Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Jeg synes bøker fortsatt er det mediet som gir den beste opplevelsen når det kommer til å bli fortalt en god historie. Det finnes visse filmer, spill og tegneserier som også hevder seg godt, men generelt er disse mediene altfor bundet av kommersielle hensyn - er noe dyrt å produsere er man avhengig av at det appellerer til flest mulig for ikke å gå konkurs - og historiene man blir fortalt er i de fleste tilfeller lavpannede og forutsigbare. Det geniale med bokmediet er nettopp hvor simpelt det er; når fortellingene utelukkende består av tekst så koster de ingenting å lage uansett hvor stor skala de utspiller seg i, og skaperen har fullstendig kontroll over verket. Det er først i det siste tiåret at vi i det hele tatt er blitt i stand til å filmatisere f.eks. Ringenes Herre uten at det ser helt latterlig ut, og mange bøker ligger nok fortsatt hinsides hva vi klarer å visualisere uten å kjøre et filmselskap konkurs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt håp no er at ikkje alle andre TV- og kabelnettverk skal lage sine eigne "gritty fantasy costume drama"-serier, for då skal det ikkje så mykje til før eit kobbel av favorittbøker vert lisensierte og ender opp som triste imitatører.

 

Mal apropos, håper Starz lager ein serie om Caesar, rebooten av han som Brad Pitt+Ninja er strålande.

 

Heilt urelatert: Square Enix, guys. Deux Ex på iOS i går, eit MULTIPLAYERSPEL i Legacy of Kain-universet i dag. Er som om dei vil gå konkurs.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Apropo ville gå konkurs. Hva pokker er greia med XBOX one? Vanligvis er jeg relativt laidback på sånne ting "hardcore fans" syter på, men til og med jeg synes Microsoft tråkket over streken med den boksen. Blir for dumt

 

Ellers ønsker jeg meg en Dune tv-serie. I alle fall første boken. Er klar over at det finnes noe der ute, men i HBO style

 

Edit:

http://open.spotify.com/track/0oks4FnzhNp5QPTZtoet7c

 

Giorgio by Moroder. Ahhhhh digger den. Resten av RAM er sånn greit, men den låten skiller seg ut så til de grader

Endret av Error
Lenke til kommentar

Skulle møte mannen til onkels familie for første gang i dag, men fortsatt influensa. Syk på femte dagen nå, relativt superkjedelig :(

 

Har vel også vært i den fasen at "spill er egentlig ganske kjipt" en god periode nå, men å lese bøker i fem dager blir for mye.

 

Meen, det er varmt og fint vær og jeg hører på ELO. Kunne vært mye værre :)

Lenke til kommentar

Møtte både Eplefe og Zealuu i drømmeland i natt. Eplers hadde gravd tunnel gjennom mitt område (real life meets Minecraft, altså), og inviterte meg hjem på en kopp kaffe. Zealuu måtte dessverre på jobb idet vi kom, etter jakken å tyde var han sjåfør hos Tollpost, og han etterlot oss noen nystekte vafler.

 

Koselig drøm, med andre ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...