Gå til innhold

FIFA 09-tråden


Hofer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde noen bra spill i går mot en kompis over FIFA networks. Han kan bare spille med barca. Antageligvis pga. deres raske spillere Eto'o og Henry. Blir mye klikk-klakk spill og wips er ballen i mål. Tapte første og andre kamp. (1-0 så 3-0 tror jeg).

 

Så skulle han yppe seg med andre lag. Han valgte Lyon og jeg valgte gode 90talls klubben Sampdoria. Jeg fant ut at å sette agrisivieten og pressure høyt på forsvaret var til stor hjelp. Vet egentlig ikke helt hva som skjedde men men. Første kamp vant jeg 3-0 andre vant jeg 2-1. Jeg var rimelig glad fordi jeg taper oftest mot han. 3. kamp skulle han være AC Milan og jeg var Celtic. igjen ant jeg 2-0 og han stakk når det var spillt i 89min.

 

 

Det er vel det som irriterer ganske mye med FIFA09 at det man egentlig trenger er en eller to raske spisser som kan springe fra det meste av forsvarere (eller en Zlatan som det er umulig å ta ballen fra). Med en gang vi spiller med lag som ikke har det så spiller jeg mannen regelrett ut. Selv om jeg har et antatt svakere lag. Dette er ikke med gjennomspills pasninger.

 

en annen ting som har begynnt å irritere meg er at PCen aldri tar eget ansvar og prøve å presse. Jeg tror jeg fiksa litt på det når jeg endra på settings men jeg er ennå ikke fornøyd.

 

Håper jeg klarer å hevde meg den neste venne fifa turneringen som arrangeres. Har noen et forslag til lag? (ikke Manchester United, Barca, Inter, Liverpool fordi de blir alltid tatt...)

Lenke til kommentar

Det er det som er problemet med FIFA09. Man trenger bare en Henry/Eto'o på topp som kan løpe fra alt og alle, og litt flaks slik at man vinner ballen på midtbanen og får sendt en løpeball.

 

Og omtrent alle jeg skal spille mot skal enten være Barcelone, Inter eller Frankrike. Og leder man, så stikker de..

 

Det skulle vært slik at hver gang man stakk i en kamp at man ikke fikk spille mer FIFA09 den dagen!

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk en del av problemet er at det går for treigt med forsvarerene. De reager for seint på løpene til spissene. Så når de får ballen så har de allerede 5m forsprang. Er forsvarerne i kroppen med en gang så blir det lett å ta den igjen pga. de mister fart når de blir presset.

 

Jeg ser mye av det samme når jeg spiller. Alle som er Manchester United setter Cristiano Ronaldo på topp pga av hans fart.

 

Greit jeg har noen andre kopiser som er mer fans av innlegg og mer spill fremover.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg med Fifa 09 er hvor lite arbeid som er lagt ned i den såkalte "Fantastiske AI'en"..

Jeg mener, spill en kamp på Amatør, så spill en kamp på Legendary, eneste forskjellen er at keeperen er litt bedre.. Dem gjør det samme uansett, spiller ballen ut på kantene, legger inn og feiler på å score..

Samme med dine egne spillere om du spiller pro, dem klarer f... ikke gå i engang med mindre du ber dem om det og tilogmed da klarer dem det ikke...

 

Samtidig irriterer det meg blå at man kan få kommentatorer fra alle mulige land, polsk, dansk, svensk, uganda men ikke norsk? Give me a break, norge er en større fotballnasjon enn polen f.eks.. Idioti!

 

Jeg håper Fifa 10 / Fifa X blir bedre enn 09 er, for selvom jeg spiller 09 usaklig mye, er det vanvittig mye som kan forbedres... :angry:

Lenke til kommentar
Samtidig irriterer det meg blå at man kan få kommentatorer fra alle mulige land, polsk, dansk, svensk, uganda men ikke norsk? Give me a break, norge er en større fotballnasjon enn polen f.eks.. Idioti!

 

Det at vi er en større fotballnasjon trenger ikke å ha noen som helst betydning. Det bor ti ganger så mange mennesker i Polen som i Norge. :)

Lenke til kommentar
Det er det som er problemet med FIFA09. Man trenger bare en Henry/Eto'o på topp som kan løpe fra alt og alle, og litt flaks slik at man vinner ballen på midtbanen og får sendt en løpeball.

 

Og omtrent alle jeg skal spille mot skal enten være Barcelone, Inter eller Frankrike. Og leder man, så stikker de..

 

Det skulle vært slik at hver gang man stakk i en kamp at man ikke fikk spille mer FIFA09 den dagen!

hmm henry og eto har vel bare 90 og 88 eller 92 husker ikke helt ut i fra hukomelsen. de er jo langt fra det kjappeste parret. barca har jo messi med 96.

 

Det er lett å lese og snappe opp Y-passninger som blir sendt fra forsvar eller midtbanen opp mot en rask spiss, men seff går den først igjennom er det vanskelig å få ballen tilbake om man ikke har hurtige forsvar spillere. Men sånn er det jo i virkeligheten og. om messi først kommer forbi nesta så kommer ikke nesta til å ta igjen messi. Til gjengjeld er ofte de evig kjappe spillerne spinkle og har lite strenght som gjør at seige men rutinerte spillere som nesta, gallas, cannevaro dytter de bnort om de bare kommer inntill dem.

 

Edit: i de to siste squad updates så har en haug med spillere blitt tregere også. mange som lå på over 90 har mista 1-3 i accel og sprint.

 

ang lag, så møter jeg 90% folk som spiller med manu. blir jævlig trist å spille mot i lengden ettersom ronaldo fra uke til uke er litt for imba pga live update, men det er overlevbart:P

 

personlig liker jeg argentina, arsenal, frankrike, villa, portugal, fiorentina. da dette er lag som passer min spillestil:)

 

og ja selvom de har lagt til minus points så er det latterlig mange som stikker når de ligger under. det er utrolig plagsomt:(

Endret av zell
Lenke til kommentar
Jo, sant nok.. Men hallo? Jeg vil nå si at fotballen er det som slår inn på Fifa ikke populasjonen av ett land.. :unsure:

 

Hva vet du om at fotball er mer populært i Norge enn i Polen? 1% av Polen kan kjøpe FIFA og de vil tjene like mye penger som om 10% av de som bor i Norge gjorde det. Nekter å tro at det finnes like mange mennesker i Norge som kjøper FIFA som det gjør i Polen.

Lenke til kommentar
Fant youtube kanalen til en norsk kis ved navn Marius Hjerpeseth. http://www.youtube.com/profile?user=Hjerps...amp;view=videos Anbefaler alle å ta en titt på de, det er vilt hvordan han klarer å gjøre nytte av alle fintene/triksene i spillet.

Hahaha! Han stål eier flere av dem. Noen vanvittig kule mål han har. Tror jeg får bruke en kveld å to på å lære meg noe av det der... FAEN at Empire Total War kommer i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...