Gå til innhold

Beste konsoll noensinne?


Hvilken konsoll er den beste noensinne?  

1 stemme

  1. 1. Hvilken konsoll er den beste noensinne?

    • PlayStation
      6
    • PlayStation 2
      31
    • PlayStation 3
      14
    • Xbox
      3
    • Xbox 360
      46
    • Nintendo Entertainment System (NES)
      8
    • Super Nintendo Entertainment System (SNES)
      17
    • Nintendo
      3
    • Nintendo 64
      26
    • Nintendo Wii
      4
    • Sega Master System
      0
    • Sega Master System
      0
    • Sega Dreamcast
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711
Hvis noen andre sier noe annet enn Playstation eller Playstation 2 finner jeg det veldig merkelig. Rundt 2000 titler og PS2 varer den dag idag enda og går sterkt. Vart i hele 9 år nå ... det er helt utrolig å tenke på.

 

At flertallet ikke har gått over til ps3, er jo blant annet fordi den er så dyr.

Lenke til kommentar
Hvis noen andre sier noe annet enn Playstation eller Playstation 2 finner jeg det veldig merkelig. Rundt 2000 titler og PS2 varer den dag idag enda og går sterkt. Vart i hele 9 år nå ... det er helt utrolig å tenke på.

 

Har dere egentlig kommet til en løsning her? Fordi vi vet alle at Playstation 2 er tidenes beste konsoll.

 

Synes ikke det er så merkelig jeg... Tenkt over at de platformeksklusive spilla er nok for noen til å foretrekke for eksempel N64 istedenfor?

Lenke til kommentar
Hvis noen andre sier noe annet enn Playstation eller Playstation 2 finner jeg det veldig merkelig. Rundt 2000 titler og PS2 varer den dag idag enda og går sterkt. Vart i hele 9 år nå ... det er helt utrolig å tenke på.

Jeg er en av mange som har spilt veldig lite Ps/Ps2. Har spilt meget mer Xbox og Nintendo 64, og derfor faller det unaturlig for meg å subjektivt velge en av dem, selv om de helt sikkert er de beste objektivt.

Lenke til kommentar

Vel det fikk fram DVD formatet og verdens meste ettertraktede spillserier som Final Fantasy, Metal Gear Solid, Tekken, God of War, Tomb Raider, Gran Turismo, Resident Evil og en hel drøss andre superkjente serier. Husker da Playstation 1 først kom så var det ingen andre konsoll som var i nærheten. Hatt det meste av konsoller men Playstation 1 og Playstation 2 er veldig spesielle. Hvilken stue har IKKE en playstation nå idag ?

Lenke til kommentar
Vel det fikk fram DVD formatet og verdens meste ettertraktede spillserier som Final Fantasy, Metal Gear Solid, Tekken, God of War, Tomb Raider, Gran Turismo, Resident Evil og en hel drøss andre superkjente serier. Husker da Playstation 1 først kom så var det ingen andre konsoll som var i nærheten. Hatt det meste av konsoller men Playstation 1 og Playstation 2 er veldig spesielle. Hvilken stue har IKKE en playstation nå idag ?

 

Ikke min stue desverre. Men blir nok en ps3 når økonomien blir tilstrekkelig.

Etter min mening kan ingen konsoller måle seg med snes :D Kanskje det er nostalgien.

 

Matsini

Lenke til kommentar
Verdens beste konsoll går ikke bare på ytelse, men også på spillbibliotek, tilgjengelighet og brukervennlighet.

Slik sett står jo forrige generasjons konsoller en del sterkere enn denne generasjonen IMO.

Derfor sier jeg at for mange er dagens konsoller bedre de eldre konsollene på grunn av ytelse og grafikk.

Lenke til kommentar

Uansett hvor bra grafikken blir fremover og ødeleggbare miljøer blir standard, så tror jeg ikke jeg vil finne en konsoll som har gitt meg like mye glede som Nintendo 64. Husker hver fredag da vi var en gjeng som samlet oss sammen og spilte mot hverandre i Mario Kart 64 eller GoldenEye. Fantastisk!

 

Skjul
Jeg har en gammel spillmaskin så god som bare det.

den kom en gang på nittitallet, lenge før Halo 3

nå ser jeg meg tilbake, til den gang den var best

det er spillmaskinen, som jeg har hatt glede av mest

 

Mario kom på besøk, med stjerne søte små

Og alle hundreogtyve, måtte jo jeg selvsagt få

En flygetur eller spøkelser, gøy var det uansett

Selv den dag i dag, er jeg fortsatt ikke mett

 

Med tida så kom flere spill, som my name is James Bond

Og lærte til oss, æfpeess skulle være SÅNN

Med Golden Gun, pistoler, og en granat eller ni

GoldenEye var rått og tøft og rett og slett nydelig

 

Da Perfect Dark for alvor kom, var det kjekt å ha

Fire kontrollere så man kunne hverandre ta

Og derfor ble det høydepunkt, det husker jeg godt

Hver gang man vant en kamp,da var man skikkelig hott

 

Så traff vi en som gjorde sitt eventyr til en fest

For Banjo var et fantastisk spill, ja simply just the best

Oppfølgeren var ikke like bra, men veldig kos for det

Treeren levde ikke opp, det fikk vi nettopp se

 

Du kjære Nintendo min, jeg syns at du er veldig skjønn

Ikke noe tvil du var verd mang en ukelønn

Du gav oss mye moro, du skjønne Nintendoen vår

Jeg takker deg ordentlig, for alle fine år.

Lenke til kommentar

Hmm, for min del må jeg nok si Playstation 1. Først og fremst på grunn av Final Fantasy VII - IX. Dette er den konsollen jeg har brukt mest spilletid på. Den hadde også et fantastisk bibiotek med masse klassiske titler, ikke bare FF.

 

Ellers så kommer PS2 og SNES på delt andreplass. Begge har et fantastisk spillbibliotek. Snes er jo ganske gammel når det gjelder teknologi, men på denne konsollen finner man det meste av det beste når det gjelder 2d-gaming på konsoll. PS2 er mere current-tech og med et enormt spillbliotek med shitloads av Jrpgs. Også veldig fornøyd med at PS2 hadde DVD-spiller.

 

Gameboy har jeg hatt siden 1992, først den originale grå og senere en rød Gameboy Advance. Jeg sier bare Tetris, som jeg sist spilte for noen måneder siden.

 

Jeg har jo også hatt Amiga og c64, men jeg regner ikke disse som konsoller, selv om de ble brukt 95 % til spill. Av current-gen har jeg PS3 og Wii, men synes de er for nye til å bedømme enda. Men hvis jeg skulle ha tatt dem med ville Wii ha kommet sist på lista, med PS3 etter SNES og PS2. Men dette er de nyeste konsollene og mye kan forandre seg her.

C64 og Amiga hadde kommet på henholdsvis første og andre plass hvis jeg skulle ha regnet dem som konsoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...