Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt brettspillkveld i kveld, noe som har vært helt fantastisk. Fikk også Cards Against Humanity av en venn, som også var fantastisk. Ellers spilte vi Dixit og Avalon.

Alle burde spille mer brettspill.

Jeg og dama har prøvd å få til brettspillkvelder, men har for få kompiser som er i det ehele tatt interessert i det :(

Lenke til kommentar

Jeg og dama har prøvd å få til brettspillkvelder, men har for få kompiser som er i det ehele tatt interessert i det :(

Kun tre mennesker kan kose seg masse med brettspill. Jeg har kost meg masse med Settlers of Catan, Dixit og Mage Knight med kun tre spillere. I det siste er det Avalon som har vært den store suksessen i vennegjengen, men det krever jo 5-10 spillere.

Jon Cato Lorentzen anbefalte jo noen brettspill for to spillere for litt siden: http://www.gamer.no/artikler/feature-analog-jul/155320

Angående uinteresserte venner, så er ikke alle i min vennegjeng utpregede nerder. Flere av dem er tvert imot idrettsfolk uten noe særlig innblikk i mer "lyssky" aktiviteter. Flere av dem var også svært skeptiske før vi satte i gang med brettspillkveldene våre, men nå er alle megafans. Lite skaper mer glede enn når jeg sier at jeg har funnet et nytt, kult brettspill. For kun et år eller to siden, hadde de heller rynket på nesen.

Poenget mitt er at vennene dine, som sikkert forbinder ordet "brettspill" med "Ludo og Monopol", garantert hadde digget en rekke brettspill om de først prøvde dem. Så bare se etter et brettspill du vet de hadde likt (kan for eksempel ikke skjønne hvordan noen kan mislike Avalon eller Dixit), og få de til å prøve det én gang. Og vips, så har dere en ny favorittaktivitet.

Det kan være jeg preker til menigheten (koret?), men det går veldig fort å sette seg inn i eksempelvis Avalon eller Dixit, så terskelen for å spille disse spillene burde ikke være så høy.

Edit: Godt nyttår, forresten!

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
*person i vennelista mi* liker dette.
373038_531071443604487_557844310_q.jpg
Ballyr klubben for oss store gutta
En hetro klubb for gutta som er meget stor mellom bena.så bli med du også !
1354160_6010433086077_483124402_n.png
Lik siden
Ballyr klubben for oss store gutta
Profesjonelle tjenester
1087 liker
Sponset

:| ???

Endret av Gormers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liten oppdatering. Gladnyheten er at jeg klarte å "manne" meg opp til å si opp jobben. På den andre siden så klarte jeg å stryke på den muntlige eksamenen i går. Vurderer å sende en søknad om å få endret eksamensform, men ikke helt hvordan jeg skal gå frem, eller om det i det hele tatt er mulig. :/

Reiser forresten til syden i morgen, så det skal bli deilig å komme seg vekk fra hverdagslivet, og problemer.:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...