Nøtte Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvem som diskuterer hva er ikke interessant. Det som er interessant er når vi diskuterer. Eller opplevelsen av når vi diskuterer. Eller whatever. Tid er en ilusjon! Vi skal alle dø! Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvem som diskuterer hva er ikke interessant. Det som er interessant er når vi diskuterer. Eller opplevelsen av når vi diskuterer. Eller whatever. Tid er en ilusjon! Vi skal alle dø! Det sier jeg også til morra mi når hun sier det er leggetid men hun hører ikke på meg Lenke til kommentar
Laland Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Vi.. vi dør så sakte at vi tror vi lever. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Vi.. vi dør så sakte at vi tror vi lever. aha på tide å begynne å grave nå allså? før det er for sent! Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Jeg vil lære mer om H.P. Lovecraft. Har dere noen bøker/sider/sanger/spill/ting som har noe med han og gjøre dere kan anbefale? Edit: Lakuspakus, jeg twitret noe til deg. Endret 15. april 2009 av lolidude Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Tid er en ilusjon! Vi skal alle dø! Warning: Wall of text. Alle skal en gang dø, det stemmer, men ikke om tiden stopper. Fordi tid er bevegelse. Det er ikke så svart hvitt, men jeg mener å huske at uten bevegelse kan ikke tid eksistere. En stund siden jeg tenkte på det sist. Tiden bestemmer ikke om en person skal dø eller leve, det er det bevegelsene som gjør. Tid er et biprodukt av bevegelse. Et objekt med absolutt null bevegelse i atomene sine kan ikke dø. Rett og slett fordi det er ingen bevegelse whatsoever. Tiden står for objektet dønn stille. Rundt dette objektet derimot fortsetter tiden som vanlig, ettersom resten av materien rundt det fremdeles er i bevegelse. Jeg husker ikke helt akkurat nå om det da er objektet som vil se ut som beveger seg fort for oss utenfor eller om det er vi som ville sett ut som bevegde oss fort om vi kunne sett ut fra innsiden av objektet. Jeg har begrenset med lagringsplassplasst. Men med en gang det (objektet) begynner å bevege på seg begynner tiden å gå igjen for objektet. Selvfølgelig kan aldri alle atomene i et objekt noensinne stoppe, så tiden vil aldri heller stå stille, men gravitasjonskrefter kan påvirke bøye tid, og dermed påvirke opplevelsen av den (husker ikke forklaringen her heller, da det er utrooolig dypt). Man kan derfor konkludere at tid er så absolutt reelt, og en dimensjon. Jeg orker ikke forklare eller studere noe særlig mer om det akkurat i dag. Sånne store spørsmål og forklaringer om tid og rom frustrerer meg med sine absurde og lagringsminne-tørste beskrivelser. Noen som kan hjelpe med dette? Sånn? "Jeg la merke til at Vaenas ikke var her, han er en liten positiv bølge her inne på forumet" - GeneticsXbox Live Gamertag: Vaenas Ubuntu Cola "Who am I? I'm not sure, do you know who you are?" Lakus var her den niende April, 2009 Vpad(g) Trykk her! Skjul [float=left][size=1][color="#808080"][font="Tahoma"]"Jeg la merke til at Vaenas ikke var her, han er en liten positiv bølge her inne på forumet" - Genetics[/size][/color][/font] [font="Tahoma"][size=1]Xbox Live Gamertag: [color="#006400"]Vaenas[/size][/color] [url="http://ubuntu-trading.com/"][font="Trebuchet MS"][color="#FFA500"]Ubuntu Cola[/color][/font][/url][/font][/float][float=right][right][size=1][font="Tahoma"][color="#808080"]"Who am I? I'm not sure, do you know who you are?"[/color] [color="#2F4F4F"][font="Tahoma"]Lakus var her den niende April, 2009[/font][/color] [color="#00BFFF"]V[/color][color="#FF00FF"]p[/color][color="#FF0000"][size=1]a[/size][/color][color="#00FF00"]d[/color]([color="#FFA500"]g[/color]) [url="http://vaenas.wordpress.com/"]Trykk her![/url][/font][/right][/float] Grunnen til at Ubuntu linja stikker ut under de andre vil jeg tro er pga fonten den er i. Forskjellige fonter har forskjellige høyder. Kan hende den ser "normal" ut når den først er i signaturen din da. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Så det du sier, Lakus, er at ved absolutt null (-273celcius) så står tiden stille fordi atomer står stille? Begrepet tid eksisterer, og det er det som forteller oss at tiden skjer, men da er det mulig (i teorien) å stanse tiden i mindre kammer (tenk Futurama, Austin Powers) og på den måten flyttes inn i fremtiden? Endret 15. april 2009 av Laland Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Så det du sier, Lakus, er at ved absolutt null (-273celcius) så står tiden stille fordi atomer står stille? Begrepet tid eksisterer, og det er det som forteller oss at tiden skjer, men da er det mulig (i teorien) å stanse tiden i mindre kammer (tenk Futurama, Austin Powers) og på den måten flyttes inn i fremtiden? Det stanset ikke tiden. De frøs ned. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det er ikke mulig å stoppe bevegelse. Selv ved det absolutt nullpunkt. Man kan ikke stoppe tiden, kun opplevelsen av den. Og selv om man klarte å stoppe et objekt helt opp vil det ikke hjelpe å prøve å gå inn i det eller noe, for da tar du også med deg bevegelse. Du vil motvirke det du prøver å oppnå. Nå kjenner jeg at jeg begynner å snurre inne i mitt eget hode selv her og. Tror jeg skal stoppe å uttale meg om tid før alt går adundas og jeg tar skrekkelig feil av alt For ikke å snakke om at jeg ikke har lyst til å bli gal. Iallefall ikke mer gal enn jeg allerede er. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) De stanset tiden inne i kammerene ved å fryse alt ned til absolutt null (-273c, mener jeg) og derfor våknet de opp igjen om om ingenting hadde skjedd. Ved absolutt null står molekyler og atomer stille (det er derfor det er absolutt null) og tid er ikke lenger et (gyldig) begrep, før ting beveger litt på seg, og derfor oppleves det ikke om om tid passerer. Endret 15. april 2009 av Laland Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Er ikke det litt rart at Fargoth er her nesten aldri? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Så det du sier, Lakus, er at ved absolutt null (-273celcius) så står tiden stille fordi atomer står stille? Begrepet tid eksisterer, og det er det som forteller oss at tiden skjer, men da er det mulig (i teorien) å stanse tiden i mindre kammer (tenk Futurama, Austin Powers) og på den måten flyttes inn i fremtiden? Det stanset ikke tiden. De frøs ned. Tiden blir stanset for dem, og de våker opp "nesten" momentant i fremtiden (føles det for dem). Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) De stanset tiden inne i kammerene ved å fryse alt ned til absolutt null (-273c, mener jeg) og derfor våknet de opp igjen om om ingenting hadde skjedd. Ved absolutt null står molekyler og atomer stille (det er derfor det er absolutt null) og tid er ikke lenger et (gyldig) begrep, før ting beveger litt på seg, og derfor oppleves det ikke om om tid passerer. Men sulter man ikke ihjel uten og merke det? Edit: Og eldres man? Endret 15. april 2009 av lolidude Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Mat blir ikke fordøyd pga alle organer slutter å fungere i den tiden. Maten vil heller ikke forsvinne. Man våkner opp med like mye mat. Endret 15. april 2009 av Gormers Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Mat blir ikke fordøyd. Man våkner opp med like mye mat. Og hva med alderdom da? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det samme som går inn kommer ut, uansett hvor stort tidsrom det er i mellomtiden. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg skjønner ikke helt allt som sier her, men er det teknisk mulig og fryse ned noen hundre år og vekke de opp igjenn? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Man kan ikke eldres uten "bevegelse" eller "aktivitet". Det er ingenting som kan skje med en gjenstand som har stoppet helt opp atommessig og på alle andre måter. Tror jeg... Hvis man kan stoppe atomer og deretter starte dem, er det kanskje mulig, ihvertfall hvis alt skjer "momentant", dvs at hjertet ikke stopper en stund før atomene stopper. Endret 15. april 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) @ Laland: Likevel vil både du som står utenfor boksen, og den som kommer ut av den etter 20 år fremdeles se at de begge er på samme sted, til samme tid. Deres opplevelse av tiden er forskjellige, men ikke tiden i seg selv. De blir ikke deportert til en annen dimensjon om det er det du lurer på. Om vi snakker om enorme gravitasjonpåvirkninger og annen ulumskheter drimot kan man komme frem til såpass forskjellige resultater at man nesten skulle tro de faktisk hadde blitt forflyttet i tid. Bottom line: Man kan ikke hoppe i tid eller noe slikt ved å bli fryst ned, men man kan forandre opplevelsen. Noe som er litt morsomt er at atomur som har sirklet rundt jorden har kommet tilbake med forskjellige tidsstempel enn søsterparet av ur som sto på jorda. Dette har med gravitasjon og dens påvirkning på bevegelse å gjøre. Men nå føler jeg virkelig at jeg har tømt alt av kunnskap jeg klarer å komme på. Kanskje jeg skal lese litt mer om det, men tviler på at jeg vil skjønne stort mer uansett. Det samme som går inn kommer ut, uansett hvor stort tidsrom det er i mellomtiden.Nettopp. Og dette svarer da altså på lolidude sitt spørsmål under. ja, man kan våkne opp om noen hundre år ved nedfrysning. Om det noensinne vil bli mulig for menneskeheten å klare å faktisk designe noe som er i stand til å ivareta et levende vesen. Men det er ikke å resie i tid. Det er å forandre opplevelsen av tid. Å reise i tid er umulig, og vil alltid være umulig, men å påvirke opplevelsen av den er som sagt fullt mulig.Jeg skjønner ikke helt allt som sier her, men er det teknisk mulig og fryse ned noen hundre år og vekke de opp igjenn? Endret 15. april 2009 av Lakus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå