Gjest Bruker-127711 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Hitler var og jøde, ihvertfall foreldrene hans. Er ikke helt sikker på om man blir jøde hvis om foreldrene er det i akkurat den religionen. Endret 17. april 2009 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Jo, det er vel faktisk sant det Atsjonas, ikke at det har så mye å si. Jeg er døpt, men er likevel ateist. Endret 17. april 2009 av Error Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Er det ikke sånn at hvis moren din er jøde, så blir du det også automatisk? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hitler var flink til mye han, men han tapte krigen. Et sitat jeg kom over nå (unrelated) før jeg tar en røyk. "Every age yearns for a more beautiful world. The deeper the desperation and the depression about the confusing present, the more intense that yearning. " Enig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg er døpt og, men er vel noe mer agnostiker jeg da. Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Edit: @Lakus Og sånn skal det være! Hvis vi slutter å ville ha det bedre, får vi det ikke bedre! Endret 17. april 2009 av Error Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg synes den ateistgreia var like passende egentlig. Shampoo: Ja den også, men om du studerer gud fra bibelen og fra toraen ser du at toraen har en fremstilling som er mye mer lovstyrt. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) I jødedommen er man jøde hvis moren er det. Var på besøk i en synagoge for noen år siden, og "presten" der fortalte meg at jødene er et utvalgt folk, og det er vanvittig vanskelig å konvertere. Men hvis din tipp-tipp oldemor var jøde, går det ned i mors-generasjonen ned til deg, og da betyr det at du også regnes som en jøde. Selvom familien din har vært kristen/buddhistisk helt siden din tippoldemor, og ingen egentlig tror på jødedommen. Endret 17. april 2009 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Nei dette forumet var så dypt at jeg går og ser på tv. Cya Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Et annet sitat som er relevant: "The way to make a million dollars is to start a religion." -L. Ron Hubbard Edit: Forresten, Hubbard er grunnleggeren av scientologi. Endret 17. april 2009 av Error Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Av de tre vestlige religionene er det bare kristendommen som er åpen og fri for dem som tilhører den. Derfor er det også den det går raskest ut over når folk snur ryggen til religion. Det er slik at du kan lett gå fra kristen til noe annet men som oftest ikke fra noe annet til kristen. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Scientologi.. la oss ikke starte den diskusjonen! Jeg har altfor mye å si om det! Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) De tre vestlige religionene er Kristendommen, Jødedommen og...? Meh, hvis bare samfunnsfaglæreren fulgte med på dette forumet hadde jeg klart fått 6'er. Endret 17. april 2009 av Error Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Menne.. neste poll.. Er Laland's Ehlers-Danlos syndrom livstrudende? Ja Nei Håper for [sett inn trosretningens overhoder her] skyld ikke det! Endret 17. april 2009 av Laland Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Scientologi.. la oss ikke starte den diskusjonen! Jeg har altfor mye å si om det! Kan man ta den teksten på internett? Er litt nysgjerrig på hvor dårlig menneske jeg blir ^_^ Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Scientologi.. la oss ikke starte den diskusjonen! Jeg har altfor mye å si om det! Kan man ta den teksten på internett? Er litt nysgjerrig på hvor dårlig menneske jeg blir ^_^ Ta testen to ganger. Andre gangen svarer du konsekvent motsatt av første gang - og se hvor likt resultatet blir. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 "Det er jo bare helt latterlig å tråkke ned på de som har en tro. Se på "Den sjette sans", der har du et godt eksempel på at overnaturlige ting finns." Den sjette sans ja... :rolleyes: "Tenk på alle krigene som har blitt startet av maktsyke, pengegale, og egoistiske folk, religion er ikke årsakene til alle krigene i verden." Ja det er en god del det. Men så skrev jeg heller ikke at alle kriger var religiøse. "Bullshit detektor ... biiiiiiiiiiiiiipp..." Sikker på at det ikke er en sannhetsdetektor du har? "Nå er vel ikke nazisme en religion, heller en ideologi." Ja og jødene er et folkeslag basert på en religion. Ingen jøder=Ingen holocaust Ingen religiøs fanatisme. Null terrorisme. 9/11 og alle de andre terroristangrepene hadde ikke funnet sted. "Selv om det har mye med religion å gjøre, er ikke all terrorisme knyttet til religion." neivel? Så lenge mye av det er det, så har det lite å si. "Så derfor er religion galt?" Nei dette er et slags bevis på at religion ødelegger bånd, familier, forhold etc. "Ser ikke helt hva du vil frem til, eneste jeg ser er et langt innlegg sterkt preget av fordommer, og fordommer only." Ta på deg lesebrillene og les en gang til. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 http://www.oca.scientology.org/ - Der kan du ta testen, men du må oppgi adressen for å få vite svaret. Jeg nekter å gjøre det siden scientologer er gærne! De overvåker så godt som alle som har vært i nærheten av ideologien deres. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Scientologi.. la oss ikke starte den diskusjonen! Jeg har altfor mye å si om det! Kan man ta den teksten på internett? Er litt nysgjerrig på hvor dårlig menneske jeg blir ^_^ Ta testen to ganger. Andre gangen svarer du konsekvent motsatt av første gang - og se hvor likt resultatet blir. Men kan den tas på internett? Edit: Never mind. Endret 17. april 2009 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå