Gå til innhold

Beste konsoll noensinne?

Hvilken konsoll er den beste noensinne?  

1 stemme

1. 1. Hvilken konsoll er den beste noensinne?

• PlayStation
      6
    • PlayStation 2
      31
    • PlayStation 3
      14
    • Xbox
      3
    • Xbox 360
      46
    • Nintendo Entertainment System (NES)
      8
    • Super Nintendo Entertainment System (SNES)
      17
    • Nintendo
      3
    • Nintendo 64
      26
    • Nintendo Wii
      4
    • Sega Master System
      0
    • Sega Master System
      0
    • Sega Dreamcast
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ps2.. Den har sykt mange bra! og, siden jeg aldri hadde PS1, så har den gitt meg mange gode øyeblikk med bakover kompabilitet! FF spillene 7->9! :)

Jeg har nok blitt en liten sony fanboy i det siste, for ser jeg spiller klart mest på ps3, så liker nok den best denne generasjonen!

tidenes står nok mellom PS2 og NES for min del, men hadde aldri nes så får velge det jeg har mest erfaring med.. :p

Lenke til kommentar

SNES er nok den konsollen som jeg mener var den beste. Hadde det fantastisk gøy med spillene på den maskinen. Link to the Past, Super Metroid, Street Fighter 2, Zombies ate my neighbors, Super mario world, chrono trigger, donkey kong country, og listen bare fortsetter. Det beste av alt er at jeg fremdeles kan gå tilbake og spille disse spillene i dag siden de, i mine øyne, faktisk holder seg godt enda.

Lenke til kommentar

NES-en min vil nok alltid være den konsollen som ligger nærmest hjertet mitt, i tillegg til å være min introduksjon til spillverdenen og eneste konsoll jeg selv har eid. Derfor blir det nok den som får min stemme. Selv om jeg også har hatt det uhorvelig mye moro med SNES, N64 og PS2 oppigjennom åra.

Lenke til kommentar

N64 var krem i sin tid, men jeg var i det jeg vil påstå var riktig alder når den var på sitt mest populære. Hadde aldri konsollen, men har kost meg mye med Zelda, Pokemon Snap/Stadium, Goldeneye, Super Smash, Super Mario, Mario Kart, Diddy Kong Racing og Banjo Kazooie.

Fantastisk spillbibliotek. Kontrolleren falt jeg dessverre aldri helt for.

Xbox 360, som er den konsollen jeg desidert bruker mest nå, har gitt meg utrolig mye glede. Igjen er spillbiblioteket tilpasset alderen min, og spill som Dead Rising, Fallout 3, Oblivion, Gears 1 og 2, Halo, GTA IV, Saint's Row 1 og 2 og Guitar Hero gjør dette til en konsoll å forelske seg i. Mulighetene for onlinespilling er flotte, selv om de koster litt mye. Kontrolleren er den beste jeg har prøvd. God og robust (bra når frustrasjonen banker på døra etter en runde FIFA) og den passer perfekt i hånden.

N64 og Xbox 360 er nok de to beste konsollene jeg har spilt på.

Lenke til kommentar

Huff, er så mange konsoller som har gitt meg mye glede, Sega, Nintendo, Sony, Microsoft. Alle er en gjeng som har gitt meg ufattelig mange timer med underholdning.

Beste konsoll noensinne? Umulig å si for min del.

Ocarina of Time, Red Alert, Rayman, The adventures of Lomax, Super Mario, A Link to the past, Sonic, God of War, Shadow of the colossus, Crackdown, Saints Row, GTA 4. The list goes on and on and on.

Så jeg tror jeg bare må si som det er, jeg klarer ikke å putte fingeren min på noe vinner.

Lenke til kommentar

Helt klart Playstation 1...husker når den kom så var det ikke noe i NÆRHETEN så bra å få tak i på konsoll. Den sto på demonstrasjon på Elkjøp som jeg og noen venner gikk opp i friminuttet for å se på og jeg ble blåst i bakken av grafikken fra Ridge Racer.

Før PS1 så var det Amiga og Pc som var greia og konsollene var ganske så labre iforhold til nye spill på Pc den gangen...men Sony med PS1 satte standarden på nytt.

Så Playstation 1 er tidenes beste konsoll og er DEN konsollen som sparket igang konsoll krigen slik vi kjenner den idag.

Lenke til kommentar

N64 gav meg mange øyeblikk som jeg husker den dag idag. Toppspill etter toppspill, og ikke minst rumble! Dessuten tror jeg at jeg var i perfekt alder for konsollen da den kom ut.

Var også den første konsollen jeg eide selv. Og det er kanskje noe av grunnen til at den er min favoritt (?).

Lenke til kommentar

Dette er vamskelig, har jo NES med duckhunt som var utrolig kult. Husker gutta gjemte seg bak stoler og hoppet frem når det kom ender på skjermen. SNES hadde noen kule Mario spill som jeg ikke husker navnet på. N64 hadde jo Mario Kart, GoldenEye og Super Smash Brawl som jeg forsatter spiller innemellom. PSX var min første egne spillkonsoll, har mange gode minner, bl.a. rayman og grand turismo. PS2 liker jeg også veldig godt, med utrolig mange spill. Det spillet jeg spilte mest var nok FFX. PS3 og xbox 360 har mange kule spill, men jeg syns ikke de når opp til de eldre konsollene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...