Licht Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Oppgaven lyder: "Hva er eksistens og hvordan kan man deffinere den?" Altså hvordan vet man at man eksisterer? En viss René Descartes mente at mentale prosesser som tvil - underordnet tenkning, eller tankevirksomhet - bekreftet vår eksistens, i det vi var i stand til å tvile på om vi faktisk eksisterte. Jeg personlig synes ikke logikken helt holder mål - men ideen er at selve tanken var det første han ikke klarte å trekke fra virkeligheten slik han oppfattet den, i et tankeeksperiment han utførte for å finne ut om han virkelig eksisterte. Hele spørsmålet om eksistens, og eventuelt også i hvilken grad eller form man egentlig eksisterer, eksemplifiserer alt som gjør filosofi til akademisk overflødig tåkeprat. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det er ikke lett og skrive med en ps3 kontroll naar man nesten dor av sovnmangel Hvorfor gjør du det da^^? Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Skjønner hva du mener, men tror ikke filosofiprofessoren min vil like at jeg kaller yrket hans for akademisk overflødig tåkeprat. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Ukens Heroes episode var helt fantastisk, det merkes at Bryan Fuller er tilbake for å si det sånn. Så nå tviler på at jeg får sove på en stund nå siden jeg er så giret Endret 24. mars 2009 av Ehtram Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Noen som fortsatt er våkne? Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hva holder du på med denne natten da? Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Heisann! :o Hva skjer, er vi bare tre igjen her. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Det virker sånn ...men nå blir dere to, for jeg skal se om jeg kan få meg litt søvn. God natt Endret 25. mars 2009 av Ehtram Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Er... er jeg... er jeg helt alene? :o EDIT: Ok, da sier jeg også natta. Endret 25. mars 2009 av Mokko Lenke til kommentar
Nøtte Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 God morgen alle sammen:) Da reiser jeg til tønsberg og er elev for en dag! For dere som syter om lang skolevei hehehe! Dere må ikke opp nå i hvertfall!! Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 God morgen igjen Rundt fire timer søvn, noe sier meg at dette blir en slitsom dag... Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Noen som vil ha Spotify-invite? Førstemann til mølla: https://www.spotify.com/invitation/W4jc6MqkXsdCubN9 Endret 25. mars 2009 av HCG Lenke til kommentar
Laland Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Sovna ikke før i halv to tiden. Dette blir en kjip dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå