Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ååå, jeg vil tjene penger fort, men ikke gjøre noe arbeid! Ja, barnebok, det lager jeg! INGEN har tenkt på det før, og tegninger er da vel ikke så farlig, det er jo ikke noe barn pleier å like, er det?

Om det var rettet mot meg, så handler det ikke om å tjene penger eller bli kjent, men kun for å prøve og skrive og få noe utgitt, siden jeg fikk avslag på diktsamlinga mi (noe jeg absolutt ikke er overrasket over sånn noen år i ettertid). Og ang. illustrasjoner så lurte jeg på om jeg skulle få laget dem før jeg sendte inn manuset, eller om et eventuelt forlag fant illustratører. Sånt kan være kjekt å vite i fall manuset ble antatt.

 

Venninna mi er en ganske flink tegner, så det burde ikke by på problemer, og om jeg faktisk får antatt manuset når jeg en gang skriver det ferdig, så vil det vanke penger på henne også, om boka selger.

I tillegg så har jeg et par kunstnerkompiser som også kan hjelpe meg. Begge to har hatt vellykkede utstillinger og er / har vært renomerte for tegningene og maleriene sine her i området.

Lenke til kommentar

Om det var rettet mot meg, så handler det ikke om å tjene penger eller bli kjent, men kun for å prøve og skrive og få noe utgitt, siden jeg fikk avslag på diktsamlinga mi (noe jeg absolutt ikke er overrasket over sånn noen år i ettertid). Og ang. illustrasjoner så lurte jeg på om jeg skulle få laget dem før jeg sendte inn manuset, eller om et eventuelt forlag fant illustratører. Sånt kan være kjekt å vite i fall manuset ble antatt.

 

Venninna mi er en ganske flink tegner, så det burde ikke by på problemer, og om jeg faktisk får antatt manuset når jeg en gang skriver det ferdig, så vil det vanke penger på henne også, om boka selger.

I tillegg så har jeg et par kunstnerkompiser som også kan hjelpe meg. Begge to har hatt vellykkede utstillinger og er / har vært renomerte for tegningene og maleriene sine her i området.

 

For all del, jeg mener bare at det kan være veldig vanskelig å komme igjennom barneboknåløyet. Føler at barnebøker ikke trenger å være skrevet av noen med pedagogisk utdanning, de må bare "slå" an. Derav nåløyet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...