Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er på besøk hos besteforeldrene mine på vestlandet nå. Farfar har alzheimer's så det er litt rart. Han kjenner meg ikke igjen med det første, må si "Jeg er Gorm, jeg er barnebarnet ditt. Du er bestefaren min" og så sier han "ååh ja nå husker jeg, sant det" (og spør han meg om jeg har fått

meg en kone enda) og så går det en time og så spør han hvem jeg er igjen..

 

Og han tror alltid at han har blitt frisk og sier at "i

morgen skal jeg ut å på ski/jobbe i smia/sette garn/luke i hagen" men han klarer så vidt å komme seg opp av stolen.

 

Farmoren min er heldigvis klar i hodet, selv om hun sliter med litt forskellige fysiske plager (revatisme blant annet)

Lenke til kommentar

Og han tror alltid at han har blitt frisk og sier at "i

morgen skal jeg ut å på ski/jobbe i smia/sette garn/luke i hagen" men han klarer så vidt å komme seg opp av stolen.

 

Haha! Hadde en nabo som også hadde alzheimers og var helt lik. Han snakket hele tiden om store prosjekter, som å dra på elgjakt eller egenhendig tynne ut skogen på eiendommen, men klarte knapt å gå oppreist. Det var bare å jatte med i grunn.

Lenke til kommentar

Er på besøk hos besteforeldrene mine på vestlandet nå. Farfar har alzheimer's så det er litt rart. Han kjenner meg ikke igjen med det første, må si "Jeg er Gorm, jeg er barnebarnet ditt. Du er bestefaren min" og så sier han "ååh ja nå husker jeg, sant det" (og spør han meg om jeg har fått

meg en kone enda) og så går det en time og så spør han hvem jeg er igjen..

 

Og han tror alltid at han har blitt frisk og sier at "i

morgen skal jeg ut å på ski/jobbe i smia/sette garn/luke i hagen" men han klarer så vidt å komme seg opp av stolen.

 

Farmoren min er heldigvis klar i hodet, selv om hun sliter med litt forskellige fysiske plager (revatisme blant annet)

Huff, ja det er en ekkel sykdom. Har også en tante som har Alzheimers, og det gir ofte litt ekkel følelse å besøke henne på senteret. Hun kjenner oss igjen ganske ofte, men forveksler gjerne med personer fra da hun var liten, og som for lengst har gått bort. I det siste har hun også for det meste mistet evnen til å snakke sammenhengende.

 

Man kan egentlig si at Alzheimers er en sykdom der du gradvis mister personen, uten at personen har gått bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...