Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Utfyllende svar, 5 kapitler i boka og en jævlig pirkete lærer. Velkommen til den eneste videregående skolen i Kragerø og omegn.

Vi har fått beskjed om å skrive utfyllende svar, men ikke latterlig lange svar :p Vi har en lærer som setter pris på at man viser at man kan det man prater om, og om man vet hva man prater om så skriver man ikke side opp og side ned. Om man vet hva man prater om trenger en nemlig ikke gå rundt grøten. Det er det han mener og jeg ser absolutt poenget hans.

Da har du en lærer slik en lærer skal være. Læreren vår har sagt dette (ja, et sitat!):

"Det er ikke mulig å få 6 på denne innleveringsoppgaven. Det går ikke ann. Og når det gjelder svarene deres på prøver, så er det slik at hver gang jeg ser et utrykk som vi har lært om får dere poeng. Jeg hopper over alt som er gærent på svarene deres og gir dere poeng bare for det rette, uten å trekke for det som er gærent."

Hun er så ubrukelig at jeg får litt vondt inne i meg. Jeg er veldig samfunnsbevisst, svarer veldig riktig på oppgavene vi får på prøver (faren min har vært ordfører og mener jeg svarer korrekt!) men ho sier at jeg ikke bruker ordene hun vil jeg skal bruke. Det straffer seg å utrykke seg på sin egen måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi har Kunst & Håndtverk og Musikk. Disse kan bli valgfag, kanskje sammen med RLE fordypning som man bare burde få enkel, grunnleggende opplæring i, uten karakter. Mat & Helse, som jeg har i år, er til for at vi skal lære oss å lage mat, så vi skal kunne overleve senere i livet når våre foreldre ikke lager mat til oss lenger. Lærerene derimot, forventr at vi skal kunne servere dronningen av England når vi går ut av niende. Dropp karakteren i Mat & Helse også.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor alt vi gjør på skolen, alle fag, må bli testet og målt. Noe trenger man bare å lære for å klare dagliglivet, det er da ikke noen vits i å sette karakter bare for å sette karakter.

EDIT: Men jeg får 4,7 i snitt, bare så det er sagt. Jeg driter ikke fullstendig i skolen.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Da har du en lærer slik en lærer skal være. Læreren vår har sagt dette (ja, et sitat!):

"Det er ikke mulig å få 6 på denne innleveringsoppgaven. Det går ikke ann. Og når det gjelder svarene deres på prøver, så er det slik at hver gang jeg ser et utrykk som vi har lært om får dere poeng. Jeg hopper over alt som er gærent på svarene deres og gir dere poeng bare for det rette, uten å trekke for det som er gærent."

Hun er så ubrukelig at jeg får litt vondt inne i meg. Jeg er veldig samfunnsbevisst, svarer veldig riktig på oppgavene vi får på prøver (faren min har vært ordfører og mener jeg svarer korrekt!) men ho sier at jeg ikke bruker ordene hun vil jeg skal bruke. Det straffer seg å utrykke seg på sin egen måte.

Høres skremmende likt ut som min engelsklærer. Hun bryr seg ikke om noe annet enn å komme seg igjennom pensum, og ingenting skal få risikere at det ikke skjer i tide. Ikke engang det faktum at vi liksom skal lære noe stopper hun. Hun pøser på med barnebøker (Ja, det er faktisk sant. Sitter med en av de første bøkene vi fikk her nå), og gir oss stadig flere A4 ark med oppgaver som "Hva betyr Mice?", "Hva betyr Hammer?". Det er helt sjokkerende, men det virker som at skoleledelsen synes dette er helt greit. Det er forferdelig. Jeg har ikke tvil i min sjel på at jeg er bedre i engelsk enn henne og kunne kjørt hele engelsktimen. Det kunne 70% av klassen vår.

Raaaaahr. Det var min lille hat-rant mot hun. Måtte begrense meg ganske kraftig for forumet skyld :p

Edit: Ble visst dobbelpost. Redigerte bort nå.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi har Kunst & Håndtverk og Musikk. Disse kan bli valgfag, kanskje sammen med RLE fordypning som man bare burde få enkel, grunnleggende opplæring i, uten karakter. Mat & Helse, som jeg har i år, er til for at vi skal lære oss å lage mat, så vi skal kunne overleve senere i livet når våre foreldre ikke lager mat til oss lenger. Lærerene derimot, forventr at vi skal kunne servere dronningen av England når vi går ut av niende. Dropp karakteren i Mat & Helse også.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor alt vi gjør på skolen, alle fag, må bli testet og målt. Noe trenger man bare å lære for å klare dagliglivet, det er da ikke noen vits i å sette karakter bare for å sette karakter.

EDIT: Men jeg får 4,7 i snitt, bare så det er sagt. Jeg driter ikke fullstendig i skolen.

+1

Lenke til kommentar

Jeg deler ditt synspunkt så til de grader. Har pustet inn og ut nå noen ganger og bestemt meg for å starte med det jævla RLE prosjektet. Det jeg likevel synes er værst er ikke at jeg må gjøre lekser, men at det jeg gjør er WASTE! Jeg kommer ALDRI, jeg gjentar ALDRI til å få bruk for det jeg skriver om nå.

Når jeg nevner det til lærerne svarer de bare: "Du får bedre allmennkunnskap." Da spør jeg igjen hva jeg skal med allmennkunnskap kommer svaret: "Hvis du senere i livet ditt skal leke med quiz spill med barna dine er det viktig at du kan svare på spørsmålene."

WHAT!?!

Lenke til kommentar

Akkurat sånn var samfunnsfag/historielærern vår på videregående. Makan til tullete måte å rette på, jeg gikk ned fra å få 6 og 5 til å få 3 og 4. :angry:

Nå skal det være sagt at jeg har hatt gal utvikling i skolesammenheng. Hadde 5,4 ut fra grunnskolen og 4,1 etter allmenfag. Fortsetter det sånn vet jeg ikke hvordan det skal gå. :unsure:

Lenke til kommentar

4.7 i snitt når jeg gikk ut fra ungdomsskolen i 10 klasse, nå har jeg vel.. 4.1 eller noe. Fag som fransk og nynorsk (jeg kan ikke se for meg èn situasjon hvor bokmål og engelsk ikke er tilstrekkelig) trekker snittet vannvittig ned, og det er utrolig kjedelig.

Lenke til kommentar

Jah, glemte jo nynorsk. Jeg forstår nynorsk, og normale folk med nynorsk som "morsmål" forstår min bokmål. Om jeg en eller annen gang i livet må besvare et nynorsk brev, så vil bokmål holde fint. Om jeg ikke greier å få en "nynorsk person" til å forstå hva jeg mener ved bruk av bokmål og engelsk, da får det heller gå som det går.

Lenke til kommentar

Jeg fastholder at det er historie/samfunnsfag læreren sin skyld og engelsklæreren som aldri ga meg 6, selv om jeg garantert fortjente det flere ganger. :angry: De lærerne sto for 6 av karakterene, og det gir ganske stort utslag.

Edit: Hehe jeg synes det er litt morsomt at jeg hadde bedre karakter i nynorsk enn bokmål på vidergående. :D

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg melder meg ut av denne skolediskusjonen, selv om jeg egentlig aldri var med, men det er fortsatt ferie. Ferie er kos. Jeg får heller bruke tiden på å lage morsomme brush i photoshop :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...