Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Pixar lager veldig gode filmer! Blir andre gang jeg ser den; den er rett og slett sjarmerende søt! :love:

De gjør så. Til å bruke 3D-rendret grafikk er filmene overaskende kunstneriske. Men kongen av tegnefilm/animasjon er uten tvil Studio Ghibli. Spesielt når de sammarbeider med Hayao Miyazaki. Det finnes få animasjons/tegnefilmer som kan måle seg med verker som Mononoke Hime, Nauiscaä: Princess of the Walley of the Wind, Tonari no Totoro og Miyazakis andre verker. Makan til fantastiske filmer finnes det knapt.

Edit: Retterstedet var en original påskekrim ja. Litt tragisk historie, men så skal ikke krim være lysbetont heller da.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker det var en som gjorde veldig inntrykk på meg for noen år siden.. Det var en av disse "Hva skjedde med..."-krimene, der en mann hadde frosset ned kona si, sagd henne opp og kjørt henne gjennom kompostkverna. Hadde mareritt i ukesvis..

Lenke til kommentar

Vel, da har du noen filmer å se! Filmene til Miyazaki kan sies å gå under anime-sjangeren. Men de er noe mer tilgjengelig for det europeiske og amerikanske publikum enn anime-serier. Historiene og budskapene/temaene i filmene er aktuelle den dag idag, og kvaliteten på animasjonene/filmene er jevnt over veldig gode. Selv om man ikke er særlig fan av japansk tegnefilm-serier og filmer tror jeg de fleste skal kunne klare å like Miyazakis filmer. De er rett og slett utrolig fine.

Hvis du har lyst til å se de (du bør!) ville jeg begynt med første film og arbeidet meg kronologisk gjennom dem. Tre av filmene er på mange måter for familiefilm å regnes, mens de andre er mer "voksne", i den grad historiene er preget av dystre og mer arvorlige temaer.

Lenke til kommentar
Takker, Snorre :) Men du glemte å ta med Prey.

Glemte og glemte... Syntes ikke spillet fortjente noen plass på listen. Jeg har spilt det selv, og det var skikkelig dårlig. Jeg lover altså.

Skjul
Ok da. Jeg glemte å ta det med. Men jeg har spilt det, og det er til tider for skummelt. :\

Har ikke spilt det selv, men hørte at det er ganske bra :) Om det blir for skummelt er jeg redd for at jeg er litt for... redd. Men vi får se!

Tonari no Totoro var forresten en utrolig bra film. Enig med deg der.

Lenke til kommentar
Vel, da har du noen filmer å se! Filmene til Miyazaki kan sies å gå under anime-sjangeren.

Der har du nok grunnen til at jeg aldri har sett dem. Klarer ikke den stilen.

Men uansett. Lakus er fro og frank resten av kvelden og natta. det er deilig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...