Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har heller ikke sett Fringe enda...

Er det sant at det er en blanding av X-files og csi?

 

 

Tja nokså spot-on når jeg tenker over det, men det er likevel ganske ulikt begge. Her er ting som telepati, telekinesis, deling av tanker osv ikke umulig. Serien kan minne litt om alias også IMO, siden det er litt slåssing her og der. Hver serie begynner som regel med at en person ender opp med å dø på en grotesk måte, gjerne tar han/hun med seg andre personer i slengen. For eksempel var det en jente som strålte mikrobølger eller radioktiv strålig ut av seg og varmet alle opp på insiden slik at de døde før hun døde selv. Så drar folka for å studere hva som skjedde og reagerer som regel ikke noe særlig på det forferdelige de ser. Det er en slags terrorisme som foregår. Det skjer heldigvis ikke bare slike ting, du kan banne på at noe skjer med karakterene du bryr deg om osv.

 

Skuespillet og dialogen er som regel egentlig ikke noe å rope hurra over (liker ikke hovedpersonen så mye, men andre som for eksempel professoren er ganske underholdende), men det er så spennende at jeg liker å se på det uansett. Jeg sier ikke at skuespillet er direkte dårlig, men det er noen scener som ender opp som rare pga hvordan skuespillerne oppfører seg. Uansett skjer det ihvertfall som oftest en del i hver episode.

 

Kort sagt, serien har sine mangler, men hvis du ikke bryr deg om dem kan den være veldig underholdende.

 

Ble en litt lang post, men er litt vanskelig å fortelle hvordan serien er i korte ord.

 

edit: la til enda mer tekst

 

edit:

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Har ikke sett på 4400 så jeg kan ikke trekke sammenlikninger. Man kan tro at det er likt med Heroes men vil ikke si det, pga kreftene folk får som regel er krefter som man ikke vil ha for å si det sånn. Trenger ikke nødvendigvis være krefter som mennesker får heller da.

 

Bare en liten advarsel, åpningssekvensen til første episode av fringe er FÆL!

http://www.youtube.com/watch?v=sGKjfxgHFwg

Lenke til kommentar

4400 kan faktisk minne litt om Heroes iogmed at det handler om mennesker med "evner".

Den handler om at det plutselig dukker opp 4400 mennesker som har vært forsvunnet i alt fra 2uker til 60år,

men ingen har eldest.

"Alle", eller nesten alle har kommet tilbake med forskjellige evner.

Serien tar da for seg noen agenter som skal hjelpe disse menneskene for å leve et normal liv,

men det er ikke alltid så lett å kontrollere disse evnene...

 

-tar forbehold om at jeg ikke er noe flink til å forklare ting :p -

Endret av Ehtram
Lenke til kommentar

Likte Heroes så får vel gi denne og en sjangse:-) hehe

Har så mye jeg skal se nå for tiden:

- Fringe

- Scrubs

- Chuck

- 4400

- The unit

 

Skal se om jeg får begynt å sett heroes igjen og lost...

Hehe lang liste det her!!

har hørt mye bra om the wire og the office!

 

Men 4400 hørtes veldig spennende ut ja! Hvor mange sesonger er det??

Lenke til kommentar

En siste ting: Vil si at Fringe ikke er likt heroes eller the 4400 (tror jeg), siden Fringe er på en måte mer realistisk, eller prøver å være i alle fall. Ikke noe diss mot heroes og 4400 altså. Du blir ofte mata med informasjon i fringe som om det er sant (noe som det ikke er), men det har på en måte et realistisk preg over seg. Ofte blir tingene forsøkt forklart osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...