Gå til innhold

Beste konsoll noensinne?

Hvilken konsoll er den beste noensinne?  

1 stemme

1. 1. Hvilken konsoll er den beste noensinne?

• PlayStation
      6
    • PlayStation 2
      31
    • PlayStation 3
      14
    • Xbox
      3
    • Xbox 360
      46
    • Nintendo Entertainment System (NES)
      8
    • Super Nintendo Entertainment System (SNES)
      17
    • Nintendo
      3
    • Nintendo 64
      26
    • Nintendo Wii
      4
    • Sega Master System
      0
    • Sega Master System
      0
    • Sega Dreamcast
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk kan da virkelig ikke mene at xbox 360 er den beste konsollen sinne, heller ikke ps3 og wii. Er jo alt for tidlig å dømme å si, etter min mening ihvertfall.

Jeg stod mellom nes, Nintendo 64 eller Ps1, landa på Ps1.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Det er mange som ble introdusert for konsoller denne generasjonen, og det er mange som har fått mer underholdning ut av en av denne generasjonens plattformer fremfor en tidligere. Jeg har fått mest moro ut av Xbox 360 men mener N64 er den ène konsollen som har gitt meg de største opplevelsene, noe som garantert er biased av nostalgi.

Lenke til kommentar

Stemte på N64. Det sto mellom den og SNES, to konsoller jeg har hatt veldig mye moro med. Ocarina of Time var den avgjørende faktoren for valget mitt, men konsollen var også en røver på multiplayer-spill. Jeg og vennene mine brukte maaange timer på Mario Kart 64, Goldeneye og Perfect Dark back in the days.

Lenke til kommentar

Det måtte bli N64, den revolusjonerte både fps og platformspillene med GoldenEye og Mario 64. Samtidig hadde vi Zelda:OOT som er tidenes beste adventure spill. Kontrolleren satte på mange måter standarden med analogstikke og rumble (riktignok da i seperat rumble pack). Det at Sony måtte krype til korset og komme med en ristende versjon av sin sixaxis viser hvor viktig del av spillopplevelsen dette har blitt. Så får det bare være at det stort sett var Nintendo sine spill som dugde, tredjepartsstøtten var jo laber og til tider ble det veldig lenge mellom de gode spillene. Men når de først kom var man benket forran TVen.

Lenke til kommentar

Jeg stemte ikke overraskende for mange sikkert på Xbox 360.

Har ikke spilt noe særlig på eldre konsoller, og av denne generasjonen og den forrige (Les: Playstation 2 og Xbox) er det Xbox 360 som har gitt meg desidert best valuta for pengene. Mange spill som jeg har villet ha og et bra tilbud for onlinespilling og community. Har spilt en del Playstation 3 hos venner men det er ikke nok spill på den som jeg vil ha til at jeg føler jeg trenger en maskin riktig enda.

Da har jeg forklart valget mitt ;)

Lenke til kommentar

Vel, kjørte meg gjennom 3-4 Playstation 1ere, 2 Playstation 2er og er på første 360'n nå (hatt den i et halvt år), men må si at PS2 har gitt meg mest for pengene mye takket være KH 1/2 og FFX. Så det er foreløbig et enkelt valg for meg.

Lenke til kommentar

Synes det er merkelig att PS2 ligger så langt bak 360, skulle heller vært foran :)

Med Jak serien, Sly serien, MGS serien, Ratchet And Clank serien, Kingdom Hearts serien, Okami, God Of War 1/2, noen Final Fantasy spill, Shadow Of Colossus og Gran Turismo serien. Har sikkert glemt noen, men ramset veldig bra noe av det PS2 kan tilby...

I sense some PS2 hate or Sony hate, can you smell it :p

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Hvorfor er det 2 Sega Master System? Regner med en av de skal være Sega Mega Drive eller Sega Saturn (hvorfor noen kunne finne på å mene at Sega Saturn er den beste konsollen er i såfall utenfor min fatteevne, men den var da i alle fall en konkurrent til N64 og PS1). Ataris Jaguar var også blandt konkurrentene der, men den har jeg faktisk aldri sett til salgs i norge så vidt jeg kan huske...

Har ikke stemt selv enda, da jeg sliter med å velge ut én konsoll. Siden de forskjellige generasjonene har vidt forskjellige spillopplevelser er det vanskelig å sette de opp mot hverandre :p

edit: Ser at et alternativ heter bare "Nintendo". I mine øyne er det et navn på NES, og dermed dukker den opp to ganger, eller så har trådstarter glemt å sette et konsollnavn etter Nintendo. Ser at Gamecube mangler, så kanskje det er hva som egentlig var ment...

Rydd opp litt i alternativene, så får vi en skikkelig avstemning :)

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...