Snurreleif Skrevet 16. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2013 Er det mulig at det er forsinkelse i lyd på en tv-kanal men ikke en annen? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 16. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2013 Mener å huske at Shampoo har en del erfaring som pilot. Lurer på om han har flydd et av de. WHAT Hvor i alle dager har du fått den informasjonen fra? Jeg har lenge hatt lyst til å bli astronaut (jagerpilot er ikke like interessant), men er dessverre mange centimeter for høy til å bli godkjent av NASA. Så jeg satser på romturisme eller marskolonialisering i stedet. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 16. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2013 Du var jo ganske så flink i den drømmen jeg hadde, der du snurret rundt med et passasjerfly. --------------------------------------------------------------------------------------------- I don't want to set the world on fire, honey, I love you too much I just want to start a great big flame down in your heart You see, way down inside of me, darling I have only one desire And that one desire is you, and I know nobody else ain't gonna do Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 17. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 Åja, haha. Ikke jagerfly, vennen. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 17. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 Har en liten diskusjon med noen angående grammatikk. Kan noen si nøyaktig hva som er galt med denne setningen: "Innholdet er ok, men grammatikken. Den suger."? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 17. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Usikker på om jeg kan forklare det med fancy-schmancy fagbegreper, men det er jo definitivt noe galt med den. "Den suger." viser til "grammatikken", og burde flettes inn i den foregående setningen. Punktumet markerer et skille mellom utspillene som er større enn det som faktisk er tilfelle. For øvrig er det også så-som-så å bruke "den" som et determinativ på "grammatikken". "DEN grammatikken, den er dårlig, den!" Dette høres rart ut, og det blir vanskelig å se nøyaktig hva du sikter til. Har teksten i sin helhet en gjennomført dårlig grammatikk? Det er mer bedre å si at "grammatikken suger", heller enn å si at "den grammatikken suger", da det er mer naturlig å bruke determinativer når det gjelder ett enkelt eksemplar, om du vil. Og man kan jo ikke ha "et eksemplar grammatikk", med mindre du sikter til ett enkelt tilfelle av dårlig grammatikk i teksten. Endret 17. mars 2013 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 17. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Er ca. det jeg også kom frem til. Skulle hatt noen fancy-schmancy fagbegreg for å gravlegge diskusjonen though Det henviste til en tekst en annen skrev. Endret 17. mars 2013 av Craxmerax Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Et punktum skal brukes for å markere at et utsagn endes, og/eller for å markere et skille. En setning skal så vidt jeg vet kunne stå alene. Så, hvis vi deler opp det du sier så får vi: "Innholdet er ok, men grammatikken." Det er ikke en ytring som gir mening når den står alene. Du kan enten skrive "Innholdet er ok, men grammatikken?" og så følge opp med "Den suger." Eller: "Innholdet er ok, men grammatikken, den suger." TL;DR: Etter min forståelse/kunnskap bruker du punktum grammatisk feil, siden setningen ikke gir noen mening. Edit: Og dette skal liksom være "The One"? Neh, takke seg til. Emma Watson har jeg aldri forstått greia med. Endret 17. mars 2013 av Error Lenke til kommentar
Licht Skrevet 17. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 "Innholdet er ok, men grammatikken." er semantisk kurant (vi forstår kva du vil fram til, særlig når neste setning kjem), men syntaktisk er setninga ikkje formfullendt og dermed ugrammatisk. Har sjølv kasta ting inn i ein virtuell peis i fleire timer. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 17. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 "Innholdet er ok, men grammatikken." er semantisk kurant (vi forstår kva du vil fram til, særlig når neste setning kjem), men syntaktisk er setninga ikkje formfullendt og dermed ugrammatisk. Har sjølv kasta ting inn i ein virtuell peis i fleire timer. KREMT. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 17. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 Ok, Eplefe tok over og kasta dobbelt så mange ting i peisen. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 17. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) edit: bleh, d går ikke an lenger. Whatever. Sjekk ut den tråden her istedenfor. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1493095 Endret 17. mars 2013 av Gormers Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 18. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2013 Hey! Shampoo du bruker fortsatt avataren jeg lagde til deg Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 18. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2013 Det stemmer! Bruker den de fleste andre steder også. Good shit. 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2013 Ang. den setningen om grammatikk, hadde det ikke vært like greit å fjerne "Den suger" og bare avslutte med en ellipse? Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 18. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2013 Ah kjempe bra Lenge siden jeg har vært innom her nå. Hvordan går det med folket her? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2013 Skikkelig dårlig med meg iallefall. Fikk ferie i dag og skal til Brasil i morgen. Hva skal jeg med ferie liksom. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 18. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2013 Ja fuck ferie, kjipe greier det. Selv må jeg jobbe med utrolig kult skolearbeid. Men men, skal man inn på universitetet så må man vel ha det litt morro. Allerede fått svar på universitets plass, må bare fullføre dette to år forseine skoleåret. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 19. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2013 Så klar for en laaaang dag med forelesningene no. Begynner virkelig å slite på at dette studiet ikke var helt for meg... Brukte hele gårsdagen på å søke/lese om alternative studier, og da helst i bergen. Er jo lov å drømme. ^_^ Lenke til kommentar
Error Skrevet 19. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2013 Pff, hvem trenger utdanning. Bare å kjøpe noen lasteskip og starte derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå