Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Hvis du gidder så har du en ganske interessant reportasje her om boligpolitikk i Danmark vs Norge, og en nokså kort diskusjon hvor Bjørnar Moxnes fra Rødt er med. Det var ganske surrete og lite ble sagt (kanskje mest pga debattlederen som tok lite styring), men synes selv at Moxnes skilte seg positivt ut.

http://tv.nrk.no/serie/valg-2013-tv/nnfa80002213/26-08-2013

Reportasje fra 33:00

Debatt med Moxnes fra 39:20

Synes selv ikke dette var så useriøst, og boligpolitikken i norske storbyer er en av tingene jeg bryr meg om så. :p

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De jeg har møtt har hovedsakelig nevnt flytende demokrati, damp o.l. til meg, og hvor viktig det er å stemme, ikke noe direkte om politikken, noe som passer meg utmerket. Jeg liker ikke politikk, det til tross for at jeg nå er medlem i Piratpartiet og alltid stemmer (men aldri på et parti som får noe særlig oppslutning, siste store partiet jeg stemte på, var RV).

Lenke til kommentar

Forstår ikke hva Norge skal med enda et OL, for å være ærlig. Vi har hatt to, burde ikke det holde?

Vi er ikke så store og viktige på verdensbasis at det burde rettferdiggjøre for tre, akkurat.

Innenfor vinter OL så er Norge veldig store. Vi er tross alt det landet med desidert flest medaljer i vinter OL. Argumenterer ikke for eller mot et OL i Norge nå, men akkurat i dette er Norge veldig viktige!

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar

http://tv.nrk.no/serie/valg-2013-tv/nnfa80002213/26-08-2013

Reportasje fra 33:00

Debatt med Moxnes fra 39:20

Synes selv ikke dette var så useriøst, og boligpolitikken i norske storbyer er en av tingene jeg bryr meg om så. :p

Greit å få med seg kommentarer fra den andre siden også:

Hvor er Boligdebatten

En merkelig prioritering av deltakere i debatten, definitivt. Spesielt siden reportasjen i Danmark ikke lar seg gjøre på norsk jord... :)

Lenke til kommentar

Greit å få med seg kommentarer fra den andre siden også:

Hvor er Boligdebatten

En merkelig prioritering av deltakere i debatten, definitivt. Spesielt siden reportasjen i Danmark ikke lar seg gjøre på norsk jord... :)

Nå virker det kanskje som at jeg misforstår deg på gjørs men... selvsagt så las ikke den delen av reportasjen i Danmark gjøre seg på norsk jord, det jo var derfor den ble gjort i Danmark? Det var også nevnt i reportasjen at skattesystemet er annerledes i Danmark slik at det er mindre attraktivt å eie der enn i Norge, som kommentaren du linker til gjør et poeng ut av.

Hvorfor betyr det at det er absurd å ønske seg at staten skal starte med utbygging av boliger utenfor markedet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...