Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dere alle disse som vi ser skulende på utendørs når sola skinner og vi sitter inne har den samme følelsen mot oss når det er grått vær? Altså at de sitter inne, smågretne og litt forbannet på alle nerdene som stortrives i grått vær?

 

Semi-relatert: Her i Norge sier alltid foreldre "spis opp maten din- tenk på de tynne sultede barna i Afrika". Tror dere afrikanske foreldre sier "ikke spis maten din, tenk på alle de feite i vesten"?

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med skolen gitt. Feels strange man.. Hva nå liksom

 

Tror det er første gang siden starten av ungdomsskolen at jeg ikke føler at jeg burde pugge på et eller annet

 

Men, blir heldigvis Nederland allerede på søndag. Noe lengre tidsrom ville gjort meg gal av passivitet. Blir muligens også Uganda senere i år. Typ hjelpe barna i Afrika, med en vesentlig forskjell. Nemlig at jeg ikke ønsker å "hjelpe" fordi jeg synes så fryktelig synd på dem, men heller assistere i å bygge opp landet eller noe i den dur. Hvis det gir mening.

 

Det er i alle fall et spennende prosjekt.

 

Og så har jeg også tenkt til å begynne å importere "Skittles" og selge på nettbutikk, mer for å lære business en å tjene så salig mye penger, men må ganske mye mer planlegging til der. Det positive så langt er at det er en av de få ideene jeg har kommet opp med som muligens faktisk kan fungere. Det negative er at det er en milliard ting som kan stå i veien for hele opplegget, men det er nå en del av greia. Kanskje også freelance litt for gamer jeg også? Synes å mene at de fortsatt trenger skribenter. Får se.

 

Så sånn er det med de sakene

Lenke til kommentar
Men, blir heldigvis Nederland allerede på søndag. Noe lengre tidsrom ville gjort meg gal av passivitet. Blir muligens også Uganda senere i år. Typ hjelpe barna i Afrika, med en vesentlig forskjell. Nemlig at jeg ikke ønsker å "hjelpe" fordi jeg synes så fryktelig synd på dem, men heller assistere i å bygge opp landet eller noe i den dur. Hvis det gir mening.

 

Selvfølgelig. Å ha vært med på et prosjekt i Afrika er et utmerket karrierespringbrett; det viser at du har fremdrift og ambisjoner og gir deg en CV som kan lande jobber du ellers ikke ville bli vurdert for. Jeg kjenner flere som har brukt dette som et springbrett og fått gode jobber etterpå i utenriksbyråkratiet, ambassader o.l., selv om de i utgangspunktet ikke hadde noen interesse for Afrika.

Lenke til kommentar

Alltid så positiv du Spartapus :) Men, det å sitte å være basement superhero er jo uten tvil å foretrekke, fremfor å faktisk dra ut i verden og prøve å gjøre en forskjell

Jeg tror han prøver å si at du ikke egentlig vil gjøre en forskjell, bare pynte på CV-en.
Lenke til kommentar

Forskjellen er vel at Error ikke gjør det for å pynte på CV-en eller springbrett, det er mer en heldig virkning av noe han har lyst til å gjøre uavhengig av CV-en sin.

 

Edit: Tror forøvrig ikke noen ville anklage deg for å være polemisk, mer konsekvent negativ og egoistisk/selvsentrert. :)

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Selvsentrert, ja, hvem ellers skulle jeg være sentrert rundt? Men negativ? Jeg vil nå påstå jeg er positiv når jeg støtter valget til Error og påpeker alle fordelene han kan få ut av det.

 

Man skal heller ikke se bort i fra at han kan utgjøre en forskjell for noen mennesker i en periode, men dette kan aldri beløpe seg til noe mer enn den vanlige, arbitrære brannslukkingen så lenge de underliggende mekanismene som forårsaker elendigheten ikke endres. Humanitært arbeid er først og fremst til nytte for de som bedriver det. Om de er bevisst på det eller er genuint idealistiske spiller i grunn ingen rolle for noen av partene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...