Gå til innhold

Beste konsoll noensinne?

Hvilken konsoll er den beste noensinne?  

1 stemme

1. 1. Hvilken konsoll er den beste noensinne?

• PlayStation
      6
    • PlayStation 2
      31
    • PlayStation 3
      14
    • Xbox
      3
    • Xbox 360
      46
    • Nintendo Entertainment System (NES)
      8
    • Super Nintendo Entertainment System (SNES)
      17
    • Nintendo
      3
    • Nintendo 64
      26
    • Nintendo Wii
      4
    • Sega Master System
      0
    • Sega Master System
      0
    • Sega Dreamcast
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PS2 er "teknisk sett" den konsollen som har/hadde noe for alle, men mine favoritter er nok N64 og den gamle xboxen. Hadde ikke N64 men topptitlene den maskinen hadde... :rolleyes: Xbox var min første egeneide konsoll, og hadde mange bra spill, awesome xbox live, og grafikk bedre enn du får på Wii nå til dags. Og så pissa den ikke på seg selv og døde med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Mine 5 beste konsoller er:

Playstation 2 B)

Nintendo 64

Gameboy Color/ Gameboy Advance

Playstation 3 B)

Og det er ikke sortert etter hva jeg liker best, helt random liste :)

Dem har gitt masse toppspill som God Of War, Pokemon, Mario 64, Metal Gear Solid serien, Jak serien, Golden Sun til GBA, Zelda osv...

Lenke til kommentar

SNES og N64 topper listen min. Det er få spill som slår de gamle Mario-, Zelda-, og Donkey Kong-klassikerne fra disse konsollene. Selv den dag i dag.

Nintendo DS må også nevnes. Maskinen har endelig opparbeidet seg et respektabelt spillbibliotek etter en (ekstremt) treg start. Jeg foretrekker faktisk DS fremfor GB og GBA.

Lenke til kommentar
Ingenting som overgår Sega Master System ;)

Master System var min første konsoll, så den har nok en spesiell plass i hjertet mitt enda :)

Men oppfølgeren til Master System, nemlig Sega Mega Drive står fortsatt høyest i kurs i heimen her. Bakoverkompatibel med Master System spill er den jammenmeg også hvis du har en adapter :)

Lenke til kommentar

SNES. Uten tvil!

Kjøpte en sånn amerikansk konverter på ei luguber sjappe i Oslo en gang, så jeg fikk spilt klassikere som Final Fantasy III (Eller Japan: VI), Chrono Trigger og flere. Mener klart dette var konsollen som ga TV-spill det sparket det trengte for å bli stuerent. Klassikere som f.eks. Super Mario World og Zelda - A Link to the past holder den dag i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...