Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

"Nå er vel ikke nazisme en religion, heller en ideologi."

Ja og jødene er et folkeslag basert på en religion. Ingen jøder=Ingen holocaust

Jeg skal ikke si noe på de andre argumentene dine, men dette var noe av det tåpeligste jeg har hørt i mitt liv. Det er å gi jøder skylden for holocaust, fordi "hvis dere ikke hadde eksistert, hadde dere sluppet dette". Det blir som å kjøre over noen, og i retten komme med argumentet: "Det er hans egen skyld, hvis han ikke hadde eksistert hadde han sluppet å bli kjørt på.

Hva ville du ha sagt da? Jeg gir jo ikke jøder skylden for noe som helst. Jeg sier bare at hvis de ikke hadde funnes hadde det ikke vært holocaust, uten at jeg anklager dem for noe. Samme som om at hvis det ikke hadde funnes amrikanere så hadde ikke 9/11 skjedd. Men jeg gir jo dem ikke "skylda" eller no slikt.

Endret av iharal3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Savner House

Hva ville du ha sagt da? Jeg gir jo ikke jøder skylden for noe som helst. Jeg sier bare at hvis de ikke hadde funnes hadde det ikke vært holocaust, uten at Samme som om at hvis det ikke hadde funnes amrikanere så hadde ikke 9/11 skjedd. Men jeg gir jo dem ikke "skylda" eller no slikt.

Er bedre å si at uten forskrudde ledere ville det ikke funnet sted.

Lenke til kommentar
Neida, Error, det er helt andre grunner til at du er en ond person :p

Hva skal jeg si? :p

Edit: Satan så jeg skvatt. Jeg hadde tatt løs siden på kabinettet for å lese av lydkortet, og nå falt den metall/plastikk greia ned mellom glassbord og ovnen og det lagde flere alt for høye lyder.

Endret av Error
Lenke til kommentar
Savner House

Hva ville du ha sagt da? Jeg gir jo ikke jøder skylden for noe som helst. Jeg sier bare at hvis de ikke hadde funnes hadde det ikke vært holocaust, uten at Samme som om at hvis det ikke hadde funnes amrikanere så hadde ikke 9/11 skjedd. Men jeg gir jo dem ikke "skylda" eller no slikt.

men forskrudde ledere har jo ikke noe med religion å gjøre?

Lenke til kommentar
Savner House

men forskrudde ledere har jo ikke noe med religion å gjøre?

Nei, men hva har da det at jødene er religiøse med den diskusjonen å gjøre? Altså om holocaust? (dårlig forklart, skal se om jeg finner på en bedre måte å formulere meg på).

Jo. De er som oftest forskrudde fordi de har ekstreme tanker om en religion.

Hmm, hva skal du gjøre Lakus....? Vaske pulten?

Ikke alltid, nei, i de siste årene har andelen forskrudde ledere pga. religion sunket litt, mens bestanden gode, gamle "forskrudd av ingen spesiell grunn"-ledere har gått opp.

Lenke til kommentar

Ja, men det er jo deres eget valg. Og da er det ikke religionens skyld, det er de som hater religionen.

Jødene var/er forresten også et folkeslag, om de hadde tryglet på sine knær foran nazistene og sagt at de ikke egentlig trodde på Toraen og slikt, tviler jeg på at de hadde fått nåde.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Grunnen til at Nazismen "utrydet" rundt 6 mil jøder, var fordi Hitler var med i 1. WW som en soldat. Han mente at de tapte den krigen pga jødene, og bygde opp et hat mot jødene.

Har nok ikke noe med religionen å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...