Paisley Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Lakus, Atsjonas, Paisley... jeg er redd jeg ikke kan ta noen av dere skikkelig seriøst før jeg får se bilder. Neste time med vikaren, du skal få se! Kan hende det ikke blir før neste uke da, altså ikke kommende, men uka etter der... Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 http://open.spotify.com/track/5u7BZzdLovrOP8Psexwurr Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 hmm, bruker faktisk ikke spotify, har aldri helt skjønt hva det er heller. Noen som vil gi et kort sammendrag om hva det er og hvordan man får invitasjon? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Har endelig funnet noen å spille et "eldgammelt" xbox spill med^^ Hvilket? Splinter cell chaos theory Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Har endelig funnet noen å spille et "eldgammelt" xbox spill med^^ Hvilket? Splinter cell chaos theory Ikke Starwars battlefront 1 til gammle Xbox? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg vil også ha kake selv om den bare er en løgn. Kake skal du få, må da ikke tro annet. Trenger bare navn, adresse, telefonnummer, kontonummer, pin-koden til telefon og bankkort i tillegg til personnummeret ditt. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Paisley, du bryter forresten signaturreglene Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Vel, jeg synes alle som tror på en gud/noe overnaturlig er dumme. SNIP Vel. Problemet er ikke religioner. Problemet er mange av de troende. Gandhi sa en gang følgende: "I like your Christ. It is the christians I don't like, for they are so unlike your Christ". Eller noe deromkring. Poenget mitt er altså at selve religionene ikke er hovedproblemet her. Problemet er de troende. Mange kristne er hatefulle mennesker som øser sine fordommer over verden. De høytstående kristne utnytter religion til å beskytte sin posisjon i samfunnet (maktmisbruk), og noen bruker religion til å undertrykke mennesker. Jeg har ingenting imot at noen skulle få seg selv til å tro på et liv etter døden. Det kalles menneskelig sårbarhet. Jeg har dog problemer med at noen individer misbruker religion til å utøve menneskefiendtlige handlinger. Endret 17. april 2009 av Snorre Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Laland: Å ikke mer, men da er det vel ikke noe problem. Snorre: Det er et veldig godt poeng, men med fare for å høres veldig kynisk ut, vil jeg si at problemet i bunn og grunn er mennesker. Tanken er ren, mennesket er ikke. Endret 17. april 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Noen her som driver med programmering forresten? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Laland: Å ikke mer, men da er det vel ikke noe problem. Det er ikke verre! Og er enig med Snorre. Å utnytte folk for deres tro er forkastelig og motbydelig; å tro på noe er noe alle mennesker har rett til. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Jeg er foresten religiøs. I follow the force. Endret 17. april 2009 av lolidude Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Vel, jeg synes alle som tror på en gud/noe overnaturlig er dumme. Det er jo bare helt latterlig å tråkke ned på de som har en tro. Se på "Den sjette sans", der har du et godt eksempel på at overnaturlige ting finns. Det finns engler som svever rundt oss og hjelper oss. En ting du burde gjøre før du skriver innlegg, er å vite hva du snakker om. Engler med vinger som flyr rundt er bare vissvass. Det står ikke et eneste ord om at engler har vinger i bibelen. Religion er verdens mest livsfarlige virus som dreper og ødelegger folks hverdag. Tenk alle kriger som har blitt startet i guds navn? Antallet drepte av religion er for høyt til å kunne telles, men fremdelese insisterer folk på at de har rett fremdeles. Flere tusen år etter at eventyrboken kalt bibelen ble skrevet. Tenk på alle krigene som har blitt startet av maktsyke, pengegale, og egoistiske folk, religion er ikke årsakene til alle krigene i verden. Nesten alle verdens kriger hadde ikke funnet sted. Bullshit detektor ... biiiiiiiiiiiiiipp... Holocaust hadde ikke funnet sted. Nå er vel ikke nazisme en religion, heller en ideologi. Ingen religiøs fanatisme. Null terrorisme. 9/11 og alle de andre terroristangrepene hadde ikke funnet sted. Selv om det har mye med religion å gjøre, er ikke all terrorisme knyttet til religion. Jeg fikk et nesten ødelagt forhold til bestemoren min da jeg valgte å konfirmere meg borgerlig. Jeg har sett henne 1 gang siden konfirmasjonen min, og hun bor i samme by som meg. Så derfor er religion galt? Huff, hvor en dårlig skrevet dette må være, så burde poenget mitt være ganske klart. Religion er verdens største bremsespake som ikke gjør stort annet enn å ødelegge verden og dele den inn i "lag" i stedet for å samle den. Ser ikke helt hva du vil frem til, eneste jeg ser er et langt innlegg sterkt preget av fordommer, og fordommer only. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Laland: Å tro på noe er noe alle mennesker gjør, det være seg hva som helst, men noe tror alle på. Ikke engang prøv å benekt det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Noen her som driver med programmering forresten? Jeg har gjort ferdig en ".. for stupid" med enkleste programmering. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg er kristen jeg. Har aldri lagt noe skjul på det, tvert imot. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Ikke diskuter Religion, rase, politikk og suttekluter. http://open.spotify.com/track/1ScpEIsS1pVNXWafHc3tat Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hvorfor ikke? Ingen regel mot det? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Det kommer vel ann på hva man definerer "tror på" som. Jeg tror på den vitenskapelige metode. Det vil si. Jeg mener den vitenskapelige metode er den beste framgangsmåte for å tilegne seg kunnskap om verden rundt seg. Jeg mener empiriske undersøkelser er den beste måten å samle inn data om fysiske, psykiske og sosiale fenomener. Videre mener jeg at falsifisering er den beste måten å vurdere validiteten til en teori/hypotese. Jeg synes også peer review er en fin måte å vurdere en teori/hypotese. Videre mener jeg at falsifiserbarhet er et krav for teorier/hypoteser og at muligheten for å etterpøve/gjenskape testene som ligger til grunn for en hypotese/teori er nødvendig for å kunne påvise/sannsynliggjøre en teori. Edit: Jeg har gjort ferdig en ".. for stupid" med enkleste programmering. Hvilket programmeringspråk? Selv holder jeg på med Java første året på universitetet. Det er artig. Holder på med et tekstbasert adventure-spill. Endret 17. april 2009 av Snorre Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg er kristen jeg. Har aldri lagt noe skjul på det, tvert imot. Det var ikke bare ment til deg det var til alle. Hvis noen kommer til meg og sier at de ikke tror på noe så vil jeg si at den personen lyver, men det kan ha mer med hvordan vi tolker å tro. Lolidude: Hvorfor skal vi ikke diskutere det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå