Spartapus Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hvordan går det med Dragon Quest IV? Den serien er jo ganske kjent for at du må kverne nivåer en del. Serien burde hete Dragon Grind. Jeg har ikke spilt IV på en stund nå. Vært oppslukt i Tactics Ogre på PSPen. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Men det høres like feil ut som strømming. Personlig så synes jeg det er helt greit med masse engelske ord i talemåten. Vi har jo brukt de i årevis uansett, som shampoo og taxi. Men å kverne nivåer er jo feil. Å grinde betyr langt flere ting enn å kværne. Mitt forslag ville være å repetere nivåer. Ikke helt bra det heller, men som med så mange andre oversettelsesproblemer så kommer også dette av at vi ikke har ett enkelt ord for "to grind" i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Og derfor trenger vi heller ikke å lage et. Jeg bruker gaming / å game, tape (som i limbånd), taxi, shampoo, grinding / å grinde og å floorhugge i dagligtalen min, og folk vet hva jeg snakker om. Vel, alle forstår kanskje ikke "floorhugge", men ... Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Serien burde hete Dragon Grind. Jeg har ikke spilt IV på en stund nå. Vært oppslukt i Tactics Ogre på PSPen. Lett å grinde på DQIV, samme med VI hvis jeg ikke husker feil. Spilte ferdig V litt før jul og det er det vanskeligste av de tre, når det kommer til å grinde. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Å erstatte grinde med kverne høres jo kult ut. Kverne monstre, kverne oppdrag, kverne nivåer. Det funker. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 "Hva er en bart? Kan jeg få en? En bart er unødvendig hårvekst på leppepartiet som herremenn ofte anlegger med stort engasjement. Har de siste årene også bitt observert flittig brukt som et ironisk virkemiddel i hovedstaden, også kalt ”ironisk bart”. Vi anbefaler på ingen som helst måte at noen prøver å holde liv i denne tradisjonen, ironisk eller ei." Hmm, kanskje jeg burde barbere meg. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Gratulerer med fast hyre, Erik Bananslaktar. Barnehageonkel for life? Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Men det høres like feil ut som strømming. Personlig så synes jeg det er helt greit med masse engelske ord i talemåten. Vi har jo brukt de i årevis uansett, som shampoo og taxi. At det høres feil ut har nok mes med hva vi er vant til å høre. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Gratulerer med fast hyre, Erik Bananslaktar. Barnehageonkel for life? Takk! Ja, kan se sånn ut. Har begynt å se på mulighetene for å bli barne- og ungdomsarbeider også. Må bare finne ut av hva slags praksis jeg trenger. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Takk! Ja, kan se sånn ut. Har begynt å se på mulighetene for å bli barne- og ungdomsarbeider også. Må bare finne ut av hva slags praksis jeg trenger. Tror det skal være mulig - iom. at det er yrkesfag - å ommgå teorien ved å ha fire (eller fem?) års praksis mens underlagt en skole og så skriftlige eksamener. Det går i hvert fall med restaurant- og matfag og lignende. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 At det høres feil ut har nok mes med hva vi er vant til å høre. Jo jo, men jeg vil ikke høre noe annet enn de engelske ordene. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) @Eplers: Jada, men jeg må ha fra barnehage (har), barneskole/SFO (har sannsynligvis) og ungdom (ikke enda). Endret 10. januar 2013 av AltF4 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Ser bra ut, Beccafe! Lenke til kommentar
SLi Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) HTC One X! Digg Har hatt Sensation (storebroen (eller lille?)) siden den kom ut i starten av 2011, det er helt klart den beste telefonen jeg noen gang har hatt. Du kommer til å ha det kjempe fint med one X en din Endret 10. januar 2013 av SLi Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Første forsøk på Trinity-knuten. Ganske fornøyd, selv om jeg ikke helt får til den siste finishen enda. Bruker den tynne enden av slipset til å knyte, og det som da blir igjen til avslutningen av knuten er ikke bredt nok til å dekke over starten på knuten. Syns ikke så godt på bildet akkurat det, da. Gjorde det på nytt med skjorte på. Det syns ikke så godt når man har en krage foran heldigvis. Endret 10. januar 2013 av AltF4 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Det verste med arbeidsdager er at når det er 10 kuldegrader og kaldere ute, frister det alt for mye å bare holde seg inne og glo på Twin Peaks og drikke liter på liter med kakao. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Det verste med arbeidsdager er at når det er 10 kuldegrader og kaldere ute, frister det alt for mye å bare holde seg inne og glo på Twin Peaks og drikke liter på liter med kakao. Vær fornøyd med at du ikke jobber ute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå