Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det høres like feil ut som strømming. Personlig så synes jeg det er helt greit med masse engelske ord i talemåten. Vi har jo brukt de i årevis uansett, som shampoo og taxi.

Men å kverne nivåer er jo feil. Å grinde betyr langt flere ting enn å kværne. Mitt forslag ville være å repetere nivåer.

Ikke helt bra det heller, men som med så mange andre oversettelsesproblemer så kommer også dette av at vi ikke har ett enkelt ord for "to grind" i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

"Hva er en bart? Kan jeg få en?

En bart er unødvendig hårvekst på leppepartiet som herremenn ofte anlegger med stort engasjement. Har de siste årene også bitt observert flittig brukt som et ironisk virkemiddel i hovedstaden, også kalt ”ironisk bart”. Vi anbefaler på ingen som helst måte at noen prøver å holde liv i denne tradisjonen, ironisk eller ei."

Hmm, kanskje jeg burde barbere meg.

Lenke til kommentar

Takk!

Ja, kan se sånn ut. Har begynt å se på mulighetene for å bli barne- og ungdomsarbeider også. Må bare finne ut av hva slags praksis jeg trenger.

Tror det skal være mulig - iom. at det er yrkesfag - å ommgå teorien ved å ha fire (eller fem?) års praksis mens underlagt en skole og så skriftlige eksamener. Det går i hvert fall med restaurant- og matfag og lignende.
Lenke til kommentar

Første forsøk på Trinity-knuten. Ganske fornøyd, selv om jeg ikke helt får til den siste finishen enda. Bruker den tynne enden av slipset til å knyte, og det som da blir igjen til avslutningen av knuten er ikke bredt nok til å dekke over starten på knuten. Syns ikke så godt på bildet akkurat det, da.

BAR30lzCcAAcI7J.jpg

Gjorde det på nytt med skjorte på. Det syns ikke så godt når man har en krage foran heldigvis.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...