Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Du blir ikke poppis ved å ha høyt antall innlegg her i denne tråden. :p

 

Hahaha ser bildene våres er litt over alt på detta forumet:-) hehe morro det!!! Huff skal på jobb i morra jeg:-( det blir kjedelig:-)

Jeg skal på jobbintervju. Jeg føler med deg *nervøs som f*

Bare se på Riot foreksempel:-)

 

 

Neida bare tuller med deg riot:-) du er en knakende go flodhest:-) :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det gjorde jeg også, Eplefe :)

 

Historielæreren min fortalte mye om han når vi hadde om andre verdenskrig på skolen.

Husker godt når han fortalte at han satt i samme bil som kongen med maskinpistolen... så det var litt morsomt å se det i filmen også.

Husker også han fortalte om alt han gjorde, og alle problemene han fikk etter krigen.

 

Nesumar

Det var jo strengt tatt Vinterkrigen som var verst for ham, i følge Tikken. Han hadde mareritt om vinterkrigen lenge, lenge etter at andre verdenskrig var over.

Lenke til kommentar
Du blir ikke poppis ved å ha høyt antall innlegg her i denne tråden. :p

 

Hahaha ser bildene våres er litt over alt på detta forumet:-) hehe morro det!!! Huff skal på jobb i morra jeg:-( det blir kjedelig:-)

Jeg skal på jobbintervju. Jeg føler med deg *nervøs som f*

Jeg skal jo tross alt ikke på jobb intervju jeg da:-) hehe!! Jeg skal jo bar epå jobb liksom!!

Lenke til kommentar

Ja, det ser du jo gjentatte ganger i filmen også.

Uansett hvor han er, så har han forferdelige mareritt derfra, som også påvirker alkoholvanene sine.

 

Tror også det påvirket hvordan han var som opprører i Norge.

Han ville jo gjøre noe, nesten krige, istedet bare for å drive propaganda som han mente var meningsløst.

Dette gjorde han nok også villere og mer uforsiktig som kan ha gjort sånn at flere i denne "gruppen" mistet livet.

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Hehe 3 av 4 poster jeg gikk inn på nå har lalaland vært å moderert på:-) skal si han står på!!!

Er vel bare oss som driver med søppel posting sikkert??

hmmm da var det snart clan war i cs da... gudene vet hvorfor jeg er med i en clan men det ble bare sånn:-)

Er sannsynligvis den som er værst på laget!!

Lenke til kommentar

Sant sant, han var veldig glad i vennene sine.

 

Vet ikke om du har sett filmen, eller noen av dere andre, så blir litt vanskelig å ta eksempler på det jeg mener uten å spolere noe for dem.

 

Men, sant skal sies, at de var opprørere og noen måtte dø. Det er litt sykt å si det, men sånn var det bare. Max Manus var den mest erfarne, og kanskje den mest heldige... og derfor overlevde han og få av sine venner.

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Skjer med dere andre da? Stille hele hauen jo?

Ble diskusjonen plutselig så seriøs? :lol:

 

Max Manus er en fantastisk film på forskjellige måter, og er helt klart noe burde sees både i skolesammenheng og privat.

Forklarer godt hvordan Norge var under krigen, og hvordan flere av Norges innbyggere stod imot tyskerne.

 

Nesumar

Lenke til kommentar
Er dessverre ikke bare gamle folk, fra de gamle krigene.

Nei, men når det er de gamle menneskene det er snakk om, så tenker jeg automatisk på bestefaren min :unsure:

 

Ah, da forstår jeg mer hva du mener.

At man må slite så mye med noe man gjorde, fordi man enten fikk ordre om det, eller mente at man måtte gjøre det... det er forferdelig.

Det ødelegger resten av livet, som regel.

Min historielærer, som fortalte om Max Manus, fortalte også om flere i nærmiljøet som har slitt mye etter krigen. Mareritt om nettene, tror alt av lyder kan være skuddveksling osv. Og for at dette skal gå bort, tyr de til alkohol, som ødelegger livet enda mer.

 

Håper det ellers går bra med din bestefar Bazukh, er alltid trist å høre at noen sliter.

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Tror mange av de tyske soldatene som enten invaderte eller beskyttet Tyskland, ikke viste om alt jævelskapet som lå bak.

Da tenker jeg selvfølgelig på Holocaust. .

 

Skal ikke si sikkert, for noe ekspert på det er jeg ikke. Men krig er krig, det er forferdelig for begge parter, med tanke på soldatene som må stå på frontlinjen å se døden i hvitøyet.

Det jeg skulle fram til var at jeg forstår din sympati, og støtter den. Vi kan ikke hate de tyske soldatene for det de gjorde, de fikk ordre om det. De opplevde akkurat det som andre soldater fra andre land opplevde, og dermed tok flere av dem sitt liv.

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...