Nøtte Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hmm kom kanskje feil ut at jeg bare hadde ansatt på grunn av bare cv. Men det jeg mener jeg hadde ansatt på grunnlag av hvem som hadde vært best for jobben både språklig økonomisk og faglig sett. Jeg hadde jo så klart gått igjennom vanlige rutiner ved ansettelse. Jeg er enig med deg at det er for dumt at overkvalifiserte men og kvinner ikke får de jobbene de fortjener fordi dem mangler noen papirer når dem har jobbet med med yrket hele sitt liv. Men jeg vedder 500kr på at en svensk politimann/kvinne med 20 års erfaring i sverige hadde fått jobben selvom dem hadde manglet et papir. Kanksje til og med en amerikansk eller engelsk også? Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/484354 Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Når man diskuterer snikislamisering vs. snikamerikanisering må man huske på noen vesentlige forskjeller. Når Norge for første gang ble amerikanisert var amerikanerne idoler for mesteparten av norsk ungdom. Amerikanerne hadde hjulpet "oss" ved å gi oss mat på bordet og våpen og soldater til å bekjempe nazi-tyskland med. Amerika var også veldig spennende, der hadde de ting som "hamburger" og "gum" som folket så på med vide øyne. Alt i alt kan man si at hele norges befolkning var klar for amerikanisering. Så kommer denne snikislamiseringen. Istedenfor å bli mottatt med respekt får vi høre skrekkeksempler på skrekkeksempler. Disse to sitatene ville jeg absolutt ikke blitt overrasket av å høre: "Hei du, jeg hørte at de kara fra islam driver og sprenger folk i lufta hele tiden." og "haha, jeg så på en video på you-tube i går, og der var det en sånn Bollywood fyr som dreiv og dansa rundt. Det var helt latterlig!" Jeg vil si at Norge ikke er klar for islamisering. Edit: Nå vel, ser at diskusjonen har tatt en annen retning. Helt klart et godt poeng, men jeg velger å tro at grunnen til at Norge ikke er klar for islamisering er fordi vi er for amerikanisert. Det er jo det som er sært. Det er jo USAs kapitalisme, antisosialisme, fremmedfrykt, og ikke minst USAs sterkeste særpreg; dobbeltmoralen, som styrer dette landet. Hmm kom kanskje feil ut at jeg bare hadde ansatt på grunn av bare cv. Men det jeg mener jeg hadde ansatt på grunnlag av hvem som hadde vært best for jobben både språklig økonomisk og faglig sett. Jeg hadde jo så klart gått igjennom vanlige rutiner ved ansettelse. Jeg er enig med deg at det er for dumt at overkvalifiserte men og kvinner ikke får de jobbene de fortjener fordi dem mangler noen papirer når dem har jobbet med med yrket hele sitt liv. Men jeg vedder 500kr på at en svensk politimann/kvinne med 20 års erfaring i sverige hadde fått jobben selvom dem hadde manglet et papir. Kanksje til og med en amerikansk eller engelsk også? Nettopp. De hadde fått jobben på flekken, problemet slik jeg ser det var ikke engang at mannen var mørkhudet eller muslim (for det var han ikke), men snarere tilhørte den delen av verden USA generelt sett ikke liker, og siden vi allerede er 90% amerikanske i tankegangen, er det ikke rart heller... Endret 15. april 2009 av Shicca Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Uansett så tror jeg vi alle er enig i at Norge ikke lengere er Norge. Vi er et flerkulturelt land nå og det kommer vi til å fortsette å være. Vi er for opptatt av hvordan vi blir sett på av resten av verden at vi ikke kommer til å endre noe på det. Vi er så redd for å bli sett i et dårlig perspektiv. Lenke til kommentar
Error Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Men da blir jo ikke snikislamisering noe av, og problemet er løst? Fra spøk til alvor: Jeg er vel enig med det du sier. Likevel føler jeg for å bringe opp ett nyt tema i diskusjonen. Jeg (som sikkert representerer mange fra den yngre garde siden jeg kun er 15 år) lurer på hva som er så forferdelig med disse ..iseringene. Kanskje det blir mindre fokus på de gamle Norske kulturelle tingene, men, vi får jo også ny kultur inn. Jeg er sikker på at det norske aldri vil helt forsvinne siden vi er et ganske nasjonalistisk folk, og da foretrekker jeg en miks av forskjellige kulturer fremfor å beine på med det samme gamle styret generasjon på generasjon. Edit: Og Shicca, kan du klarere. Mener du at roten av all rasisme kommer fra Amerika? Endret 15. april 2009 av Error Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Woho! Jeg slapp å rotfylle idag. Superdigg. Ang. Islam, så har det fått et helt, helt, helt feil bilde via media. Ser du en ungdom med utenlandsk opprinnelse som røyker, er det flere som legger merke til dem, enn en hvit. Og det at Islam er så mye værre enn amerikaniseringen som flere har nevnt, er rasisme. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Atsjonas: Det er bullshit. Hvis du leser koranen, "Why I'm not a muslem" og omtrent alt annet av litteratur som har blikk på islam, og bruker litt fornuft ser du hvor skrudd hele religionen er, og forhåpentligvis innser du og at den har ingenting i vesten (og egentlig ikke noe annet sted i verden) å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Så selv om de har et skrudd syn, så skal de bli forskjellsbehandlet? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Så selv om de har et skrudd syn, så skal de bli forskjellsbehandlet?Nei, fordi de har et skrudd syn skal de undertrykkes og legges press på til de reformerer drittreligionen sin. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Så selv om de har et skrudd syn, så skal de bli forskjellsbehandlet? Det virker fornuftig å forskjellsbehandle folk som mener at kvinner bør graves ned i jorden til halsen og kastes stein på til de dør hvis de har sex med feil mann (eller med en kvinne!), right? Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det Norske folk kommer til å bli veldig utblandet med din generasjon Error. Ikke noe negativt ment men dere blir bombandert fra barndommen med amerikaniseringen da den har fått et skikkelig fortfeste og den er vel så og si umulig å få denne fjernet fra Norge nå uansett hvor mye vi faktisk prøver! Så selv om de har et skrudd syn, så skal de bli forskjellsbehandlet?Nei, fordi de har et skrudd syn skal de undertrykkes og legges press på til de reformerer drittreligionen sin. Ver det ikke dette kristendommen prøvde på en gang i tiden? Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Har forumet blitt sånn nå. Endret 15. april 2009 av GhostViper Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Nei, det var det "vi" gjorde med kristendommen. Tvang dem til å reformere religionen sin, og moderere seg. Det har og lyktes, til en viss grad (fundamentalister finnes overalt), men i motsetning til Islam så er det ikke fundamentalistene som styrer kristendommen. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Har forumet blitt sånn nå. Apologistene har gått hjem? Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Islam mener jeg er under en slik utvikling nå. Det er bare at ting tar tid som alltid. Dagen generasjon med muslimer er mer opplyst og oppegående i hode enn de mer eldre som forsatt har fått banket inn relgionen sin i hode fra de var små. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 I mitt land hadde ikke religion vært lovlig. Det skulle ha vært et land hvor vi smarte overmennesker uten religion hadde levd et lykkelig liv. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Nei. Jeg synes ikke en treg utvikling der de driver med små krampetrekk for å vanne ut demokratiet vårt skal tillates. Dette er ikke 1500-tallet, og vi trenger ikke å vente så lenge. Edit: Unge muslimer er ikke mer oppegående, de er bare mer selektive i hva de vil tro på. At kvinner er underlegne er selvfølgelig helt sant, men at alkohol er fy-fy kan da umulig være seriøst ment. Endret 15. april 2009 av Eplefe Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Nei. Jeg synes ikke en treg utvikling der de driver med små krampetrekk for å vanne ut demokratiet vårt skal tillates. Dette er ikke 1500-tallet, og vi trenger ikke å vente så lenge. Det er jo det du prøver å få fram. At vi skal påtvine et helt folkeslag en relgion som passer bedre inn i vår hverdag. Det var sånn vi gjorde det på 1500 tallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå