Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gleder meg forøvrig å se at hele 1/3 av brukerne som har stemt sålangt, har stemt på Venstre. Eneste partiet som har en vettug politikk når det kommer til personvern, sivile rettigheter/borgerrettigheter og skattepolitikk. Skjønt Høyre er ikke så helt ille de heller.

Edit: @ Nøtte

Da vil det glede deg å høre at Post og teletilsynet i Norge allerede er i full gang med å innskrenke retten til personvern. Faktisk har de gått god for ett nytt lovforslag (ligner på IPRED-loven i Sverige) som skal gjøre det mulig for åndsverk og rettighetsorganisasjoner å få utlevert informasjonen bak IP-er, slik at de kan true med søksmål om de ikke får masse penger av deg (gitt at IP-en din er mistenkt for brudd på åndsverkloven). Dette lovforslaget går nok igjennom med den rødgrønne regjeringen ved makta. Fy fader.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Det gleder meg forøvrig å se at hele 1/3 av brukerne som har stemt sålangt, har stemt på Venstre. Eneste partiet som har en vettug politikk når det kommer til personvern, sivile rettigheter/borgerrettigheter og skattepolitikk. Skjønt Høyre er ikke så helt ille de heller.

Edit: @ Nøtte

Da vil det glede deg å høre at Post og teletilsynet i Norge allerede er i full gang med å innskrenke retten til personvern. Faktisk har de gått god for ett nytt lovforslag (ligner på IPRED-loven i Sverige) som skal gjøre det mulig for åndsverk og rettighetsorganisasjoner å få utlevert informasjonen bak IP-er, slik at de kan true med søksmål om de ikke får masse penger av deg. Dette lovforslaget går nok igjennom med den rødgrønne regjeringen ved makta. Fy fader.

Hvilke partier støtter ikke denne lovgivningen da?

Lenke til kommentar

Venstre deriblant. Venstre vil faktisk øke vernet rundt internettkommunikasjon. Blant annet ved at advokatfirmaer ikke skal få tilgang til informasjon bak IP-er. De mener ulovlig fildeling er en sak for politiet og rettsvesenet, ikke private organisasjoner. Med mindre vi vil ha tilstander som i Sverige hvor rettighetsorganisasjoner får mer og mer makt bør man stemme på de partiene som tar problemstillingen på alvor.

@ lolidude: Ingen av partiene er for piratkopiering (også kjent som ulovlig fildeling). Det er imidlertid forskjeller blant partiene på mulige løsninger på fildelingsproblematikken. Enkelte partier, deriblant Høyre, har en tilnærming til problemet som ligner den IFPI og Tono har. Venstre og Sosialistisk Venstreparti har en mer gjennomtenkt tilnærming. De mener verden bør innse at deling av kultur via internett er kommet for å bli, og at man istedenfor å motarbeide det bør finne en måte å kompensere skaperne på. Det være seg via bredbåndsavgift, abonnementsordninger, skatt etc.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Venstre deriblant. Venstre vil faktisk øke vernet rundt internettkommunikasjon. Blant annet ved at advokatfirmaer ikke skal få tilgang til informasjon bak IP-er. De mener ulovlig fildeling er en sak for politiet og rettsvesenet, ikke private organisasjoner. Med mindre vi vil ha tilstander som i Sverige hvor rettighetsorganisasjoner får mer og mer makt bør man stemme på de partiene som tar problemstillingen på alvor.

@ lolidude: Ingen av partiene er for piratkopiering (også kjent som ulovlig fildeling). Det er imidlertid forskjeller blant partiene på mulige løsninger på fildelingsproblematikken. Enkelte partier, deriblant Høyre, har en tilnærming til problemet som ligner den IFPI og Tono har. Venstre og Sosialistisk Venstreparti har en mer gjennomtenkt tilnærming. De mener verden bør innse at deling av kultur via internett er kommet for å bli, og at man istedenfor å motarbeide det bør finne en måte å kompensere skaperne på. Det være seg via bredbåndsavgift, abonnementsordninger, skatt etc.

Rødt er iallefall for pirat kopiering. Husker de hadde en kampanje for det.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke særlig interessert i politikk, og kan derfor omtrent 0 om de forskjellige partiene. Jeg vet dette kan høres litt vel, eh.. "barnslig" ut, men derfor stemte jeg det foreldrene mine stemmer, høyre. Jeg vet ikke nøyaktig hvordan de skiller seg ut ovenfor alle de andre partiene, men stemmer mamsen og papsen det, så er det riktig. ;)

Lenke til kommentar

Jeg interesserer meg vel akkurat "passelig" for politikk. For å si det på en annen måte. Jeg holder meg noenlunde oppdatert på de forskjellige partiene innen de sakene som er viktig for meg. Det gjelder da spesielt personvern, sivile rettigheter og friheten til å gjøre det man vil med sin egen kropp. Jeg er sterkt imot statens overformynderi, og mener folk bør få gjøre det de ønsker, så lenge det ikke går utover andres liv. Jeg er derfor imot kriminalisering av rusmiddelbrukere, jeg er imot alt som heter registrering av biometriske data ved inn- og utreise av landet og ved andre tilfeller etc. Jeg er imot statsreligion da det strider mot den moderne liberale tankegang. Jeg er også imot religionsundervisning og indoktrinering av barn. Vent til de blir gamle nok til å kunne ta valget selv. Jeg mener vi bør beholde kontantstøtten da den sikrer muligheten til selv å velge familieliv. Hvorfor tvinge barn til å gå i barnehage om foreldrene ønsker at en av forelderne skal kunne være hjemme med barnet. Det bør da være deres valg. Nuvel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...