Kapa Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Nja, ble helt unaturlig når jeg hadde hørt nesten alle skuespillerene før med sin opprinnelige dialekt. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Ah flukten fra Dyreskogen Nå ble jeg nostalgisk og sentimental her. Endret 25. mars 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) filmen på forrige side vil ikke vise, så jeg får ikke sett vinterdamen Endret 25. mars 2009 av Ehtram Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hufsa er ikke så skummelt. Værre med oss som måte benytte lørdagskvelden med "Redda Joppe! Död eller levande." Fryklige greier. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Shicca: Huff du måtte nevne den serien. Fy F*** så skummel den introen var Redda Joppe, død eller levande! Når du nevner den, husker jeg at jeg var livredd Pompel og Pilt også. Men det er lenge siden. Reparere, reparere! Endret 25. mars 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Syntes Hufsa var helt groteskt skummelt i en alder av 7 eller noe sånt. Jesus. Direkte uansvarlig å lage et så creepy vesen i barnefortellinger. Hattifnattene var også småcreepy i begynnelsen. Ellers er det ikke dialekt de snakker i Flukten fra dyreskogen, jeg er rimelig sikker på at det er normert skolenynorsk (som ikke egentlig er et talespråk annet enn på TV, men hey). Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hufa er og blir det skumleste på barne-tv, sett utenom Pimpelog Pomp eller hva de het. "Pernillleeeeee" Grøss. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Flukten fra dyreskogen Det så jeg også på Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det er noe spesielt med de barne-tv-dukkene som gjør dem forferdelig creepy. :unsure: Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Når du nevner den, husker jeg at jeg var livredd Pompel og Pilt også. Men det er lenge siden.Reparere, reparere! Nå kan ikke jeg huske Pompel og Pilt, da disse ble orginalt vist før min tid. Min tyngste Barne TV tid var fra 83 til 86 Siden du har sett dem, tok NRK å sendte dem opp igjen senere? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Men som sagt over: Når FLukta fra Dyreskogen kom på skjermen var all frykt glemt. Fantastisk melodi og fantastisk serie. "Ikkje få panikk! Ikkje få panikk!" Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg fikk lyst til og se på mumitrollet Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg tror faktisk vi hadde godt av å bli "skremt" gjennom Barnetv, det har på en måte gjort oss sterke slik vi tåler mer enn de som vokser opp med det sukkersøste barnetv som går nå. Lenke til kommentar
Kapa Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 "Ikkje få panikk! Ikkje få panikk!" Fy fader, flashback! Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ja mener å huske de sendte dem for lengen siden. Tror jeg var bare 3-4 år Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 "Ikkje få panikk! Ikkje få panikk!" Fy fader, flashback! Her og Hvorfor har dere sett på samme barneTV som meg? Jeg er 13 og dere er da 20 eller noe sånt? Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Jeg tror faktisk vi hadde godt av å bli "skremt" gjennom Barnetv, det har på en måte gjort oss sterke slik vi tåler mer enn de som vokser opp med det sukkersøste barnetv som går nå. Ja huff. Stakars unger som må se på det tullet de sender nå. Er nesten slik jeg forestiller meg hodet til gale folk fungerer. De lager ikke ting slik som før i tiden. Endret 25. mars 2009 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det er vel noe som kalles: Reprise Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg tror faktisk vi hadde godt av å bli "skremt" gjennom Barnetv, det har på en måte gjort oss sterke slik vi tåler mer enn de som vokser opp med det sukkersøste barnetv som går nå. Jeg grøsser ved tanken på den generasjonen barn som har vokst opp med barne-TV i form av, tja, Teletubbies. Snakker om å hindre eller reversere utvikling - de kan iallefall la dem snakke skikkelig. "Ikkje få panikk!" er et stående uttrykk her i familien. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Det er vel noe som kalles: Reprise Så jeg har vokst opp med repriser? :o Endret 25. mars 2009 av lolidude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå