Licht Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Den amerikanske filmen er som ein shot-for-shot remake av den svenske, men utan det same medvite tilhøve til kjeldematerialet (altså boka) der informerte avgjerder har verka inn på kva som er inkludert og kva som er droppa. Den store "twisten" om Eli er liksom heilt vekke i Let the Right One In, det same er grunnen til at ho har ei "verge". Altså er det redusert til ein meir eller mindre straight up "adolescent romance ... WITH VAMPIRES"-film. No hugser eg faktisk ikkje heilt kva ho hette i den amerikanske utgåva. Ikkje Eli, men noko tilsvarande midtvest-amerikansk. Sjølvsagt, om du berre vil sjå Chloe Moretz tygge på folk, så er filmen heilt kurant. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Du mener Let me in? En annen ting, det med "twisten" i La den rette komme inn (den svenske filmen) virket litt rar i forhold til hvordan den ble presentert i boka. Det virket veldig spesielt og kanskje litt malplassert, spesielt når vi ikke fikk vite noe om bakgrunnen til Eli. Men modig å ha det med. Jeg må imidlertid se remaken også, ettersom jeg har "hvordan samme historie blir fortalt i en svensk bok, en svensk film og en amerikansk film" som problemstilling til fordypningsprosjektet i norsken. Med utgangspunkt i La den rette komme inn, altså. Endret 21. november 2012 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Licht Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Det var det han heitte på engelsk? Let the Right One In er vel kanskje den internasjonale tittelen på den svenske, når eg tenker over det. Høyrest ut som eit interessant prosjekt, då. Sjølv om den amerikanske regissøren sin (tilsynelatande) manglande interesse i å sjekke kva som faktisk skjedde i boka før han laga Hollywood-remake kan gjere det litt vanskeleg. Dette ser forresten veldig bra ut: Endret 21. november 2012 av Zealuu Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Interessant indeed. Zealuu, du som er bergenser, du hadde ikke hatt tid, lyst og mulighet til å hente en oljetønne i Bergen og oppbevare den til neste gang jeg tar meg en tur? Fantastisk påskudd til å arrangere nytt forumtreff også! Lenke til kommentar
Error Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 What is this magic Lenke til kommentar
Licht Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Veit ikkje heeilt kor eg skulle ha gjort av ei oljetønne. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Var vel det som var problemet, tenkte jeg. Ikke alle som har uendelig med lagringsplass som oss. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Suger rimelige mengder ræv at DD heller velger å gå på Jessheim med ekstypen enn å ta toget hjem så jeg kan følge henne et lite stykke. Blir ikke bedre av at hun blir henta på jobb og jeg må gå alene samme veien. Hun kommer i hvert fall tidligere hjem da, noe som trengs for hun kan jo ikke si nei til noe som helst så hun har nok å gjøre. Rekker jo ikke en gang tenke på meg (selv om hun har tenkt på oss og hvordan et forhold mellom oss kan være) sier hun, noe som jeg hardt prøver å ikke tolke dit hen at jeg nok er singel i noen måneder til ettersom hun har en rimelig full tallerken langt uti januar. Som vil si at jeg hopper av toget og at det aldri blir noe mellom oss i hvert fall. Men det har jeg i hvert fall sagt i fra om i klartekst - at hun ikke skal ta meg for gitt og anta at jeg alltid vil vente på henne. Men når hun ikke har/får/tar seg tid til å tenke på meg så er det vel ikke så mye hun føler hun taper heller. Nå skal jeg sjekke inngangsnivået på den nye Borderlands 2-DLC'en og så spille Darksiders 2 om det passer meg bedre. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Høres ganske slitsomt ut. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Ja, det er i grunnen ganske slitsomt. Nå er det jo ikke noe mellom dem (selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor han gidder å kontakte henne for å høre med henne når det var hun som dumpa ham (med mindre jeg tar helt feil) - så jeg lurer jo på om han ikke kan ha enkelte baktanker) det er mer tanken på at hun velger bort meg enda vi begge vet at vi ikke akkurat får for mye tid sammen. Men men, i overimorgen er det glemt. Lenke til kommentar
Error Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Er mange der ute som har gode forhold med eks-kjærestene sine. Du får bare stole på henne, lite annet du kan gjøre. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Var vel det som var problemet, tenkte jeg. Ikke alle som har uendelig med lagringsplass som oss. Skal nok kunne ordne lagringsplass til den. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Hva i alle dager skal dere med ei oljetønne? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Virkelig? I så fall hadde du/dere vært de råeste personene i verden. @Sexylubb1: Det er en person som GIR BORT en oljetønne brukt av Kaizers Orchestra under en konsert. Dersom det er i min makt kan jeg ikke la en slik sjanse gå i fra meg. Endret 21. november 2012 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Det hørtes jo litt kult ut. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Kaizers er jo ræva. Altså, kjenner ikke til musikken deres, men jeg vil aldri godta dem grunnet en viss sekvens med øl... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Du er så edgy og kul, Slime. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Hvordan kan du ikke kjenne til musikken til Kaizers? Har du boikotta alt som er av norsk massemedia de siste 13 årene? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Nei, jeg liker bare ikke idioter som det der. Hvordan kan du ikke kjenne til musikken til Kaizers? Har du boikotta alt som er av norsk massemedia de siste 13 årene? Mest mulig. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. november 2012 Rapporter Del Skrevet 21. november 2012 Og jeg hater Saudi-Arabere. Osama bin Laden var jo derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå