Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mørk sjokolade er jo elskorama. Kaffe derimot er nøye konstruert på subatomisk nivå for å motsette seg alle mine smaksløker.

Edit: Hvorfor diskuterer vi smak, egentlig? Eller verre, "primærsmaker".

Har det på samme måte. Må komme meg til Bergen så Beccafe kan lære meg å like det. Stoler ikke på barristaene i Trondhjem, og tror jeg generelt er ødelagt når det kommer til svart kaffe. Jeg har tross alt bodd på bygda i trønderland i 24 år. :p

Samme her, trodde banan var den frukten "alle" likte. De fleste unger som ikke liker frukt, de liker banan.

Men så er banan bær også. De fleste barn liker bær, gjør de ikke? :p

Lenke til kommentar

Dog, jeg pirker på skrivefeilene til de på jobb, men det er jo i og for seg bare bra, siden jeg jobber i en avis. Tar seg dårlig ut å ikke la andre se gjennom saken din for å være sikker på at du ikke har noen skrivefeil.

Trodde aviser hadde ansatte personer som gjorde dette + redaktører som leste gjennom stoffet før det ble publisert?

Lenke til kommentar

Det er det godt mulig vi har, jeg gjør det likevel. Finner oftest banale feil som "champanje" eller "sjampagne". Virker ikke som om noen vet hvordan man staver det. Det skjærer meg selvfølgelig i hjertet å se det skrevet som "sjampanje", så jeg retter det stort sett til "champagne", og er det ikke fra Champagne, retter jeg det til det det skal være. Som cava om det er spansk. :p

Sånn sett driver jeg og retter fælt på venner og bekjente når de omtaler cava som champagne og vice versa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...