Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å dø er jo noe av det enkleste i livet.

Det er det enkleste i livet rent fysisk. Psykisk er det derimot ikke alltid like enkelt. Trenger jo ikke se lenger enn historier fra mislykkede selvmordsforøk og pårørende for å se at døden - til tross for at det er mer vanlig enn liv i seg selv - både kan være og er vanskelig for mange. Selv dvelet jeg ikke noe særlig over det da bestefar døde. Han var kreftsyk og det var naturlig at han kom til å dø. Da en venninne hang seg i det samme treet som typen hennes hadde hengt seg i en måned tidligere derimot. Det var noe annet. Ikke at jeg personlig led av verken hans eller hennes død, men tanken på at hun faktisk hadde det så vondt uten han at den eneste utveien hun så var å ta sitt eget liv - på samme vis og sted som han - viser helt klart at døden ikke er lett. Det er lett å dø. Det er gjort på en, to, tre. Å forholde seg til døden og at en person rett og slett ikke eksisterer lenger er ikke alltid like lett.

Lenke til kommentar

Jeg er endelig kvitt den jævla influensaen nå. Tok sin tid. Har mye spilling å ta igjen nå.

Du er vel ikke tilfeldigvis en rakker i Empire: Total War? Jeg utfordret en på jobb i dag til en kveld på slagmarken, overbevist om at jeg ville utklassere han, men nå som kvelden kryper innpå kryper også tvilen inn i hjertet :p

Lenke til kommentar

Det er det enkleste i livet rent fysisk. Psykisk er det derimot ikke alltid like enkelt. Trenger jo ikke se lenger enn historier fra mislykkede selvmordsforøk og pårørende for å se at døden - til tross for at det er mer vanlig enn liv i seg selv - både kan være og er vanskelig for mange. Selv dvelet jeg ikke noe særlig over det da bestefar døde. Han var kreftsyk og det var naturlig at han kom til å dø. Da en venninne hang seg i det samme treet som typen hennes hadde hengt seg i en måned tidligere derimot. Det var noe annet. Ikke at jeg personlig led av verken hans eller hennes død, men tanken på at hun faktisk hadde det så vondt uten han at den eneste utveien hun så var å ta sitt eget liv - på samme vis og sted som han - viser helt klart at døden ikke er lett. Det er lett å dø. Det er gjort på en, to, tre. Å forholde seg til døden og at en person rett og slett ikke eksisterer lenger er ikke alltid like lett.

Yes, Men nå vil jeg ikke diskutere selvmord/uhell ;) Det virker ikke som om at det er helt passende nå.

Lenke til kommentar

Kondolerer så mye Error. :(

 

Jeg er endelig kvitt den jævla influensaen nå. Tok sin tid. Har mye spilling å ta igjen nå.

Jeg har heldigvis bare hatt forkjølelse, så jeg har orket og spille. Spilte ferdig Kingdom Hearts 3D og nå spiller jeg Paper Mario: Sticker Star. Det er vel ikke helt det Paper Mario jeg ønsket meg, men det er nå et kjekt lite spill uansett.

Lenke til kommentar

Kondolerer Error, og kondolerer til familien hans. Jeg har desverre så altfor god anelse om hvordan de nok har det nå. Det er en tung tid, så håper de har et godt støtteapparat rundt seg med venner og familie.

 

Høres i hvert fall ut som at han ikke led noen smertefull død, noe de fleste fortjener å få oppleve.

Woah! :o Angry at the world, much? Har du hatt en dårlig dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...