Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Legger meg snart, men må bare si at jeg la til mer i posten over RoR.

En jeg kjenner fikk faktisk 4+ på ungdomsskolen for på norsktentamen. Han skrev en stil om at kvinner hadde alt for mye makt nå :p Var vel en av de få gangene han fikk akseptabel karakter.

edit: Snorre, du er ikke redd for at slike litterære verker kunne få deg til å bli sett på som en smule.. syk :p? Jeg prøvde i alle fall å holde meg god for ekstra detaljer når jeg skrev horror historier.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal man lære i norskfaget på videregående, om ikke den knappe litterære historien vi har og forfatting av sakprosa (som sannsynligvis er mer nyttig enn noveller, selv om noveller jo har en viss sjarm)?

Om man ikke kan selve språket i en alder av 16+, burde man sendes tilbake til barneskolen.

Jeg har laget en T-skjorte der det står "HI I'm ROBERTA from SPOTIFY", med genuint spotify-fargetema og det hele. I win.

Lenke til kommentar
Legger meg snart, men må bare si at jeg la til mer i posten over RoR.

En jeg kjenner fikk faktisk 4+ på ungdomsskolen for på norsktentamen. Han skrev en stil om at kvinner hadde alt for mye makt nå :p Var vel en av de få gangene han fikk akseptabel karakter.

edit: Snorre, du er ikke redd for at slike litterære verker kunne få deg til å bli sett på som en smule.. syk :p? Jeg prøvde i alle fall å holde meg god for ekstra detaljer når jeg skrev horror historier.

Vel. Jeg tenkte igrunnen ikke tanken på den tiden. Jeg var vel såpass grei og rolig ellers at lærerne ikke reagerte. Jeg var jo litt av en mønsterlevel rent oppførselsmessig sett. Fikk alltid gode tilbakemeldinger på foreldremøter. Så ja. Men jeg merket jo på norsklæreren min at hun ikke helt likte mine detaljerte skildringer. I historien om den schizophrene morderen forklarte jeg i stor detalj om hvordan kulen penetrerer hodet til Bondevik. Det ble nesten som CSI i tekstlig form. :lol: Merket på læreren min at det ikke fallt helt i smak.

Skjønt, jeg så jo alvoret i karakterer når jeg skulle begynne i tiende. Ville jo gjerne ha gode karakterer så jeg kunne komme inn på musikklinjen. Men fikk akkurat litt for dårlig snitt. Hadde vel like under fem i snitt de to semestrene i tiendeklasse. (4,8 var det kanskje).

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Vel, man kan jo trygt si at jeg ikke akkurat fikk toppkarakterer i norsken de to årene. Men vikingshistorien fikk jeg faktisk 4 på da. Egentlig ganske godt fornøyd. Fikk ikke like god karakter på min alternative historie/vinkling på dinosaurene, som med moderne teknologi greier å bygge romskip og stikke fra jorden før kometen slår ned på jorden. Etter mange millioner år drar de tilbake igjen og finner ut at jorden er blitt bebodd av primitive mennesker. Det kan de selvsagt ikke ha noe av. Så da blir det slakting av de tidlige homosapiens neandertalis og homosapiens sapiens. ^^ Å beskrive hvordan en tyrannosaurus rex med sine skarpe klør flærrer opp magen på en mann for så å dra ut tarmene hans var liksom ikke helt det norsklæreren var ute etter. ^^

Det er akkurat slike ting som gjør en bok bra. Hvis det ikke blir for mye, det er jo noe som heter kunstnerisk frihet. Norsklærere er merkelige noen ganger :D

Gormers: Det hørtes jo ut som et bra tema. Og en grei karakter.

Jeg hadde det problemet på ungdomsskolen, at hvis oppgaven var for åpen eller helt fri skrev jeg side på side med oppdiktede historier, noe som endte med at jeg etter 5 timer og bare ti minutter igjen, ennå ikke hadde begynt å avslutte. Læreren sa alltid at hvis det ikke hadde vært for avslutningene ville jeg fått 6 hver eneste gang :p

Lenke til kommentar

Rider:

Den utveien du bruker da er at det hele var en drøm :p Den er så billig men det har alltid gått greit å bruke den^^ Å slutte med at hovedpersonen (etterforsker), ble kidnappet ble i alle fall ikke tatt godt imot.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Kl er nå 00.24 00.25 00.26. Jeg sier takk for meg 00.30 ;)

Jeg savner nesten ungdomskolen litt jeg. Livet var så bekymringsløst på den tiden, til tross for at vi fikk karakterer. Man levde en dag om gangen. :\

Når levde du? :blink:

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
Rider:

Den utveien du bruker da er at det hele var en drøm :p Den er så billig men det har alltid gått greit å bruke den^^ Å slutte med at hovedpersonen (etterforsker), ble kidnappet ble i alle fall ikke tatt godt imot.

:lol: Presterte faktisk en gang å avslutte med "Og så levde de lykkelig i alle sine dager." Problemet var bare at en a4 side tilbake hadde jeg drept nesten alle sammen :p

Er faktisk enig med deg Snorre. Livet var bekymringsløst før. ^_^

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Ehtram:

Litt enig, det ungdomsskolen var "sånn halvveis mobbeoffer" tiden for meg^^ Og jeg bekymret meg for å gjøre det dårlig på prøver nesten mer da (og gjorde det bedre da) en jeg gjør nå, selv om det er nå det virkelig teller^^

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Vel, jeg er ikke mer enn 20 år nå. Så det må bety at jeg gikk på ungdomskolen årene 01-04 eller 02-05. Anyhow. Livet var bekymgrinsløst. Middag ble servert på bordet hver dag, man hadde lekseplaner som fortalte en hva man måtte gjøre til neste dag og ja.

Edit: Var ikke skolens mest "populære" elev for å si det slik. Ble ertet/mobbet litt kan man si. Men jeg hadde nå hvertfall to virkelig gode venner og en kameratgjeng å henge i. Så jeg skal ikke klage.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Jeg savner nesten ungdomskolen litt jeg. Livet var så bekymringsløst på den tiden, til tross for at vi fikk karakterer. Man levde en dag om gangen. :\

Og når man går på ungdomsskolen lengter man etter å begynne på videregående.

Lenke til kommentar

Tja. Vil si jeg har ganske mange bekymringer med tanke på skolen. Har fransk- og (K)RL(E)-prøve i morgen, på fredag skal jeg ha et foredrag om Barokken, i neste uke skal jeg levere en bokanmeldelse på en engelsk bok jeg ikke har startet på og ha en fremføring om en norskbok jeg heller ikke har startet på. Til tirsdag denne uken hadde vi er gigantisk Mat & Helse-prosjekt med skriftlig innlevering + muntlig. Er ikke himmelen, akkurat..

Har sikkert enda mer, men begrenset hva man kan huske.

Lenke til kommentar

Snorre:

Tror de fleste som ble mobbet her hadde det :) (tror jeg). Er litt enig i det du sier, men ville heller gått helt tilbake til barneskolen og SFO^^ Der var jeg et vidunderbarn når det gjaldt å bygge kreative tårn med kapla. Husker jeg gikk i første klasse og danka ut de som gikk i andre klasse og var utrolig mye eldre enn meg :p

Hmm, jeg er kanskje litt overtrøtt så mye rart jeg skriver om. Begynner i alle fall sent i morra.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...