Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å styrke økonomien hos andre land er da ikke et problem? Eller er du FRP velger? Mitt, vårt og stengte grenser? Her sitter du i verdens rikeste land med nisselua di dynket i olje og gidder ikke bidra til verdensøkonomien engang.

Høh?

Jeg stiller spørsmålstegn ved at Høyre og FrP vil "gjøre det lettere" å starte bedrifter her i Norge, men samtidig gjør det mye vanskeligere.

Stemte som sist, AP, og har ingenting i mot nødhjelp, lån, etc, men hadde vært greit at man ikke gjør det vanskeligere for butikker som sverger til fysiske medier, klesbutikker, o.l. å konkurrere med utenlandske nettbutikker.

De FrP velgerne jeg har møtt vil jo heve nevnte grense så de kan hamstre artikler fra utlandet, flere av de ville øke nevnte grense til 10.000.

Ingenting i mot å bidra til verdensøkonomien, men finnes andre metoder som ikke ene og alene vil ødelegge den ene fordelen norske butikker har over play.com o.l.

Lenke til kommentar

Høh?

Jeg stiller spørsmålstegn ved at Høyre og FrP vil "gjøre det lettere" å starte bedrifter her i Norge, men samtidig gjør det mye vanskeligere.

Stemte som sist, AP, og har ingenting i mot nødhjelp, lån, etc, men hadde vært greit at man ikke gjør det vanskeligere for butikker som sverger til fysiske medier, klesbutikker, o.l. å konkurrere med utenlandske nettbutikker.

De FrP velgerne jeg har møtt vil jo heve nevnte grense så de kan hamstre artikler fra utlandet, flere av de ville øke nevnte grense til 10.000.

Ingenting i mot å bidra til verdensøkonomien, men finnes andre metoder som ikke ene og alene vil ødelegge den ene fordelen norske butikker har over play.com o.l.

Om de gjør det lettere eller vanskeligere vet jeg ikke, men da de satt i regjering sist( høyre altså) ble det startet fler firmaer enn under noen annen regjering. Se på det som en utfordring til norske butikker, i min bransje må vi tilpasse oss konstant for å utfordre et stadig mer truende marked utenfor landet. Kina, England og Italia truer norsk mekanisk produsjon. Hvorfor skal butikkene ha en beskyttelse? Vi klarer oss fordi vi ligger nære de som skal ha det vi lager, ikke fordi vi har en konkuransedyktig pris. Det vil skje med butikkene også. Og noen andre vil dø ut som seg hør og bør.

Lenke til kommentar

Jeg er positiv til å øke tollgrensa. Om ikke annet kan jeg bestille billige mods fra England med billig frakt. For ikke å snakke om alle vinylene og samleboksene for film og spill jeg da kan kjøpe …

Skjønt, søss' økonomi kommer vel til å gå rett vest, da dette åpner for at hun kan handle enda flere sko, vesker og kjoler fra utenlandske nettbutikker (så lenge hu slipper toll, har det ikke noe å si at hun uansett kommer til å bruke like mye eller mer penger om det skjer, ikke helt stø i økonomi).

Lenke til kommentar

En del morsomt som har skjedd, både i dag og i går faktisk.

Var på første gitartime i går. Av alle ting ble jeg tipset om at folk la ut billige timer på letsdeal.no, så jeg trykket meg inn og gikk for det første og beste - 150 kroner timen (vanligvis er gitartimer opp i 600kr timen, hvis man er utenom kulturskolen!).

Noe skeptisk tråkket jeg til Schous plass, og etter litt frem og tilbake med SMS'er ble jeg geleidet inn i "AKTIVISTEN ANTIRASISTISK KAFE". Tett luft, gritty reggea over høyttalerne, "Boikott Israel!"-stickers i øst og vest og et par relativt heftig tattoverte karer i et hjørne som satt og spiste brødskive med majones. Gitartimene foregikk tydeligvis på bakrommet av kafèen, men jeg var der litt tidlig så hadde noe tid å slå i hjel. Gikk bort og satt meg med tattoo-gutta og spurte hva de tenkte om valgresultatene (hey, hvorfor ikke). Viser seg at de var tidligere nynazister som hadde fått hjelp til å komme seg ut av miljøet og nå var heavy duty kommunister (ikke overraskende hadde de hadde ikke stemt i det hele tatt fordi det ville være å støtte systemet).

Tok meg litt på sengen, men var ganske morsomt faktisk. Karer med litt ytterliggende tendenser muligens, men superhyggelige. Gitartimen som starter omtrent 15 min senere var forøvrig over all forventning, så jeg er strålende fornøyd.

Og til i dag. Først pugget jeg noe kjemi og fysikk, som vanlig, før jeg møtte to venninner som drar til England om to uker (mange som drar til England for tiden, IB og alt det der..). Var koselig det, men dog ikke noe superspesielt. Mer fornøyelig ble turen til en buddy på østkanten (aka Furuset/Haugen). Vi hadde planlagt å se Blood Diamond (nei, jeg har ikke sett den før nå - forøvrig en god film, på tross av Deus Ex machina til tusen), men fant ut at det kræsjet med at min venns tante hadde besøk av et søskenbarn fra Amerika, noe som nødvendigvis betyr festmiddag. Eritreere forresten. Men, etter en kort telefonsamtale ble det klart at jeg like greit kunne være med på middagen, så da ble det det. Noe senere trykket jeg meg inn i en trang leilighet stappet med eritreere i nær og fjern slekt. For litt perspektiv har min venn til sammen 16 onkler og tanter, hvorav 12 lever med en samboer. Ikke alle kom, men mange nok. Helt syke mengder mat, typisky eritreiske retter, fem minutter bordbønn på det lokale språket, fremført av en superenergisk kar (rant ut av kjeften på ham, svaiet frem og tilbake, økte og senket stemmen og var helt inn i det) musikk og masse uvante normer. Noe av det kuleste jeg har opplevd på lenge. Stakk så hjem til han og så på Mr. DiCaprio gå fra å være iskald diamantfreak til elskelig Afrikanervenn, i typisk Hollywood-stil.

Og for å toppe det hele av. Når jeg kom hjem for litt siden sjekket jeg mailen min og fikk vite at klagen min på norskkarakteren har gått gjennom, og at jeg har blitt satt opp til toppkarakter :D

Endret av Error
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1000 kroner var jo faktisk galskap. Ikke en eneste sjel som noensinne har hørt om nettbutikker ville handlet "norsk" igjen. Og selv om det er vel og bra for oss her så er ikke det å slå føttene under norske bedrifter noe noen ønsker å gjøre.

Men hey, 300 kr? 400? Kan man våge å håpe på 500kr?

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...