iharal3 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) "Nå er vel ikke nazisme en religion, heller en ideologi." Ja og jødene er et folkeslag basert på en religion. Ingen jøder=Ingen holocaust Jeg skal ikke si noe på de andre argumentene dine, men dette var noe av det tåpeligste jeg har hørt i mitt liv. Det er å gi jøder skylden for holocaust, fordi "hvis dere ikke hadde eksistert, hadde dere sluppet dette". Det blir som å kjøre over noen, og i retten komme med argumentet: "Det er hans egen skyld, hvis han ikke hadde eksistert hadde han sluppet å bli kjørt på. Hva ville du ha sagt da? Jeg gir jo ikke jøder skylden for noe som helst. Jeg sier bare at hvis de ikke hadde funnes hadde det ikke vært holocaust, uten at jeg anklager dem for noe. Samme som om at hvis det ikke hadde funnes amrikanere så hadde ikke 9/11 skjedd. Men jeg gir jo dem ikke "skylda" eller no slikt. Endret 17. april 2009 av iharal3 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Savner House Hva ville du ha sagt da? Jeg gir jo ikke jøder skylden for noe som helst. Jeg sier bare at hvis de ikke hadde funnes hadde det ikke vært holocaust, uten at Samme som om at hvis det ikke hadde funnes amrikanere så hadde ikke 9/11 skjedd. Men jeg gir jo dem ikke "skylda" eller no slikt. Er bedre å si at uten forskrudde ledere ville det ikke funnet sted. Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Neida, Error, det er helt andre grunner til at du er en ond person Hva skal jeg si? Edit: Satan så jeg skvatt. Jeg hadde tatt løs siden på kabinettet for å lese av lydkortet, og nå falt den metall/plastikk greia ned mellom glassbord og ovnen og det lagde flere alt for høye lyder. Endret 17. april 2009 av Error Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Sånn. Ser ut som om noen stemmer har gått tapt - send meg en PM eller skriv her hva dere stemte så fikser jeg det. Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Ser at det ble en litt lang poll, men det går vel greit. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Natta! Gjesp... trøtt... Må bare få i meg middag først. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Savner House Hva ville du ha sagt da? Jeg gir jo ikke jøder skylden for noe som helst. Jeg sier bare at hvis de ikke hadde funnes hadde det ikke vært holocaust, uten at Samme som om at hvis det ikke hadde funnes amrikanere så hadde ikke 9/11 skjedd. Men jeg gir jo dem ikke "skylda" eller no slikt. Er bedre å si at uten forskrudde ledere ville det ikke funnet sted. men forskrudde ledere har jo ikke noe med religion å gjøre? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Nei, Ja og House. Brb gutter og jenter. Skal gjøre noe Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Jo. De er som oftest forskrudde fordi de har ekstreme tanker om en religion. Hmm, hva skal du gjøre Lakus....? Vaske pulten? Endret 17. april 2009 av Error Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Da skal pollen være finfin. Legger meg nå, må opp tidlig når man skal ringe legevakten! Kommer hit så snart jeg er noe klokere. Lenke til kommentar
Error Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Hehe, lykke til hos legen Laland Tenker jeg tar kvelden selv. Klokka nærmer seg to og jeg har faretruende mye lekser å gjøre i morgen. (Finn en feil som faktisk er sann pga. en forskrudd lærer.) God natt forumfolk! Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Savner House Hva ville du ha sagt da? Jeg gir jo ikke jøder skylden for noe som helst. Jeg sier bare at hvis de ikke hadde funnes hadde det ikke vært holocaust, uten at Samme som om at hvis det ikke hadde funnes amrikanere så hadde ikke 9/11 skjedd. Men jeg gir jo dem ikke "skylda" eller no slikt. Er bedre å si at uten forskrudde ledere ville det ikke funnet sted. men forskrudde ledere har jo ikke noe med religion å gjøre? Nei, men hva har da det at jødene er religiøse med den diskusjonen å gjøre? Altså om holocaust? (dårlig forklart, skal se om jeg finner på en bedre måte å formulere meg på). Jo. De er som oftest forskrudde fordi de har ekstreme tanker om en religion. Hmm, hva skal du gjøre Lakus....? Vaske pulten? Ikke alltid, nei, i de siste årene har andelen forskrudde ledere pga. religion sunket litt, mens bestanden gode, gamle "forskrudd av ingen spesiell grunn"-ledere har gått opp. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det har med det å gjøre at hvis jødene ikke hadde vært religiøse hadde de overlevd. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det høres veldig ut som en anklage. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Ja, men det er jo deres eget valg. Og da er det ikke religionens skyld, det er de som hater religionen. Jødene var/er forresten også et folkeslag, om de hadde tryglet på sine knær foran nazistene og sagt at de ikke egentlig trodde på Toraen og slikt, tviler jeg på at de hadde fått nåde. Endret 18. april 2009 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Grunnen til at Nazismen "utrydet" rundt 6 mil jøder, var fordi Hitler var med i 1. WW som en soldat. Han mente at de tapte den krigen pga jødene, og bygde opp et hat mot jødene. Har nok ikke noe med religionen å gjøre. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Iharal3: Mørkhudede ble behandlet nesten like ille av nazistene, hvilken religion var det som gjorde dem forhatt? Endret 18. april 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Enig med både Atsjonas og Rider. 800 innlegg Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Får vel se den siste episoden av Dexter Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Og jeg tror jeg legger meg nå, er stuptrøtt, av en eller annen grunn. Natta, folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå