Gcduden Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 I bunn og grunn er jo kommunisme en god tanke."Faren" til kommunismen: Carl Marx var ingen dum mann. Tanken om at alle skal få like goder er jo veldig god. Men problemet er bare at det aldri har fungert skikkelig i praksis. I et kommunistisk samfunn vil det være umulig å jobbe seg opp til seier fordi alt ville blitt tatt fra deg. Menneske generelt tolererer å bli tatt fra sin stilling. I et kommunistisk samfunn må det være en leder for at alt skal fungere. Men problemet her er at menneske tolererer heller ikke å bli bestemt over. Got tanke i teori, men mislykket i praksis, som mye annet her i verden. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) @Lolidude: Jeg siterer Sir Winston Churchill: "Many forms of Government have been tried and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time." Eg meiner å ha lest eit sted at han stal det sitet frå ein annan person, men er ikkje heilt sikker. Det er uansett han som har fått æra for det sitatet. Kommunisme er forresten den beste styreformen som finnes, men kan ikkje realiserast så lenge mennesket finnes. Mennesker er onde og grådige av natur, og passar ikkje til ein styreform som kommunisme. Anarkisme er også eit Utopia, men igjen går ikkje det så lenge menneska er som dei er. Endret 22. april 2009 av Flosshatt Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Men et annet stort problem med et kommunistisk samfunn er at det ville stagnert. Det ville ikke vært noen fremgang. Lenke til kommentar
Gcduden Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Menneske hater å bli styrt over, men elsker å styre selv. Derfor er demokrati den så langt beste styreformen. Ikke det at demokrati har store problemer. Endret 22. april 2009 av gctoffen Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Men et annet stort problem med et kommunistisk samfunn er at det ville stagnert. Det ville ikke vært noen fremgang. Nettopp derfor vil det aldri fungere blant mennesker. Vi er drevet av fremgang og sjalusi for den neste. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Mennesket har et vannvittig konkurranseinnstinkt, ingen tvil om det. Men idag legger Laland seg enda tidligere enn igår - siste dag med mopedkjøring imorra før teoriprøven, og må være oppvakt da! God natt! Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Ja det også, men jeg mener at derfor ville det aldri fungere i teorien heller. Hvis alle får likt og alle skal jobbe for alle så vil man bare opprettholde status quo. Det vil gå fint i et tiår eller to, men så vil samfunnet gå under grunnet mangel på fremgang. Det samfunnet og den standarden vi har nå ville aldri kommet under et kommunistisk styre. Derfor mener jeg at kommunisme er den perfekte styreform for dem som ikke tenker fremover. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Demokrati er ein svak styreform, ein veldig svak ein. Sjå i Sør-Afrika, han som kjem til å styre landet der er jo heilt gal. I nokre land, som mange i Afrika, så fungerer ikkje demokrati, for det har rett og slett kommet for fort. Dessverre er menneske for onde og grådige til å kunne gjere noko anna, så vi må berre vente til ein idè om ein ny type styre kjem... Kommunisme ville gått framover, det er berre staten som ville bestemt kor fort og kor mykje. Lenke til kommentar
Gcduden Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hvilket styre mener du da vi skal ha i mellomtiden? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Nå må jeg begynne med fremføring.. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Vi må ha eit demokrati, men vere villige til å ofre litt av det for ro og orden der nede. I Afrika så fungerer faktsik ikkje eit 100 % demokrati. Eg tenker at ein representant velgjast(ikkje nødvendigvis via stemming, men kanskje av ein uavhengig person), som skal representere kvar stamme i regjeringa. Så styrer representantane landet, og velgjer også presidenten. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har nå.. "fått tak i" en film i avi-format. Jeg greier ikke å få spilt den av i QuickTime, men i "VLC media player". Filmen kom opprinnelig med spanske undertekster, men disse greide jeg å fjerne ved å gå på Video -> Subtitles Track -> Disable i VLC. Her kunne jeg da velge å ta Disable eller "Track 1" som var den spanske teksten. Spørsmålet mitt er nå hvordan, og med hvilket program (må kunne brukes på Mac) kan jeg få konvertert avi-filen til en fil jeg kan brenne på DVD (er vel MPEG1 eller 2?) og også fjerne undertekstene her så de ikke kommer på DVDen? Jeg har konverteringsprogrammet Handbrake fra før, kan dette brukes?Kvitt deg med .sub-filen og brenn den som .avi? 8D-Eplefe Genialt, trodde faktisk jeg hadde slettet den, men neida. :rolleyes: Men jeg må da fortsatt konvertere til MPEG1 eller 2? Anbefalt program? Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Monarki er det eneste logiske svaret. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hmm er dettte galt av meg å innføre i landet mitt? 32 minutes ago: Following new legislation in Vjargvill, scientists regularly clone human beings for research purposes Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Hmm er dettte galt av meg å innføre i landet mitt?32 minutes ago: Following new legislation in Vjargvill, scientists regularly clone human beings for research purposes Egentlig ikke. Tenk om man finner ut hvordan man skaper evig liv eller kuren til kreft! Endret 22. april 2009 av Wartom Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Æsj, hvorfor må vi bare diskutere politikk? Hva med noe som vi non-brainiacs også kan? Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Monarki er det eneste logiske svaret. Nei, nei, nei. I eit monarki kan vi få ein person som Ludvig 16. som konge, eller Marie Antoinette som dronning. Mandela hadde blitt ein god konge, men Zuma hadde ikkje. Det å innføre ein kongefamilie med makt er for risky. Det som kan fungere er det eg foreslo, eit halvdemokrati der stammane i Afrika vel ein representant som saman med dei andre representantane styrer landet. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Ferdig med dagens episode av loast. Monarki er det eneste logiske svaret. Nei, nei, nei. I eit monarki kan vi få ein person som Ludvig 16. som konge, eller Marie Antoinette som dronning. Mandela hadde blitt ein god konge, men Zuma hadde ikkje. Det å innføre ein kongefamilie med makt er for risky. Det som kan fungere er det eg foreslo, eit halvdemokrati der stammane i Afrika vel ein representant som saman med dei andre representantane styrer landet. Monarki er ikke noe bedre en diktatur. Endret 22. april 2009 av lolidude Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Noen som vet hva "So Wach Warst du noch nie" betyr? Tysk er det. Oversettelsene blir " Slik Wach Har du aldri" Edit: Fant det ut. Endret 22. april 2009 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå