Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innlegg.no - Siste ordet 1

fargoth

Anbefalte innlegg

Den amerikanske filmen er som ein shot-for-shot remake av den svenske, men utan det same medvite tilhøve til kjeldematerialet (altså boka) der informerte avgjerder har verka inn på kva som er inkludert og kva som er droppa.

Den store "twisten" om Eli er liksom heilt vekke i Let the Right One In, det same er grunnen til at ho har ei "verge". Altså er det redusert til ein meir eller mindre straight up "adolescent romance ... WITH VAMPIRES"-film. No hugser eg faktisk ikkje heilt kva ho hette i den amerikanske utgåva. Ikkje Eli, men noko tilsvarande midtvest-amerikansk.

Sjølvsagt, om du berre vil sjå Chloe Moretz tygge på folk, så er filmen heilt kurant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener Let me in?

En annen ting, det med "twisten" i La den rette komme inn (den svenske filmen) virket litt rar i forhold til hvordan den ble presentert i boka. Det virket veldig spesielt og kanskje litt malplassert, spesielt når vi ikke fikk vite noe om bakgrunnen til Eli. Men modig å ha det med.

Jeg må imidlertid se remaken også, ettersom jeg har "hvordan samme historie blir fortalt i en svensk bok, en svensk film og en amerikansk film" som problemstilling til fordypningsprosjektet i norsken. Med utgangspunkt i La den rette komme inn, altså.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Det var det han heitte på engelsk? Let the Right One In er vel kanskje den internasjonale tittelen på den svenske, når eg tenker over det.

Høyrest ut som eit interessant prosjekt, då. Sjølv om den amerikanske regissøren sin (tilsynelatande) manglande interesse i å sjekke kva som faktisk skjedde i boka før han laga Hollywood-remake kan gjere det litt vanskeleg.

Dette ser forresten veldig bra ut:

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Suger rimelige mengder ræv at DD heller velger å gå på Jessheim med ekstypen enn å ta toget hjem så jeg kan følge henne et lite stykke. Blir ikke bedre av at hun blir henta på jobb og jeg må gå alene samme veien.

Hun kommer i hvert fall tidligere hjem da, noe som trengs for hun kan jo ikke si nei til noe som helst så hun har nok å gjøre. Rekker jo ikke en gang tenke på meg (selv om hun har tenkt på oss og hvordan et forhold mellom oss kan være) sier hun, noe som jeg hardt prøver å ikke tolke dit hen at jeg nok er singel i noen måneder til ettersom hun har en rimelig full tallerken langt uti januar. Som vil si at jeg hopper av toget og at det aldri blir noe mellom oss i hvert fall. Men det har jeg i hvert fall sagt i fra om i klartekst - at hun ikke skal ta meg for gitt og anta at jeg alltid vil vente på henne. Men når hun ikke har/får/tar seg tid til å tenke på meg så er det vel ikke så mye hun føler hun taper heller.

Nå skal jeg sjekke inngangsnivået på den nye Borderlands 2-DLC'en og så spille Darksiders 2 om det passer meg bedre.

Lenke til kommentar

Ja, det er i grunnen ganske slitsomt. Nå er det jo ikke noe mellom dem (selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor han gidder å kontakte henne for å høre med henne når det var hun som dumpa ham (med mindre jeg tar helt feil) - så jeg lurer jo på om han ikke kan ha enkelte baktanker) det er mer tanken på at hun velger bort meg enda vi begge vet at vi ikke akkurat får for mye tid sammen. Men men, i overimorgen er det glemt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...