikke når de mister gjenstander de har spilt lenge for få tak i. Tviler derfor sterkt på at Darkfall noen gang blir like stort som WoW, men at det kan både tangere og passere EVE: Online er mulig.

Lenke til kommentar
Det er nok veldig mange som blir skuffet, spesiellt de som ikke vet hva de går til.

 

Akkurat nå er animasjonene i spillet utrolig dårlige(!), så hvis du er prippen på slike ting er det nok bare å snu. Regner med det kommer en update, men tviler på at det skjer før release.

 

Animasjonene er oppdatert, og er slettes ikke så værst. Ikke spesielt gode, men grafikken er etter min mening pen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...