Datasmurf Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg gir greit faen i MGP, men jeg føler likevel at det er bra at ei jente fra Hitra (som har sunget bursdagssang for meg) skal representere oss. Synes ikke sangen var så ille, men ikke så bra heller. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Selv om jeg har gått på samme skole, hørt henne synge for broren min osv osv, så kunne jeg ikke brydd meg mindre om MGP, ergo, hennes deltakelse i finalen. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Var MGP denne helga? Lenke til kommentar
Error Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Hvis jeg spør: "Er Sexylubb utrolig usexy, eller er han muligens noe attraktiv?" er det noe vi kaller et "ledende spørsmål" hvis jeg ikke tar helt feil. Finnes det noe godt ord for det samme på engelsk? Edit: Det er faktisk så enkelt som "leading question". Hvem skulle ha trodd det? Endret 10. februar 2013 av Error Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Retorical question. Blir rart å se eksen til brodern representere Norge i Eurov.... Ikke pokker on jeg ser på slikt! Endret 10. februar 2013 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Hvis jeg spør: "Er Sexylubb utrolig usexy, eller er han muligens noe attraktiv?" er det noe vi kaller et "ledende spørsmål" hvis jeg ikke tar helt feil. Finnes det noe godt ord for det samme på engelsk? Hvordan er dette spørsmålet ledende? Det er vel bare ledende om du unnlater å ta med det etter komma? Forøvrig er jeg dritsexy. Edit: Ser ut til at jeg blander ledende og retorisk. Endret 10. februar 2013 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Retorical question. Dårlig formulert den første setningen, you got me sugar daddy Jeg har til gode å se MGP, men jeg MENTE at det er rart at hun representerer Norge, ikke at jeg kom til å se på You win I lose. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Hadde jeg visst hvor stor pain det var å overføre 500000 småfiler fra en server til en annen hadde jeg lagt inn 300kr mnd i bedre nett og hostet Minecraft hjemme fremfor å leie server. Apropos Neil DeGrasse Tyson, noen som hører på Podcasten hans; Startalk? Lenke til kommentar
Error Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Retorical question. Et retorisk (rhetorical) spørsmål er et spørsmål som gir svaret selv, eller som eventuelt ikke åpner opp for noen å svare. Eksempel: "Hvor lite sexy er ikke Sexylubb?" Et ledende spørsmål indikerer svaret, men lar den som blir spurt svare. Eksempel: "Er ikke Sexylubb veldig lite sexy?" Hadde forventet mer her, forfatterspire. Endret 10. februar 2013 av Error Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 eler og pærer! Hehe, jeg tenkte egentlig ikke så mye på det, bare kastet ut det første jeg kom på. Innså at det nok ikke var helt riktig like etter at jeg hadde skrevet det. Jeg ville uansett aldri brukt "leading question" på noe som helst vis, da det høres helt teit ut, og virker mer som en betegnelse på det første (og evt viktigste) spørsmålet av en gruppe spørsmål. Jeg er sær nok til at jeg bevisst unngår å bruke ord og uttrykk jeg synes høres rart eller feil ut. Lenke til kommentar
Error Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Vel, det finnes ingen gode synonymer for "leading question", og i scenarioet mitt er jeg nødt til å skrive at det er et ledende spørsmål, så har ikke mye valg. Kan selvfølgelig bare ende setningen min midt i, men magefølelsen sier at det kanskje ikke er den beste idèen. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Ser ikke helt problemet med å bruke uttrykket "leading question" jeg. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Og det forventet jeg heller ikke. Det er ikke noe problem i så måte, jeg bare liker det ikke, og ville unngått å bruke det, så fremt det var mulig. Først og fremst en smakssak. Kall det forfatternykker om du vil. Vel, det finnes ingen gode synonymer for "leading question", og i scenarioet mitt er jeg nødt til å skrive at det er et ledende spørsmål, så har ikke mye valg. Kan selvfølgelig bare ende setningen min midt i, men magefølelsen sier at det kanskje ikke er den beste idèen. Hva er det du skriver? Lenke til kommentar
Error Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Problemstillingen min er (raskt oversatt): "Hva burde T-banebiletter i Oslo koste for å maksimere velferden i samfunnet" (Samfunnet som i Oslo) Velferd da ment i henhold til at alle de følgende parametrene er så høye som mulig: 1. Ruter AS skal tjene maksimalt med penger 2. Oslo fylkeskommune, som delvis eier Ruter AS, skal kunne subsidere så lite som mulig (henger sammen med punkt 1) 3. Folk i Oslo får ta T-banen så billig som mulig 4. Miljøet blir ivaretatt (aka, folk tar t-banen mye) 5. Sikre seg at alle kan bruke kollektiv transport, selv de som sliter med økonomien 6. Passe på at infrastrukturen er top notch (presise avganger, mange avganger, god service, renslighet på tbanen etc.) 7. Passe på at mange tar T-banen så veiene blir avlastet så Oslo kommune slipper å bygge ut veier i like stor grad. (henger sammen med punkt 4) Skal skrive ca. 4000 ord, er godt over halvveis nå, etter omtrent 50-60 timer arbeid. Grunnen til at det tar så lang tid er at det skal skrives som et "scientific paper", hvor det er så lite synsing som mulig, alle argumenter skal være basert i harde fakta, mye research burde være gjort (både second hand og first hand research, sistnevnte i mitt tilfelle har vært spørreundersøkelse med 200 deltagere). I tillegg har jeg hittil omtrent 25 grafer og diagrammer, som ikke teller på ordgrensen. Abstract, contents, bibliography, acknowledgments og appendices (blant annet) teller heller ikke på ordgrensen. Endret 10. februar 2013 av Error Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Har herren fløtte meg vært og trent på studio. Meldt meg inn og greier. Hadde jeg visst hvor stor pain det var å overføre 500000 småfiler fra en server til en annen hadde jeg lagt inn 300kr mnd i bedre nett og hostet Minecraft hjemme fremfor å leie server. Apropos Neil DeGrasse Tyson, noen som hører på Podcasten hans; Startalk? Nei, men følger ham på Twitter og koser meg med det. Har rett og slett ikke tid til podcasts. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Ah, jeg skal trene i morgen. Har ikke vært der på en stund, men nå skal det bli digg å starte opp igjen. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg har heldigvis en kamerat som er pådriver, så trenger ikke bekymre meg for å dette av igjen. Ingen planer om å bli stor, men bli kvitt den lille magen, få litt mer markert kropp og få litt større armer. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Det er kjekt å ha noen å trene sammen med. Jeg skal i hovedsak gå ned i vekt, men ellers er det ønske om mer utholdenhet og litt mer muskler. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Jeg har og en treningskompis som hjelper meg med å komme meg på treninga. Men av og til er han like lat som jeg. :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå