Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er uenig. Trening har ikke samme effekten på alle. Jeg har trent hver dag i noen timer i en uke nå og kjenner ikke forskjell på energinivået. Og etter jeg har trent er jeg heller ikke energisk, men sliten og ønsker bare å sitte og slappe av i noen timer.

Lenke til kommentar

Jeg er også sliten og slapp etter en treningsøkt. Jeg blir sittende utslitt fremfor PC-en på jobben i 8 timer før arbeidsdagen er ferdig også. Jeg merker ikke noe "kick" av treningen heller, og det er ikke det jeg snakker om en gang.

Tar mer enn en uke for å merke noe også. Men etterhvert vil man, uten å merke det, ha mer energi i hverdagen, i dagligdagse handlinger.

Det betyr ikke at man plutselig føler for å gjøre alt i leiligheten som man vanligvis utsetter, men at man ikke blir like for utslitt. Er du en lat person, vil du fremdeles være en lat person.

Lenke til kommentar

Jeg er også sliten og slapp etter en treningsøkt. Jeg blir sittende utslitt fremfor PC-en på jobben i 8 timer før arbeidsdagen er ferdig også. Jeg merker ikke noe "kick" av treningen heller, og det er ikke det jeg snakker om en gang.

Men allerede her ser vi jo da at folk reagerer foeskjellig på det å trene.

Liten vits å snakke om "kondisjon" hvis man da skulle trene for å få mer energi.

Jeg har over snittet god kondisjon, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg har energi i hverdagen.

Så enten misforstår vi hverandre eller så snakker vi om to helt forskjellige problemstillinger.

Tar mer enn en uke for å merke noe også. Men etterhvert vil man, uten å merke det, ha mer energi i hverdagen, i dagligdagse handlinger.

Det betyr ikke at man plutselig føler for å gjøre alt i leiligheten som man vanligvis utsetter, men at man ikke blir like for utslitt. Er du en lat person, vil du fremdeles være en lat person.

Er vel heller ikke snakk om å bli utslitt av å gjøre hverdagslige ting, så dårlig kondisjon har jeg neiggu ikke, men vi snakker om det å ha energi eller "overskudd" til å ta tak i ting og det henger mye sammen med det mentale.

Det er desverre ikke så sort hvitt som at hvis du er tiltaksløs, lite motivert eller deprimert og dermed "tom for energi" at du bare kan løpe i skogen og plutselig ha lyst til ting.

Du må heller ikke finne på å blande inn latskap i dette her, for da er vi helt ute på viddene for hva det snakkes om.

Hjelper ikke å ha overskuddsenergi når hverdagslige ting trekker ned psyken og gir deg en mentalitet som ikke er sunn i det lengste løp.

Men det er klart, trening skader heller aldri, men det eneste du med sikkerhet oppnår er kondisjon, ikke nødvendigvis energi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trening eller ei, adhd (hvis jeg har det, enda ikke sikkert) er nok å foretrekke fremfor seriøs depresjon. Likevel ganske kjipt på de fleste måter, og det varer også hele livet. Depresjon gjør vel det for noen og, men det finnes en hverdag en gang i fremtiden som kan være lys. Adhd er medisinering til du ligger i graven.

Uansett, SAT-test i morgen. Noe nervøs, men får nok relativ god score vil jeg tro. Har sittet i isolasjon og prøvd å pugge så godt som mulig hele siste måneden, så burde være forberedt, iaff til en viss grad.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Men allerede her ser vi jo da at folk reagerer foeskjellig på det å trene.

Liten vits å snakke om "kondisjon" hvis man da skulle trene for å få mer energi.

Jeg har over snittet god kondisjon, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg har energi i hverdagen.

Så enten misforstår vi hverandre eller så snakker vi om to helt forskjellige problemstillinger.

Er vel heller ikke snakk om å bli utslitt av å gjøre hverdagslige ting, så dårlig kondisjon har jeg neiggu ikke, men vi snakker om det å ha energi eller "overskudd" til å ta tak i ting og det henger mye sammen med det mentale.

Det er desverre ikke så sort hvitt som at hvis du er tiltaksløs, lite motivert eller deprimert og dermed "tom for energi" at du bare kan løpe i skogen og plutselig ha lyst til ting.

Du må heller ikke finne på å blande inn latskap i dette her, for da er vi helt ute på viddene for hva det snakkes om.

Hjelper ikke å ha overskuddsenergi når hverdagslige ting trekker ned psyken og gir deg en mentalitet som ikke er sunn i det lengste løp.

Det var det jeg også tenkte.

Siden jeg var tidlig i tenårene har jeg blitt kalt lat av min stefar. Dette fordi jeg aldri hadde overskudd til noe etter skolen, så jeg la meg ned når jeg kom hjem. Det var igjen fordi det å konsentrere seg om skolearbeidet, få med seg det lærerene sa og generelt være årvåken hele dagen tok ALT jeg hadde av energi pga. bl.a. depresjon. Men siden jeg fikk høre av ham hvor pill rotten jeg var, gikk jeg rundt og tenkte det om meg selv i mange år. Dette førte til enda mer depresjon og lavere selvfølelse. Jeg er nå 25 år gammel og det var ikke før for noen år siden at jeg innså at det ikke var latskap som var og er problemet mitt. Folk har en tendens til å bruke det ordet om andre når de ikke vet hva det er å være langt nede. Jeg begynner faktisk å lure på om det er noe som heter latskap i det hele tatt, siden det er så mange forskjellige grunner til at folk sitter hjemme hele dagen. Så man bør tenke seg litt om før man hiver ut det ordet i hytt og pine.

My two cents.

Ja, og forresten: selvfølgelig går det an å rette opp i et problem når det er slik, men det kan være forferdelig vanskelig siden man havner i en "downward spiral". Ikke lett å komme ut av.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Usikker på tidspunkt, Dragon Age var alt for mye CGI/skript til at jeg egnetlig kunnr gjøre meg opp en mening.

Skuffet over at det ble mye CGI-trailere, men Microsoft retter ihvertfall større fokus mot spill, og noen indie-perøer så det ut til å være der også.

Inside blir sweet, Playdead (?) er utrolig flinke til å skape en dystopisk og krypende atmosfære.

Lenke til kommentar

Crackdown, Evolve, The Division, Spark, Witcher 3, Assassins Creed i Paris kan jeg digge selv om jeg egentlig er lei av serien. Og et par indies jeg ikke husker navnet på nå... not bad.jpg. Men jeg lurer på hvor mange av disse jeg også kan få til PC? Uansett godt å se spill og ikke TV fra Microsoft ^^,

Inside så spennende ut ja. Merkelig hvordan spillsmaken har forandret seg siden jeg først fikk en Xbox 360 og ville ha motorsager på maskingeværet mitt. Nå er de som pirrer nysgjerrigheten mest de hvor det på overflaten tilsynelatende ikke skjer noe :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Meanwhile sitter jeg og spiller Wildstar. Skulle egentlig bare sjekke det ut litt siden en venn sa at det var morsomt, og er jo egentlig lei av MMO's...

Tydeligvis ikke. Overraskende morro

E3 kan ta seg en bolle; ting blir alltid sluppet ut uendelig lenge etter, er mye mindre kult enn det som de annonserer og halvparten av featurene er kuttet vekk. Foretrekker å spille spillene når de kommer ut uten hype, så blir jeg i det minste ikke skuffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...