Rider of Reason Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Avlives? :o Men det er ex.phil det er snakk om ja. Og ut fra det du sier virker det som vi har hatt helt forskjellige filosofiprofessorer. En venn av meg hadde en muntlig fremføring og kom til å sitere og bruke noen gamle filosofer litt feil og han ble slaktet, bokstavelig talt. Og strøk på fremføringen btw. :unsure: Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg har virkelig gitt himmelblå en sjanse nå, men dette var ikke noe for meg. Så jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å stryke på denne oppgaven Hvilken oppgave? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ta for deg ein norsk TV-serie (døme: den du nytta i forrige oppgåve, om den var norsk, ein annor norsk serie, eller ”Himmelblå” frå sist søndag). Diskuter kva verdiar som vert styrkte og kva verdiar som ikkje vert styrkte i serien? Oppgåva skal innehalde om lag 700 ord, +/- 10%. Den. Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hmm for tiden så har jeg et lite prosjekt gående her hjemme. Jeg tenkte på å kjøpe men et sånt flott minikjøleskap og putte radiatoren til vannkjølinga inn i den:) Noen som har erfaring med dette? Hmm Marthe du kunne jo sikkert bare tatt mot i brystet eller noe sånt da? Hadde det ikke gjort oppgaven litt enklere da? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvor studerte du Ex.Phil? På UiB når jeg hadde faget (for et og et halvt år siden nå eller litt mer) var det ikke lett i det hele tatt. En jeg kjenner som tok faget måtte ta det om igjen. Men man kunne ta seminar-modell da, hvor man slipper eksamen. Til gjengjeld må man holde foredrag, skrive to obligatoriske oppgaver (en alpha og en beta-oppgave), samt ha to multiple choice-tester. Jeg fikk C i faget, og da leste jeg forholdsvis bra og kunne mye. Men oppgavene mine var vist ikke bra nok til B nei. :\ Med mindre jeg har dårlig hukommelse og/eller har sett feil, tok vi begge Årskurs i psykologi som begynte høsten 2007 (nevermind at jeg skiftet til historie etter jul fordi psykologi var KJEDELIG), og dermed tok exphil samme semester. Jeg hadde for øvrig hun creepy kjerringen som var to meter høy med tre meter langt hår og hadde skrevet halve pensum som leder for seminargruppen. Ja, jeg tok seminarmodell. Alle gjør vel det? Kanskje jeg har en naturlig evne til filosofi-liknende tåkeprat, siden jeg fikk B som samlet karakter. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Tusen takk Nøtte for at du gav meg to spill (company of heroes og warhammer 40000) når jeg bare gav deg ett (drømmefall) Tenk å gi fra seg CoH. Han synes vel forhåpentligvis det ikke var så morsomt lenger Men det var en veldig bra deal for meg i alle fall (de to spilla kom i samme eske). BTW, er det noen som har sett i kjetil og kjartan show der en av dem går opp til muntlig eksamen i ett eller annet filosofisk fag^^ Dette er noe av det samme ^^ Endret 26. mars 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Mer interessant enn de oppgavene jeg hadde på videregående. Jeg måtte skrive om Fuglane skrevet av Tarjei Vesaas og gudene vet hva. Nei, jeg er veldig glad jeg er ferdig med norsk. Et fag med mer intetsigende oppgaver og syltynt karaktergrunnlag skal du lete lenge etter. Edit: @Zealuu Mye mulig det. Jeg hadde også hun "creepy kjerringen" som seminarleder. Men syntes egentlig hun var ganske ok. Om enn litt vel filosofisk av seg (duh, obvious). Og tror nok de aller fleste ved UiB tok seminarmodell ja. Skjønt, UiB er eneste universitetet i norge med seminarmodell på ex.phil. Hvertfall det året. Kan ikke si jeg gjorde meg ferdig med årstudiumet jeg heller nei. ^^ Endret 26. mars 2009 av Snorre Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Yay. Snart ferdig med skjoldet. Det tok 40 min, nå er det bare armor og hull igjen... Dette missionet tar lang tid. Best at jeg får noe bra for dette. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Oppgaven er ikke i norsk den er i mediekommunikasjon, i norsk er det mer slike oppgaver som du beskriver. Men jeg kommer nok til å utdype litt om famileverdier og litt forskjellig for å så håpe på det beste Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Mer interessant enn de oppgavene jeg hadde på videregående. Jeg måtte skrive om Fuglane skrevet av Tarjei Vesaas og gudene vet hva. Nei, jeg er veldig glad jeg er ferdig med norsk. Et fag med mer intetsigende oppgaver og syltynt karaktergrunnlag skal du lete lenge etter. Jeg skal være enig med deg i at oppgavene i norsk nåtildags er tåpelige, intetsigende og fantasiløse, men jeg likte norsken jeg. Kanskje fordi jeg elsker å lage/skrive historier. Bare synd norsken fokuserer ensidig på gamle forfattere som levde for 500 år siden <_< Jeg har faktisk av litt samme grunn ikke noe mot filosofi egentlig. Endret 26. mars 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Neida var ikke lei av company of heroes. Jeg har bare kjøpt men Men of War som er mange ganger bedre! Elsker den biten der unitene dine faktisk kan gå tom for ammo! Det er sinnsykt stressende på oppdrag der du starter med en rifle 2 førstehjelps skrin og 20 skudd! Kanskje 3-4 kniver om du er heldig! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Oppgaven er ikke i norsk den er i mediekommunikasjon, i norsk er det mer slike oppgaver som du beskriver. Men jeg kommer nok til å utdype litt om famileverdier og litt forskjellig for å så håpe på det beste Mediekommunikasjon faktisk. Går du på mediekommunikasjons-linjen eller hva det nå heter? Isåfall heldige deg. Jeg tok økonomi og administrasjon jeg. ^^ Eneste forskjellen på det og almenn var at vi fikk faget bedriftsøkonomi istedenfor eldre historie og geografi. Bedriftsøkonomi var faktisk litt koselig. Sette opp regnskap i exel og lage fine grafer og slikt. Edit: Norsk var så kjedelig at jeg de to første årene på ungdomskolen skrev voldsorgier av en annen verden. En oppgave gikk for eksempel ut på å skrive en historie om vikinger som kommer til de irske øyene. Jeg endte opp med å beskrive et stort slag mellom vikinger og irer i morbid detalj. En av setningene var noe slikt som, "Det ligger avkappede lemmer og blodige kropper slengt rundt på slagmarken. Blodet renner i små elver nedover åsen, og en viking sparker et hode slik at det ruller nedover mot markedet....". Haha, noen av historiene mine tok jo helt av. Skrev om en schizophren morder som assasinerte Bondevik. ^^ Endret 26. mars 2009 av Snorre Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Vi skriver nesten aldri historier i norsken lenger Vi bare får oppgaver om å tyde gamle noveller som som har dybde som en teskje. Endret 26. mars 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg gjorde aldri lekser i allmenfag på vidregående! Oppgavene vi fikk var så hinsides banalt at jeg orket ikke å ta meg bryet engang. Jeg snakket mag alltid ut av dem også. JEg hadde 5 i skriftlig og 5 i muntlig i norsk så jeg er jo forsåvidt ganske så fornøyd med det ja! Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Norsklæreren våres er så utrolig sløv og lite engasjert i timen, og er sinnssykt streng med de skriftlige prøvene. På muntlig slenger han som oftest på en 4rer uansett hva, og gav til og med noen i klassen en firer får en muntlig presentasjon dem ikke hadde hatt fordi de var borte fra timen^^ edit: Snorre, det høres genialt ut^^ Hver gang jeg har prøvd meg på noe slikt så har jeg fått dårligere karakter (skrev om en jente med selvmordstanker som brente ned huset til andre hun ble mobbet av. Skrev om en gutt som trodde at kjæresten hadde forlatt han, men når han endelig fikk seg til å besøke huset hennes får å se hvorfor hun ikke "kom", så endte han opp med å bli tatt av ranere som var der. Skrev en voldelig vikingsaga-satire i nåtid i Oslo osv osv) De litt mer tradisjonelle fortellingene og krimfortellingene jeg skrev på ungdomsskolen fikk jeg i alle fall opp til 5+ for. RoR: du mener eksamen? Går andre år allmen nå Endret 26. mars 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Det er akkurat det som er så dumt. Nå kan du få langt værre oppgaver enn å tyde noveller da. Det gjorde jeg Norskoppgavene på allmen er forferdelige. Så du kan glede deg Gormers. Det virker som dere led/lider under dårlige lærere Nøtte og Gormers. Endret 26. mars 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Gjennomsnittet på Norskstiler i klassen er 3,2 Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Hvordan gikk det med de historiene dine Snorre? 3,2 det er ganske lavt. Endret 26. mars 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Gjennomsnittet mitt på norskstiler er 5+ B) Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Hvordan gikk det med de historiene dine Snorre? 3,2 det er ganske lavt. Vel, man kan jo trygt si at jeg ikke akkurat fikk toppkarakterer i norsken de to årene. Men vikingshistorien fikk jeg faktisk 4 på da. Egentlig ganske godt fornøyd. Fikk ikke like god karakter på min alternative historie/vinkling på dinosaurene, som med moderne teknologi greier å bygge romskip og stikke fra jorden før kometen slår ned på jorden. Etter mange millioner år drar de tilbake igjen og finner ut at jorden er blitt bebodd av primitive mennesker. Det kan de selvsagt ikke ha noe av. Så da blir det slakting av de tidlige homosapiens neandertalis og homosapiens sapiens. ^^ Å beskrive hvordan en tyrannosaurus rex med sine skarpe klør flærrer opp magen på en mann for så å dra ut tarmene hans var liksom ikke helt det norsklæreren var ute etter. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå