Chocolate-Monster Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 okei, takk ja det er greit å vite Men tenker jeg informerer meg litt før jeg reiser noe sted, står sikkert noe sted da å (: Men takker Noen planer for neste ferie? (: Lenke til kommentar
SLi Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 New York forhåpentligvis Sjekket forresten Hertz, sto noe om at du kunne betale ekstra for å leie om du er i mellom 20 og 25. De liker tydligvis ikke ungdom Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Okei, digg *_* Ojj, det er jo de som vaneligvis har minst penger å ja haha -.- Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Har en del tusenlapper til overs så snart jeg får lønn av VG, så lurte på å dra et sted i utlandet en gang neste år før jeg begynner med militæret og/eller videre studier. Etter at den slags er i gang får jeg gjerne ikke mulighet til å reise igjen før etter mange år. Planen var først å dra til Tokyo igjen, men får ingen til å bli med meg. Så jeg vet ikke helt. Kanskje jeg drar alene. Kunne i grunn tenke meg det. Endret 10. november 2012 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Kanskje det? Høres spennende ut. Føler dog det er en fordel å dra sammen med andre når man drar til en så fremmed kultur for første gang. Men kunne vurdert å reise alene allikevel. Hong Kong og Singapore hadde også vært gøy. Eller New Zealand. Eller Seoul, for faen! Kanskje jeg tar meg en tur til eSportens Mekka! Endret 10. november 2012 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 alene er litt greit siden du da er avhengig av å bli kjent med folk. Noe du kommer til å savne er noen å dele opplevelsene underveis med, (: Finnes fordeler og ulemper ved allt. Noe som også er fordel med å reise alene er at man ikke må ta hensyn til andres planer for dagen elleno. og er også enklere å kjøre buss ta fly eller overnatting når man ikke er for mange (: Lenke til kommentar
Error Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Jeg har snust en del på Nepal og det er ett av de fremste reisemålene mine. Ekstremt hyggelige folk (dette hører man stort sett om alle land, men virker som om påstanden dukker opp ekstra mye når Nepal blir nevnt), vakkert/interessant landskap, spennende kultur, ekstremt mye dårligere levevilkår enn folk flest tror (lærerikt med andre ord) og en særs unik opplevelse generelt. Hvis du reiser alene vil jeg anbefale deg www.couchsurfing.org. Er en rekke mennesker som hoster i Nepal faktisk. Couchsurfing er forøvrig dritkult uansett. Andre reisemål jeg sikler på er Israel (Jerusalem spesifikt), Vietnam, Kenya (skal dit med en venn som har familie der neste år, forhåpentligvis), Peru, Kina (Tibet. Jeg har allerede vært i øst), Sør-Afrika, India og Pakistan. Så mange steder der ute å utforske! Endret 10. november 2012 av Error Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Jeg synes det alltid er best å være flere på reise. Kunne ikke tenke meg å reise alene, i alle fall ikke til et sted jeg aldri har vært før. Har du vært et sted før er det enklere å lage en plan for hva du har tenkt å gjøre, noe du nesten må ha for å reise alene. Singapore er enormt, byen altså, landet er jo nesten bare by. Mens vi var i Malaysia ble vi kjent med en jente fra Singapore, og hun fortalte oss litt, og viste oss bilder. Edit: Jeg vurderer forsåvidt også en tur til Japan neste år, men kommer litt an på ditt og datt. Endret 10. november 2012 av Rider of Reason Lenke til kommentar
SLi Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Singapore er enormt, byen altså, landet er jo nesten bare by. Mens vi var i Malaysia ble vi kjent med en jente fra Singapore, og hun fortalte oss litt, og viste oss bilder. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Hahaha, ja nettopp, sånne bilder ja. Mente bilder av byen og landet da. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Alle stedene du nevner er interessante, Error. Spesielt Tibet og Jerusalem må jeg få besøkt en gang. Men det ble plutselig ekstremt fristende med Seoul. Å få besøkt filmsettet til Ringenes Herre og Hobbiten på New Zealand (i tillegg til å gjøre andre ting der, selvsagt) er også en drøm, men billettene dit koster liksom over dobbelt så mye som til alle andre steder. Vi får se hva jeg finner på. Om jeg finner på noe. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Ja du finner noe siden finnes så mange spennede plasser på verden Australia er sikkert også en opplevelse Lenke til kommentar
SLi Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Spar, Spar, Spar! Spørsmålet er vel om det er verdt alle pengene? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Det er ikke det viktigste, egentlig. Jeg tjener nok mer enn det de fleste på min alder gjør, og i tillegg tør jeg tippe at jeg har et lavere forbruk enn de fleste også. Slike turer pleier av erfaring å være minneverdige nok til å være verdt langt mer enn det du betaler for dem. Lenke til kommentar
Error Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Pff, hva skal man med penger om man ikke bruker dem Edit: @SLi Endret 10. november 2012 av Error Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Alle stedene du nevner er interessante, Error. Spesielt Tibet og Jerusalem må jeg få besøkt en gang. Men det ble plutselig ekstremt fristende med Seoul. Å få besøkt filmsettet til Ringenes Herre og Hobbiten på New Zealand (i tillegg til å gjøre andre ting der, selvsagt) er også en drøm, men billettene dit koster liksom over dobbelt så mye som til alle andre steder. Vi får se hva jeg finner på. Om jeg finner på noe. Spar opp penger så tar vi et halvår med å reise rundt i verden et senere år. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Når jeg har tid til å reise etter å ha fullført studiene så satser jeg på at jeg har en lønn som er god nok til at jeg kan gjøre slikt uten å spinke og spare i årevis. Vi prates om 20 år Endret 10. november 2012 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Hahaha, det var et fryktelig langt studie du skulle ta da. Edit: Men frister faktisk med reise verden rundt. Det var bare dette med tid og penger da. Endret 10. november 2012 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Spare penger til å kjøpe seg leilighet, slik man lett kommer seg inn på boligmarkedet. Så kan man heller reise og utforske verdenen når man er litt eldre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå